waar rekening mee houden om zwanger worden kans te vergroten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door alecia, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    seks hebben op comando willen wij soweiso niet, we houden wel wat meer rekening met de vurchtbare dagen, maar het is niet zo van "nu ben ik vruchtbaar nu lig ik met de benen wijd"nee we proberen het reeel te houden, en verleid hem wel in de dagen van vruchtbaarheid, sta er alleen niet met de klok erbij, nog 1 uur en dan is het niet meer mogelijk ofzo.

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    GRAPPIG!

Mijn vriend rookt zware shag al jaaaaaaaaaaaaaren en ook veel, drinkt alcohol (alleen weekend) en drinkt sloten koffie........
    Ik was METEEN zwanger en we kregen een gezonde zoon! :D

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi MamaKitty,
    Wat leuk dat het bij jullie allemaal zo vlot is verlopen, maar ik denk dat het toch een uitzondering is dan... Mijn HA heeft me ook gezegd dat roken en koffie voor de man best geminderd moet worden om de kwaliteit van de zaadcellen te bevorderen! En het is sowieso niet goed voor je gezondheid... Roken doet mijn man wel niet en ik zou ook niet willen dat hij dat binnen doet... Iedereen die hier op bezoek komt gaat ook buiten roken (gebeurt netjes vanzelf) en zeker als er een kleintje komt ;)
    Oh ja, ik slik ook al enkele maanden Omnibionta pronatal met foliumzuur op aanraden van de HA...

4. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Omnibionta pronatal met foliumzuur wat is dat? En waarom beveelde hij die aan, is die goed?

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

#25 Elke1984, 23 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2009
    Ik neem die ook maar weet niet of je het in NL ook kan verkrijgen. Is wel veel duurder dan de multivitamines van Kruidvat ofzo en betwijfel of ze echt beter zijn.
    Ik ben wel moeten stoppen met ze iedere dag te nemen want mij waardes waren allemaal te hoog! Neem ze nu om de dag.

Wat de risico's van roken betreft, hier is 1 voorbeeldje van een artikel hierover. Er zijn er hééééél veel te vinden.
    De gyn van de fertiliteitskliniek waar ik ga, vertelde me dat alles mag met mate (alcohol, koffie,...) maar mét mate!
    Cafeïne en alcohol en roken hebben niet alleen invloed op de hoeveelheid zaadcellen bij een man maar ook op de (mis)vorming waardoor de kans op een miskraam véél hoger is.
    En er zijn natuurlijk àltijd mensen die toch roken als een ketter en gezonde kinderen krijgen van de eerste keer die nooit een allergie hebben,... Er wordt je ook niet gegarandeerd dat dit zal gebeuren. Het gaat om de kans...en die is nu eenmaal een héél pak hoger.

Lieve groetjes!

6. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Ik vind het moeilijk. Mijn vriend blowt ook dagelijks en zijn zaadonderzoek was hartstikke goed. Ik heb ook vernomen dat je er trager zaad door krijgt, maar in het geval van mijn vriend maakt het dus niet zoveel uit. Uitslag staat in mijn onderschrift.

Wat betreft de rest van je vraag. Ik denk dat je de cruciale zaken al hebt genoemt en dat de rest wat je "moet" laten pas komt als je zwanger bent. Voor je vriend zijn trouwens nog wel een paar dingen evt van belang als dat op hem van toepassing is en dan bedoel ik zaken zoals: het dragen van een boxer = beter dan een slip, niet in de sauna of in een warm bad dat soort dingen.

Nou meis, sterkte ermee en geen ruzie meer maken ;)

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hmmmm weet ik niet. Mijn dochter kreeg ik met mijn ex, die dronk niet en rookte niet..........................en........"pas" in ronde 11 zwanger......

8. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik slik vitamine pillen en drink nu niks.

manlief.... tja die doet verder niks....

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi, Omnibionta Pronatal is een vitaminepreparaat dat je bij de aptoheek kan kopen met allerlei vitamines, mineralen en natuurlijk foliumzuur... Ze zijn wel wat kostelijk dus ik neem ze niet als ik menstrueer, dat spart toch al 1 week uit!
    Ik weet ook niet of je ze in Nederland kan verkrijgen en of ze beter zijn dan die van het Kruidvat weet ik ook niet... Is misschien wel een goed idee om ze eens te vergelijken... Zal eens kijken op de bijsluiters ;)

Deel Deze Pagina