Onze dochter is bijna 4 maand oud. Toen ze 5 week oud was sliep ze voor het eerst door, na 2 maand helemaal en zonder voedingen snachts... Sinds een paar weken is ze erg onrustig, ze is erg gevoelig voor prikkels, ze kan ook niet in de box liggen te slapen. Ze ligt dus de hele dag boven in bed. Ik wikkel haar in met een laken omdat ze zichzelf zo wakker houd met haar armen, hier wurgt ze zich vaak uit, ik heb ook al es gekeken naar inbakerdoeken maar weet niet welke ik dan moet nemen, omdat ze zo bewegelijk is. Ze word nu ook weer snachts wakker, ze heeft dan geen honger, maar word gewoon even wakker en dan moet ik haar de speen geven en weer inwikkelen, dit gebeurt soms wel iedere 1 á 2 uur, zeer vermoeiend dus. Herkent iemand dit en heb je tips voor me?? Ben echt weer toe een aan een nacht goede slaap. ps: dit heeft ze dus sinds een paar weken, daarvoor kon ze wel in de box slapen en sliep ze gewoon de hele nacht door, ook zonder speen...... Tips alsjeblieft.........
Ik zou je willen adviseren om toch te gaan/blijven inbakeren maar dan anders. Een laken wat steeds los schiet is gevaarlijk, daarin kunnen ze verstrikt raken met alle gevolgen van dien. Op de site van ikbenmama staat het verschil tussen de verschillende systemen ook uitgelegd. Strak inbakeren kan met de snug 'n tug, de pacco-doek of de swaddle-me, maar die laatste is niet geschikt voor sterke baby's. Je kan ook klassiek inbakeren met doeken die je zelf op maat (laat) maken of koopt. Is even een gedoetje, maar het went. Als het goed is, kunnen ze je dat op het cb leren. Daar moet je toch eerst even naar toe om de heupjes te laten nakijken voordat je gaat inbakeren. En zorg voor rust en regelmaat, dat helpt ook bij onrustige en prikkelbare baby's. Google eens op Ria Blom, zij schrijft handzame boekjes over rust en regelmaat in combinatie met inbakeren! Succes!
Ik zou eens bij de osteopaat langs gaan. Door eenvoudig oefeningen te doen zorg je er voor dat ze meer onstpannn worden. Hielp bij ons perfect. Succes
Zelf hebben wij de pacco doek gebruikt en het heeft echt heel goed geholpen. En als het goed is krijg je ook een boekje met tips met regelmaat. Wij hebben onze zoon vanaf dag 1 regelmaat 3R's gegeven en we hebben er ontzettend veel baat bij gehad en nu nar 9 maanden nog. Een baby van 4 maanden oud, gaat nu veel meer ontdekken en heeft misschien meer rust nodig. Onze zoon hebben wij altijd in zijn eigen bedje laten slapen en niet in de box. En dat was ook vanwege alle prikkels en ook even de rust voor jezelf. Ook hebben wij ook nooit een speen gebruikt, omdat ik bang was dat ik erg ook tig keer uit moet omdat hij de speen kwijt is. Gelukkig pikte onze zoon dat. Maar elk kindje is weer anders, maar dit is mijn ervaring.
Ook herkenbaar hier. Mijn dochtertje is 4 maanden maar altijd onrustig geweest. Nu slaapt ze prima en vanaf 7 weken slaapt ze de nacht door. Maar ze wil alleen in haar bedje slapen. En in de wandelwagen als we gaan lopen, maar dit zijn niet zo'n vaste slaapjes als in bed. In de box speelt ze alleen wat ik ook goed vind. Op zich niets mis mee zou je denken, maar ik lees zo vaak dat kindjes lekker bij je liggen en relaxed gaan slapen: die van mij dus totaal niet Een van haar vermoeidheidssignalen is huilen: ok, is een wat laat teken maar eerder laat ze meestal niets merken. Als ik haar voor die tijd lekker bij me houd gaat ze ook wringen en jengelen: leg haar op bed, een kreetje en ze slaapt. Luxe, maar ik lees dat iemand tips had van een osteopaat voor te ontspannen. Kun je me die geven, wil ik graag gaan uitproberen! Alvast bedankt.
Je kan kijken naar een inbakerdoek. Hier ook een onrustig kindje. In de swaddle me daar kwam hij uit. Daarna de puckababy en dat hielp fantastisch. Maar, hier met 4 maanden uitgebakerd ivm omdraaien. Ben je al bij een osteopaat geweest, misschien kan die nog iets vinden waardoor je kindje zo onrustig is. Je kan kijken op www.osteopathie.nl . Succes!
Ik zou een kindje wat 4 maanden is niet meer inbakeren. Volgens mij wordt dit ook afgeraden omdat ze kunnen gaan omrollen. Het is dan gevaarlijk als ze ingebakerd zijn. Ik heb toen ik stopte met de puckababy (ook een soort inbakeren) een lekkere dikke slaapzak met mouwen gekocht. Hierin ligt ze ook lekker warm en toch meer dat geborgen gevoel als dat ze alleen onder de dekentjes ligt. De mouwen zijn een beetje stijf dus dat zwaaien met de armpjes is dan al wat minder. Ik leg haar armpjes plat en dan stop ik haar stijf in met een lakentje. Dit lakentje leg in de breedte in het bedje, zodat ik het goed kan instoppen en ze het niet makkelijk los kan trekken. Wat ook misschien helpt is om haar 's avonds voor het slapen gaan in bad te doen met een welterustencremebadje. Daarna een voeding en hup lekker naar bedje toe.
Iedereen dit tot nu toe gereageerd heeft: BEDANKT!! Vind het erg fijn om jullie tips te lezen, ik ben zeker van plan om naar een osteopaat te gaan. Ik had het ook gelezen dat inbakeren word afgeraden na 4 maanden, mn dochter lijkt nog niet van plan te gaan draaien maar ik hou het zeker in de gaten