Welke databundel voor een 12-jarige?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nummer4, 11 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Op school en thuis is er wifi, maar onderweg (klein uurtje in de bus naar school) worden er natuurlijk filmpjes gekeken en spelletjes gespeeld...

Ik zoek een abonnement (1 of 2 jaar maakt niet uit) met onbeperkt bellen en een databundel die groot genoeg is.

Welk abonnement hebben jullie voor je kind en bij welke provider? Wat zijn de kosten?

2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    En verder overigens ook de voorwaarden bijvoorbeeld!!

Wanneer de databundel op is, ga je er dan overheen en betaal je extra of is het op=op.
    Dat laatste is een must eigenlijk. Geen onverwachte extra kosten omdat een bundel op is.

Ik kijk nu naar Hollands Nieuwe kids abonnement (mijn eigen loopt daar ook dus dan beheer ik zijn acc en kan ik dingen als opwaarderen uitschakelen)
    - 7500mb + onbeperkt bellen kost 10,- en geen aansluitkosten (aanbieding)

iemand ervaring met kids abo bij HN?

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Mijn zoon heeft 200 bel/sms minuten en 10GB internet, was destijds een actie bij tele2
    Betaal €25 per maand wel incl. telefoon.

Als de databundel 80% verbruikt is dan krijgt hij een SMS en zodra die 100% heeft bereikt kan hij niet meer internetten.
    Bellen doet hij nooit, dus daarom voor nu 200min. Wellicht in de toekomst verhogen we dit, maar voor nu is het niet nodig.

Nummer4 vindt dit leuk.
  4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Hier hebben ze 3GB en 200 belminuten ofzo voor 7 Euro en daar komen ze altijd wel mee uit. Ze bellen heel weinig. Ze hebben Simpel.

Nummer4 vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Onbeperkt bellen blijkt hier zo nodig (ze bellen amper), onbeperkt data des te meer. :| Maar dat is tegenwoordig bijna onbetaalbaar…:rolleyes:

Nummer4 vindt dit leuk.
  6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Onze zoon had 250 MB toen hij 12 was. Dat was altijd voldoende, maar nu hij inmiddels in de brugklas zit is dat niet voldoende en hebben we een black friday deal gedaan voor 14 GB voor 10 euro en onbeperkt bellen. En eigenlijk niet eens door school, maar omdat ze met de wedstrijd soms 1-1,5 uur in de auto zitten en ze dan vaak samen gamen met het team.
    Op school is wifi, thuis en bij oma en opa, tante en vriendje ook. Dus die 2x4,5 km fietsen redt hij wel met 250 mb in noodgevallen.
    Jongste nu ook nog 250mb, maar als hij na de zomer naar de brugklas gaat, kijken we voor een ander abonnement. Rond die tijd mag hij ook verlengen.

Nummer4 vindt dit leuk.
  7. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Ja, dat heen en weer rijden naar sport zijn hier ook flinke afstanden, dus dan is het handig om ook een goede bundel te hebben denk ik.

In de brugklas krijgen ze roosters via apps van school waar ook afwezigheid etc op gemeld wordt. Dan is het ook handig dat ze voldoende bundel hebben om de maand mee door te komen. Aan de andere kant leren ze er ook wel weer van wanneer het op is ;)
    Thuis en op school is wifi dus het is puur voor onderweg wanneer hij niet op de fiets gaat (wintermaanden) en voor het sporten ook handig, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Thanx!

olleke vindt dit leuk.
  8. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Wij hebben van Simpel en volgens mij hebben ze nu ook diezelfde aanbieding lopen

Nummer4 vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Het is ook handig als ze ergens afspreken (soms bij kinderen thuis, maar niet altijd krijgen ze dan het wifi-wachtwoord, en soms natuurlijk ook buitenshuis).

Nummer4 vindt dit leuk.
  10. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    Onze kids hebben Hollands nieuwe kids (hebben we zelf ook icm Ziggo).

Ze hebben idd het abbonement wat jij aangeeft alleen worden de Mb's verdubbeld omdat we dus Ziggo hebben.

Bevalt goed

Nummer4 vindt dit leuk.
  11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier hebben de kinderen 12 GB per maand en onbeperkt bellen voor €10 bij Simpel.
    Bevalt prima.

Nummer4 vindt dit leuk.
  12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Zorg er in ieder geval voor dat ze direct een notificatie krijgen als ze over de bundel dreigen te gaan. Bij Simyo is die vertraagd. Achteraf de WK voetbalwedstrijd terug zien zonder wifi was daarom een dure aangelegenheid... We hebben nu datamanager als app maar geinstalleerd voor hem. De afspraak dat hij moet meebetalen stond al. Was ie niet blij mee deze keer.

Nummer4 vindt dit leuk.
  13. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Je kunt in je telefoon ook een datalimiet instellen en waarschuwingen laten geven, alleen is dit incl je wifi verbruik.
    Ik zoek een bundel waarbij op=op geldt, geen data meer kunnen verbruiken wanneer je bundel op is. Dit is in ieder geval bij Hollands Nieuwe wel het geval. Je kunt dan via sms opwaarderen maar dit kan je ook uitschakelen als ouder.

Heb meer over Simyo gehoord wat betreft dure rekeningen als de bundel op is :(

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Een paar jaar geleden waren er gene kinderabo's meer. Toen maar simyo genomen, omdat ik die zelf ook heb. Maar mijn jongste krijgt binnenkort ook een telefoon en die swipet dingen zo snel weg, dat hij waarschijnlijk ook hollandse nieuwe krijgt. En als dat bevalt, dan gaat mijn oudste ook over.

Nummer4 vindt dit leuk.
  15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Gisteren uitgebreid gesproken met mijn broer over abonnementen omdat zij al een paar jaar een abonnement hebben voor hun oudste. Ook daar kwam uit, let op die databundel dat ze er niet overheen kunnen gaan. De belminuten maken niet uit want ze bellen toch wel via whatsapp (vandaar dat je ook overal onbeperkt bellen voor een schijntje kunt krijgen).
    Data wordt steeds meer, tiktok, youtube, muziek streamen etc. En ja, vaak kan je op wifi maar niet overal.
    Onbeperkt data is geen optie, dan leren ze nooit omgaan met grenzen, bundels, geld. Dus wel een beperking er op maar zeker ook een bundel die niet zomaar doorloopt.

Ik wil ook niet zomaar de hoogste bundel aanschaffen want in mijn ogen is 5000mb echt ruim voldoende, maar weet ik veel wat een tiener/puber allemaal doet op internet :p Ik kom zelf prima uit met 5000mb, gebruik hooguit 3000.

Ik ga denk ik toch wel voor Hollands Nieuwe (ivm op=op en de mogelijkheid het abonnement te beheren en beperkingen in te zetten dat ze niks bij kunnen kopen via sms). Ik zit daar ook al bij dus kan dan in mijn account alles instellen.
    Er zijn goedkopere abonnementen met meer MB's maar ik zie nergens de optie dat je die echt goed kunt instellen of beperken dat ze niet over hun bundel heen gaan.

16. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Op belsimpel.nl kan je sim-onlyabonnementen vergelijken en kan je ook filteren op wat er gebeurt als de databundel op is.
    Mijn dochter (15) heeft jarenlang voor 14 euro per maand een abonnement bij Youfone gehad met 10gb met dataplafond gehad en had altijd wel net genoeg data. Ja op school en thuis is wifi maar onderweg niet en de wifi op school is ook vaak erg slecht/traag en je wil ook niet iedere keer als je bij iemand bent vragen naar de wificode. Ze had een tijdje 100 minuten bellen en dat was heel lang genoeg totdat ze tijdens de lockdowns vaak ging wandelen en onderweg met haar vrienden ging kletsen en we 2 maanden een hele hoge rekening gekregen (deels ook onze fout want we keken net de eerste maand niet naar de rekening), sindsdien onbeperkt bellen, scheelde maar een paar euro per maand. We hebben het in november haar abonnement verlengd en hadden toen een aanbieding bij Youfone waardoor ze voor 15 euro 20 gb per maand kreeg. Dataplafond houdt in dat je geen internet meer hebt als je data op is. Kost bij youfone € 0,50 extra per maand als je nu een abonnement afsluit.
    Zoon heeft ook een abonnement bij Youfone (nu € 10,50 per maand voor 15 gb, onbeperkt bellen en dataplafond).
    Ik zit zelf bij tele2 en daar heb je gewoon geen internet meer als je data op is.

Nummer4 vindt dit leuk.
  17. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Ik ben net gisteren overgestapt. Ik betaalde 15 euro voor 10gb en iets van 150 belminuten/sms. Nu bij hollandsnieuwe 20gb en onbeperkt bellen/sms’en voor €14… Er waren ook goedkopere opties met minder data natuurlijk.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op mijn Samsung kan ik mobiele gegevens bekijken en ook een gegevenswaarschuwing laten geven. En ik kan inschakelen dat mobiele gegevens worden uitgeschakeld als je daar overheen gaat.

Wij hebben T-Mobile, als je bundel op hebt heb je wel heel traag internet nog, zodat je in ieder geval wel kan appen.

19. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Bij kpn kun je data delen. Mijn man heeft onbeperkt internet en geeft mij iedere maand 25000 mb. Dat was voor ons veruit het voordeligst. Data bij een tiener vliegt erdoorheen. Een uur in de bus YouTube en je bent zo 4000mb verder.

20. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Simpel en Youfone hebben dit ook mits Abbo van 10 euro. Betaal je 50 cent extra voor

Deel Deze Pagina