Waar reinig jij je gezicht mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door mama c, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Hier ook Estee Lauder fan!

Ik gebruik 'take it away' makeup remover en daarna 'soft clean silky hydrating lotion'
    Daarna gebruik ik een serum: idealist pore minimizer
    En daarna een dagcreme 'daywear'
    Ben alleen nog opzoek naar een goede nachtcreme, dus vandaar dat ik ook s'avonds nog de dagcreme gebruik.

Als ik echt haast heb of heel moe ben, dan gebruik ik snel kant en klare reinigingsdoekjes van de albert heijn.

2. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ook ik heb een hele gevoelige huid, vele drogist merkjes gebruikt en veel geld aan weggegooid!
    Gebruik nu al een hele tijd de producten van Louis Widmer, erg tevreden!

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik gebruik de Tea Tree lijn vd Kruidvat.
    Ik maak eerst mijn gezicht make-up vrij met een reinigingsdoekje van verschillende merken.. Dan met de wasgel, erna poriën weer dichtmaken met de lotion van diezelfde lijn en dan de dag/nachtcreme ervan.
    "s morgens was ik mijn gezicht met de wasgel, erna weer de lotion en dan de creme.
    Bijna hetzelfde dus, behalve me make-up eraf halen want dat is er dan al af haha..

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik was mijn gezicht 3x per dag met lauw water. Dit is om mijn porien zo open mogelijk te houden, want ik heb snel last van pukkels en vlekken.

Alleen als er weer een waterpokkenperiode aangebroken is op de school van mijn dochter dan komt de biodermal en bactroban weer tervoorschijn.
    Ik heb nog nooit de waterpokken gehad (geen 1 kinderziekte trouwens :$) en daardoor krijg ik altijd een krentebaard als er weer zó'n periode aanbreekt, echt vreselijk.
    Maar goed, ik maak mijn gezicht dan schoon met de lichte scrub van biodermal en spoel het schoon en dep het droog. Dan tip ik de kleine vlekken en pukkels aan met biodermal acne-creme en rondom mijn mond smeer ik dan met bactroban (op doktersrecept). Dit doe ik dan 2x per dag (ochtend en avond).

Ik hou totaal niet van al dat smeren, maar een krentebaard is een ellende en wil daar dan zo snel mogelijk vanaf (tenzei ik de waterpokken krijg, dan ben ik er ook vanaf ;), maar gezien mijn leeftijd pas ik daar ook liever voor)

En ik heb ook nog geen rimpels, maar heb een vette huid dat schijnt ook te schelen met rimpels krijgen.

5. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Je wilt juist dat je porien gedurende de dag gesloten zijn. Zo komt er minder vuil binnen en krijg je minder snel onstekingen.
    Drie keer per dag wassen is te veel van het goede, van het water droogt je huid juist uit en kun je snelmlast van pukkels en vlekken krijgen! Ook met een vette huid bij twee keer houden.

Het valt me op dat heel veel mensen niets van reinigen begrijpen :)
    Het beste wat je kunt doen is milk of facewash gebruiken. Gebruik deze producten op een natte washand, geen wattenschijfjes en al helemaal geen doekjes!! Doekjes drogen de huid ontzettend uit en helemaal bij de ogen kan dat je huid uitdrogen en dus snel verouderen.
    Gebruik ook altijd een tonic of lotion om de porien weer te sluiten, de zuurgraad van de huid op peil te brengen en de restjes milk te verwijderen.

Twijfel je over milk of tonics? Gebruik milk (is voller) in de koude wintermaanden, facewash (lekker fris) in de zomer. Tonic voor de normale huid, lotion voor de gevoelige huid.

Het verschil qua producten is dat de duurdere producten meestal meer werkstoffen bevatten. Ook zijn deze meestal parabenen vrij. Heb je een gevoelige huid, kies daar dan voor. Maar het is vooral zoeken wat het beste voor jouw huid is. De een doet het goed op een potje Nivea, de ander doet het alleen goed op Lancome. Zolang je maar iets gebruikt om de droogte rimpels te voorkomen, want die zijn nu eenmaal niet fraai.

Serums gebruik je trouwens maar tijdelijk als kuurtje voor zo'n zes weken. Het is een extratje voor je huid. Werkt het niet, dan opzoek naar een ander merk.

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo :)

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Helaas is 2x niet voldoende. Heb eerst idd 2x gedaan, maar dat hielp wel maar lang niet genoeg. NU doe ik het s'middags nog een keer en na een week of 2/3 werden de vlekken en pukkels nog minder dan met 2x.
    Ik ben hiervoor ook bij de dermatoloog geweest want het zijn geen gewone pukkels. Ik heb last van acne (lichte vorm) icm krentebaardsymptomen als gevolg van nooit waterpokken te hebben gehad.

7. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ok, maar van veel reinigen kun je weer andere reacties krijgen, dus voorzichtig mee doen!

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    İk heb alles van rituals. Heerlijke producten!

Deel Deze Pagina