Ja hier in Amsterdam gisteren geschaatst op de grachten. Was super druk op het ijs. Zag vanmiddag wel filmpjes voorbij komen van mensen die er doorheen zakten dus denk dat de kwaliteit snel achteruit gaat.
Vandaag was hier de laatste schaatsdag. Ik durfde het niet meer aan om op de gracht te schaatsen, maar de lokale ijsbaan kon nog wel. Tot halverwege de middag. Daarna werd het ijs te slecht. Maar toch nog even van genoten! Jullie ook nog?
Hier vandaag helaas al niet meer. Gisterenmiddag om 16:00u ging de ijsbaan bij ons in het dorp dicht, omdat het toen echt niet meer te doen was. Dus nu helaas weer wachten tot volgende winter. Mijn dochter vond het schaatsen zo leuk dat ze vandaag al meteen weer naar de indoorbaan wilde. Helaas voor haar hadden we al andere plannen, maar we willen dat binnenkort wel een keertje gaan doen. We doen vaak leuke dingen met de kinderen, maar schaaten denk ik eigenlijk nooit aan.
Hier vrijdag en zaterdagochtend geschaatst op een sloot vlakbij. Echt niet al het water hier in de wijk was goed dicht ed, maar dit slootje ligt ‘verdiept’ waardoor de wind er veel minder goed kan kan en dit slootje voor een groot deel goed dicht was (alleen de bocht om niet, dus dat was ook duidelijk ).