we willen over een paar weken naar Gardameer in een huisje op een camping en hopen dat het snel beter weer daar wordt.... welke kant is het leukst, mooiste en welke camping of agriturismo? Tips zijn welkom!
De zuidkant is het warmst maar ook het toeristisch. Het weer is in mei nog niet stabiel. Je kunt geluk hebben maar ook dikke pech en weg regenen. Zelf zijn we op Bella Italia geweest in Peschiera. I het hoogseizoen druk maar in het voorseizoen zal dat meevallen. Het is op loopafstand van het dorp. Kun je fijn langs het Gardameer naar toe lopen. Met de auto ben je zo in Sirmione waar een mooi kasteel ligt wat je kunt beklimmen. Verona ligt ook op rij afstand.
Agriturismos liggen vooral in de bergen, niet rechtstreeks aan het meer. In de meivakantie is het daar nog veel kouder. De zuidkant is drukker, maar in de meivakantie nog te doen. Zoek een camping met verwarmd zwembad wat al open is in april . Sommige campings doen hun zwembad pas in juni open, zonde als je mooi weer hebt en je zit tegen een dicht zwembad aan te kijken.
Het weer rond het Gardameer is vroeg in het seizoen erg onberekenbaar, je kan geluk hebben en prachtig weer hebben, maar non stop regen is ook mogelijk. De laatste keer dat wij er waren in mei hebben we een paar prachtige dagen gehad, maar ook heel veel echt zware regenval. De omgeving is echter wel prachtig en vroeg in het seizoen qua toeristen veel beter te doen dan een paar weken later, dus er is wel genoeg te doen. Wij vonden de camping Altomincio Family Parc heel erg leuk: prachtig schoon, mooie voorzieningen, fijn en kindvriendelijk zwembad (met een zachte bodem, fantastisch) en veel speeltuintjes. Te groot voor in het hoogseizoen wat mij betreft, maar als je er wat eerder bent juist erg leuk. https://www.altomincio-family-park.info/
ziet er inderdaad geweldig uit! ik vraag me alleen af of het zwembad al open is eind april... en je moet wel met de auto overal naar toe. vind ik dan wel weerr een nadeel... toch?
Je moet inderdaad voor de meeste uitjes wel met de auto op pad, zeker als het slechter weer is. Wij vinden dat geen probleem, maar als je dat niet wilt, dan zou ik idd even doorzoeken. Eind april is qua weer wel echt een groot risico in die omgeving hoor, als je tenminste gaat met het idee ook te gaan zwemmen. Je kan natuurlijk geluk hebben, maar zorg dat je alternatieve plannen hebt voor als het koud is of regent, want die kans is echt groot.
Jawel, maar dan zul je wel af en toe de auto moeten gebruiken, denk ik. Wat wij daar erg leuk vonden was met een kabelbaan de berg Monte Baldo op en een parkje waar we grotten en watervallen hebben bezocht. En er zijn talloze leuke stadjes rond het Gardameer, zoals Sirmione, Lazise, Bardolino, Limone, Peschiera. Langs het meer rijden is ook prachtig, je kunt leuke routes uitstippelen. Als je vak pretparken houdt is Gardaland ook een aanrader. Wij vonden het een ontzettend leuke bestemming voor buiten het hoogseizoen, als je er vrede mee hebt dat het weer onberekenbaar is. In het hoogseizoen is het ons echt veel te druk.
Wij kijken nu naar camping Fornella... hebben jullie daar ook gekeken? Ligt wel iets verder van alle mooie dorpjes.. of is de afstand prima te doen, lastig in te schatten ahv de kaart hoe ver het rijden is.. Zou jij eens willen kijken, Camping Fornella heeft positievere revuews dan jouw camping, een stukje kleiner...waar wij van houden.. Wij houden niet van massale, tokkie achtingen campings.. Welk chalet zaten jullie?
Wij hebben ook gekeken naar fornella, maar ik wou graag iets ruimere/nieuwere chalets (omdat de kans dat je binnen moet zitten toch nog wat groter is )en ik vond de opties daar vrij simpel. Wij hebben 2 jaar inde meivakantie op camping La Rocca gestaan, ligt tussen Bardolino en Garda in en beiden kun je heen lopen vanaf de camping. Nu gaan we straks voor het eerst naar camping Weekend aan de westkant. Mijn ervaring is dat er geen tokkie-publiek komt in de meivakantie, het is enorm luxe om al in de meivakantie naar italie te gaan. Ik zag op onze camping voornamelijk poloshirts, hockeysticks en dikke wagens... niet dat ik daar nou perse gelukkig van word
Wij gaan in de meivakantie naar moniga del Garda. Camping Piantelle. Geboekt bij Roan. Mooie, ruime en wat luxere stacaravans. Zijn eerder ook geweest in de meivakantie bij Altominicio Family Park. Hadden toen 23 graden overdag en hebben heerlijk gezwommen de hele week. Je moet geluk hebben qua weer. Ik hoop dat het beter gaat worden!
Ik ben bang voor een uitgestorven camping.. en wil daarom liever voor een iets grotere gaan.. of is op jullie campings de bezetting ook ok? Ik hoop Op vriendjes voor onze kids, liefst Nederlanders luxe, modern en comfort willen wij ook graag!
Altominicio vonden wij bijvoorbeeld heel massaal. Zou ik nu met kind van 2.5 te druk vinden voor 2 weken. Ik houd wel van beetje overzicht. Ook staan die stacaravans erg dicht op elkaar. Vind ik echt heel jammer!
En altijd rechtstreeks via camping zelf boeken toch? Wij willen een mobile home.... Ik zie dat Piantelle ook hoog scoort op zover! Ik ga me in deze camping verdiepen. Of het ook ligt etc... of mag ik met jou meeliften ?
Enige... het ligt op rustige plek.. niet bij al die leuke dorpjes aan de oostkant... Waar je zomers niet wilt zijn...
Klopt, maar alles in relatief goede reistijd te doen. Wij zijn al eens aan die kant geweest. We willen nu naar Milaan, salo, Brescia, monte Baldo. Wij hebben bij Roan geboekt. Die heeft luxere stacaravans. Loungebank op de veranda, Nederlands tv (vinden wij wel fijn aangezien de avonden nog fris zijn in het hoogseizoen).
Wij zijn juist dol op tokkie-achtige campings! Nee, serieus, zoals Cowgirl80 ook zegt: als je vroeg in het seizoen gaat is er een heel ander publiek daar. Maar voor uitgestorven campings hoef je niet bang te zijn, er zijn altijd veel toeristen rond het gardameer en wij vinden in die periode juist een wat grotere camping wel leuk, omdat die dan precies ‘gezellig’ vol is: geen overvol zwembad of door de mensenmassa’s heen ploeteren, maar al gewoon gebruik kunnen maken van alle faciliteiten en genoeg vriendjes voor de kinderen aanwezig. Fornella ken ik niet, en Altomincio zou ik never bezoeken in het hoogseizoen, veel te massaal, maar vind ik perfect in mei. Ik vind het belangrijk dat een camping goed verzorgd en schoon is en lekker ruim is opgezet en dit park ziet er fantastisch uit. Er zijn delen waar de caravans vrij dicht bij elkaar staan, maar omdat een redelijk deel nog leeg staat in die periode hebben wij dat niet als storend ervaren. Ik was iig weg van het zwembad, zo heerlijk dat de kinderen daar ongestoord konden rennen zonder uitglijdrisisco door de rubberachtige bodem. Ook leuke glijbanen en andere voorzieningen. Ik ben de naam kwijt van de andere camping waar we hebben gezeten, was een kleinere en vond ik een stuk minder, dus is niet blijven hangen.
La Rocca https://www.campinglarocca.com/ aan de oostkant is ook zeker niet uitgestorven. Sowieso komen er met pasen en rond 1 meiook veel mensen voor een kort tripje uit Italie of zuid-duitsland. 2 jaar geleden zaten we aan het lago maggiore en daar was het wel echt uitgestorven in de meivakantie