Beste leden, een aantal weken geleden heb ik een soortgelijke topic geopend, maar helaas is deze gesloten en moet ik een nieuw topic openen. Ik bleek begin januari ringworm te hebben. Na weken van smeren, kwam het toch weer terug. Tussendoor ook nog naar de huisarts geweest voor een betere anti bacteriele creme. Hiermee ging het weg! Na dat het weg was nog 5 dagen doorgesmeerd. Maar afgelopen maandag vond ik op dezelfde plek weer een kring met daarin een rode vlek. De rode vlek is nieuw. Die heb ik nog niet eerder gehad. De rode vlek is inmiddels felrood en wat groter geworden. Het jeukt bijna niet, wel als ik er anti bacteriele zalf op smeer. Nu zit er een arts bij ons in de familie en die denkt wellicht aan een irritatieplek of tekenbeet(het lijkt mij niet echt tekentijd ivm de vorst). Geen ringworm omdat je dan echt jeuk moet hebben en schilfering moet zien. En dat is duidelijk niet het geval bij mij. Bijgevoegd: 2 foto's. Met en zonder flits. Ben benieuwd wat jullie denken! Ik ga maandag sowieso langs de huisarts. Het zou misschien een dierlijke vorm van ringworm kunnen zijn, dan zou ik een kuur moeten krijgen. Maar de vraag is dus of het wel ringworm is.
Lijkt mij ringworm hoor en zou gewoon weer even langs de huisarts gaan. En wat betreft een arts laten kijken die dit normaal nooit doet is niet echt betrouwbaar. Huisartsen en dermatologen kunnen dit makkelijk maar de rest van ons zou ik zelf wat dat betreft niet vertrouwen). En een tekenbeet ring ziet er overigens heel anders uit.
Je moet nadat het weg is 2 weken doorsmeren nog. Momenteel heb ik zelf ook ringworm en ben net een week aan het smeren.
Ziet er idd uit als ringworm. Ik zou toch even langs gaan bij de huisarts en smeren met je crème. Vervelend dat je het hebt. Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Hier vertelden ze een paar dagen door blijven smeren als het weg is. Nou ja.. Misschien dat het dan toch een dierlijke variant is. Het is zo hardnekkig! Hopelijk krijg ik dan een kuurtje. Ben benieuwd wat ze maandag zeggen. Ik ben nu alweer braaf aan het smeren sinds maandag
Is het niet gewoon een eczeemplekje? Ik zou eens een combinatie smeren van hydrocortison met miconazol en zien wat het doet.
Het staat ook in de bijsluiter...twee weken door blijven smeren om te zorgen dat het helemaal weg is.
Of het een dierlijke variant is, maakt voor de behandeling weinig verschil hoor. Je kunt ringworm op 2 manieren behandelen: lokaal of via tabletten/capsules. Vaak begin je met een zalfje dat je echt moet blijven doorsmeren, ook 2 weken nadat de plek weg is. Maar als dat niet afdoende is, wordt vaak nog een orale kuur gegeven. Ik heb zelf ringworm gehad toen er een schimmeluitbraak was in het dierenasiel waar ik werkte. Ik mocht een tijdje niet bij de onbesmette katten, en kon elke dag smeren. En dan ook nog mijn kleren heet (schimmels gaan niet dood bij 40°C) wassen om mijn eigen dieren niet te besmetten... Gedoe. Dochter heeft hier nu toevallig een soortgelijk plekje op haar elleboog, dus we gaan even uitvogelen of dat idd ringworm is. Bij jou durf ik haast wel te stellen dat de schimmel nog niet helemaal weg was een dus weer opnieuw begint.
Vraag me wel af, Als je denkt dat het ringworm is, waarom smeer je dan een anti bacteriële crème? dit doet echt niets. Ik vind het overigens meer een eczeem plekje. Die heb ik ook met regelmaat. Smeer dan triamcinolon en dan is het met 2 dgn weg.
Dames.. Foutje van mij! Het is een schimmelcreme wat ik er op smeer icm een andere creme. Gekregen van de huisarts. Geen idee waarom ik het een anti bacteriele creme noem
Lastig. Ik heb eczeemplekjes die er zo uitzien. Maar ik kan me voorstellen dat je aan ringworm denkt. Maar wat het probleem met een schimmelcreme bij mij is dat als het dus eczeem is dat de schimmelcreme het alleen maar erger maakt.
Dit is wat ik mee heb gekregen van de huisarts begin januari. Ik weet niet zeker of het ringworm is omdat je bij ringworm vaak last hebt van jeuk en de plek schilferig hoort te zijn. Dat is bij mij eigenlijk niet van toepassing. Het zou eczeem kunnen zijn, maar dat verklaard de ring er om heen niet. Morgenochtend maar even naar de huisarts
Je smeert nu zowel een anti-schimmelcreme als een hormoonzalf. Dus zowel een schimmel als eczeem zoj erop moeten reageren
Je behandelt nu beide inderdaad. Dus de huisarts weet het ook niet. Ik zie op de foto overigens geen kring om de plek heen.