hoi hoi, ik heb 2 vragen hopelijk kunnen jullie mij daar antwoord op geven. Per 26 oktober heb ik ontslag aanzegging gekregen. Dit houdt in dat ik per 1 december ontslag heb. Ik werk via een pgb en heb een vrijwillige verzekering voor ww en zw. De leerling waar ik voor werk heeft andere begeleiding nodig vandaar ontslag. Mijn eerste vraag: Sinds ik weer werk na mijn verlof is alles te veel en voel me niet lekker. Weer veel migraine, Misselijk, trillen, duizelig enz. enz. Allemaal klachten die bij stress horen volgens huisarts. Nu moet ik vanmiddag weer naar de huisarts. Het cb was gister al bang voor een depressie En vroegen er al naar of ik al contact had gezocht met huisarts. Dat had ik en vanmiddag moet ik er heen. Maar omdat ik ontslag heb gekregen mag ik dan nu wel in de ziektewet? Ik zie het niet zitten om nog tot 1 december te moeten werken, en dit gaat ten kostte van haar nu:x Alles is me teveel en als ze huilt wordt ik al gek. mijn tweede vraag: Ik ben nu vrijwillig verzekerd tegen ww en ziektewet. Kan ik die verzekering stopzetten als ik in de ww zit? Ik wil namelijk op zoek naar een baan waar ik me niet meer voor hoef te verzekeren gewoon bij werkgever.
Beste Bumpie, Vraag 1: Kan ik mij ziek melden ? Je kunt je ziek melden bij UWV via 0900-9294. Je bent immers vrijwillig verzekerd voor de Ziektewet. Vraag 2: Kan ik de vrijwillige verzekering stopzetten ? Deze vraag kan ik helaas niet beantwoorden. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met UWV vrijwillige verzekeringen via 020 752 42 90. Sterkte met je gezondheid toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare