Wie maakt er zelf babykleertjes? Misschien kunnen we leuke patronen delen. Ik heb vanavond voor het eerst zelf slofjes gehaakt.
Ik heb wel een naaimachine maar ik heb er nog niet echt wat mee gedaan. Daar zou ik nu verandering in willen brengen. Waar haal jij je patronen vandaan NiekeKris?
Ik haak, maar geen slofjes gehaakt.. zover ben ik nog niet en naaien doe ik ook wel, maar oook nog geen kleertjes genaaid.. ben een beginneling!
oh die slofjes vind ik leuk!!! Er is een heel topic over zelf babyspulletjes naaien--> "wie heeft er veel babyspullen genaaid" bij ' de babyuitzet'.
Dat gaat wel vooral over uitzet, dus dingen als lakentjes, dekentjes, aankleedkussenhoezen, enz. Al komt er ook wel eens kleding voorbij. Isodora, ik koop af en toe de Knippie en verder bestel ik vooral veel losse patronen. Ik ben een groot fan van de patronen van Farbenmix: leuke modellen en over het algemeen vrij makkelijk te maken (en ik weet inmiddels ongeveer hoe ze vallen voordat ik ze gemaakt heb, ook wel handig, kun je tenminste meteen aanpassingen maken zodat het ook goed zit ). En ik wil ook nog wat patronen van Abacadabra, die vind ik vaak ook erg leuk, maar daarvan weet ik nog niet of ze ook goed te maken zijn. De beschrijvingen van de Knippie vind ik vaak veel ingewikkelder...daar maak ik dus minder vaak wat uit. Zal binnenkort eens wat foto'tjes zoeken/maken.
Leuke slofjes, hier ben ik met dekentje nummer twee bezig. Ook haken. Ik had een dekentje, maar realiseerde mij toen het dekentje al af was dat het gebruikte garen een acryl is. Dus toch maar katoen gekocht. Nog een leuke tip voor de (aanstaande) moeders of misschien zelfs oma's. Op de site van drops garen staan heel veel gratis patronen. Ook voor baby's en kinderen. DROPS Design ~ Gratis brei- en haakpatronen Ben je wel even zoet mee
ik ben begonnen met een jurkje, maar ben ondertussen ook bezig met lakentjes ed voor de reiswieg, die heb ik echt nodig dus t jurkje kom ik niet echt aan toe. maar vind t wel altijd heel leuk om te doen. dat jurkje wat ik aan het maken ben is maatje 50 en dat is echt zo inimini onder die naaimachine haha er moeten alleen knoopjes op de rug maar dat vervang ik door klitteband, knoopjes lijken mij niet lekker liggen.
Ik heb mezelf leren haken via you tube filmpjes. Daardoor heb ik het in het engels geleerd en online zijn er vele gratis patronen te vinden in het engels. Ik ga nu nog op zoek naar een leuk mutsje voor onze kleine man. Iets met oortjes ofzo... of drakenstekels. Misschien dat ik dat pakket van farbenmix maar bestel of eens in de knippie kijken en dan maar gewoon gaan proberen. Moet er toch ooit mee beginnen.