Kleertjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Cakes, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cakes

Cakes Actief lid

21 nov 2014
    198
    0
    0
    Hi Dames,

Ik kom er niet helemaal uit, help.
    We verwachten ons eerste kindje, een zoon , rond 27 juli.
    Dan is het dus erg warm en nu weet ik niet wat voor kleren ik moet aanschaffen.
    En hoeveel in welke maat etc. Ik zie honderden leuke dingen maar dan twijfel ik en denk ik dat is niet praktisch en dat is te warm en wanneer zou hij dat aan kunnen etc etc.

Ik ben een beetje de orde kwijt, iemand die me kan helpen?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nederlandse zomers kunnen behoorlijke wisselvallig verlopen, dus wie weet is het eind juni wel helemaal niet heet ;) Babytjes dragen sowieso de eerste dagen/weken een laagje extra tov jezelf, ze kunnen nl nog niet zelf hun temperatuur vast houden.

Ik zou er voor zorgen dat je een aantal rompertjes hebt met lange mouw en met korte mouw/mouwloos. Je kleedt je kindje dan "tegengesteld" aan. Dus bij "bovenshirt" met lange mouw, draagt je kindje een romper met kortemouw cq mouwloos en omgekeerd, bij bovenshirt korte mouw draagt het een romper lange mouw.

Het algemene advies is om eerst per maat (50-56-62) in ieder geval 4 setjes te hebben. Je weet immers ook niet hoe groot of klein je kindje gaat zijn. dat gezegd hebbende... mijn kinderen waren gemiddeld en boven gemiddeld (3700 en 4120) en hebben beide nog een week of vier in maat 50 gezeten hoor.

En zorg ook voor bijv een vestje of truitje voor de koudere dagen.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik ben dit keer eind juni uitgerekend en vind het ook heel lastig.

Ik heb van mijn zoontje nog veel kleertjes over en die heb ik nu weer in de kast gelegd.

Heb denk ik 4 setjes maat 50 nu met lange mouwen.
    Rompertjes zowel lange als korte mouw.

Mijn zoontje heeft 6 weken in maat 50 gepast dus ik heb maat 50 nooit een miskoop gevonden :).

4. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Zoontje is van augustus, eerste week sowieso lange mouwen aangehad ivm zelf warm houden. Daarna werd het bloedheet dus lag ie alleen in een mouwloos rompertje.
    Vorig jaar toen ie 2 werd konden we niet eens buiten zitten dus het wil echt niet zeggen dat het in juli/augustus perse warm is.

Ik zou van alles wat kopen, rompers met korte mouw en mouwloos. Shirts met korte en lange mouw. En sowieso een vestje of zoiets.

Hier heeft zoontje lang in 50 en 56 gezeten dus had veel setjes nodig. Zou beginnen met een stuk of 5 per maat, bijkopen heb je zo gedaan.

5. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik verwacht ook een zoon rond die tijd en ik ga 4 setjes lange mouw 50/56 kopen en wat korte mouwen shirtjes en dunne lange broekjes. Vallen de mussen van het dak dan kan ik altijd nog op pad voor andere dingen.
    En wat romper betreft koop ik korte mouwen en mouwloos voor de eerste periode, in geval van nood haalt mn man wel wat lange mouwen bij..
    Na twee meiden wordt het de eerste jongen dus heb ook geen kleding om op terug te vallen:D maar verwacht wel wat te krijgen aan cadeaus:)

6. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Mijn 2 kinderen zijn alle 2 in jullie geboren.
    Ik had t shirts gekocht en korte broekjes. Nooit gedragen.
    Alleen een romper is prima als het heel erg warm is, of een romper met lange mouw of korte mouw en een broekje.
    Verder gewoon wat pakjes met lange mouw en lange broekjes

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik had maar weinig maat 50 en maar goed ook, want na een week werd het al te klein. Zorg voor rompers met lange en korte mouw (maat 50/56). Als het wat kouder is, doe je gewoon een romper met lange mouw onder een tshirt.Let er bij kleding verder goed op dat ze goed stretchen. Dat is zoveel prettiger dan die stugge kleertjes die je bijna niet aan een uit krijgt! En leuke print is in de zomer wel leuk op de romper. Bij warm weer zul je alleen een romper aantrekken

Deel Deze Pagina