eindelijk is de babykamer klaar, eergisteren en gisteren meubeltjes erin gezet, om te kijken welke indeling het wordt, maar nu....... waar leg ik welke kleertjes (welke kleertjes welke la etc), muur decoraties ect lastig (klein kamertje met 1 schuine wand)
Haha tja, daar zul je denk ik toch zelf over moeten beslissen aangezien wij niet weten wat voor/hoeveel kasten je hebt, wat voor commode enz. Wij hebben het zo gedaan, in de commode de kleertjes die ze op dit moment past, de hydrofielluiers, spuugdoekjes, slabbetjes, luiers, dekentjes en lakentjes. In de kledingkast het pak van de luiers en alle kleertjes die ze nog niet past. Qua decoratie kan ik je verder niet echt helpen ben ik bang.
ik heb te veel kleertjes voor in de kast hahaha, wij hebben alleen de comode als kleding kast (3 lades) en die zit nu al vol , en dan heb ik nog geen eens plek voor de lakens en dekentjes hihihi moet nu ff geduldig wachten tot vriendje weer thuis is, op onze kamer stond nog een kastje, et 2 grote diepe lades, ideaal voor bedde goed. misshcien idd een idee om daar ook de kleertjes in te leggen die nu nog te groot zijn (maat 68 en 74), wij gaan kantoenen luiers gebruiken dus daar moet ik ook een plaatsje voor over houden.
Precies, zo doen wij het dus ook. En zodra ze dan uit de commode-kleertjes is gegroeid verplaats je de kleertjes van het kastje weer naar de commode.
wij hebben het zo: commodeik heb wel een hele grote) -hydrofiele luiers -spuugdoekjes -luierdoekjes en luiers -kleertjes en rompers die ze nu past -sokjes mailootjes etc -hoezen voor aankleedkussen -beddengoed voor wieg en ledikant kast: -kleren die nog te groot zijn -slabbetjes -alle dingen die moeten hangen (jurkjes etc) -hoezen voor de kruiken -pyama's -spullen voor de kinderwagen(voetenzakken etc) -knuffels (in een la) maar ik had het eerst anders. toen donique geboren was heb ik het anders ingericht want ik vond dit makkelijker. je zal de dingen die je nodig hebt in de commode doen en de rest in de kast!
ligt er ook maar net aan; wij hebben twee smalle kasten met planken ertussen die de commode vormen. op de onderste plank staan 3 manden waarin ik -denk ik- de luiers, verzorgingsproducten en de doekjes etc. ga doen. in de kasten komen de kleertjes, sokjes, etcetc. zo heb ik alles voor aankleden binnen grijp-bereik. beddegoed doen we in een andere kast op het kamertje. die stond er al, en blijft gewoon staan.
Wij hebben een commode met 2 deurtjes, 2 open vakken en 2 lades. Achter de deurtjes liggen kleding en rompertjes in huidige maat, aankleedkussenhoezen, pyjama's en badcapes. In de open vakken liggen luiers en hydrofiele luiers. In de lades liggen sokken, schoentjes en verzorgingsproducten die ik niet veel gebruik. In de kledingkast hebben we grotere maatjes kleding hangen en op de planken nog beddengoed en andere babyspullen die ik niet veel nodig heb.
ik heb het zo, commode la 1: -slabbeltjes en spuugdoekjes -hydrofielluiers en hydrofielwashandjes -navelbandjes -badcapejes la 2: -rompertjes -pyama's la 3: -beddengoed -aankleedkussenhoes -doosjes voor billendoekjes -dekentjes -zakjes voor luiers voor onderweg op de comode 3mandjes staan voor pampers, wasproducten, kam enz. in de kast: -kleding -mand met maillots en sokjes -lodger -schoentjes -slaapzakjes -onderste plank: speelgoed voor iets oudere baby's, de nog ingepakte avent set, extra grote luiertas enz. in de muurkast: -alle materiaal van de kinderwagen -ooievaar die door de raam vliegt -speciaal wasmiddel apparte mand met deksel voor knuffel , muziekjes enz. dit was het zo een beetje denk ik, kan goed zijn als onze meid er is dat ik alles weer verleg omdat het anders handiger is, nu ligt het zo omdat het mooi oogt.
Wij hebben.. In de commode.. La 1. Hydrodoeken, washandjes, rompers en 2 mandjes... 1 met prulletjes, nagelschaartje, borsteltje, kam,speentjes enz. en in het andere mandje zit sokjes.. La 2. badcape, wikkeldekens, pyama's slabbers, spuugdoekjes, aankleedhoezen voor het aankleedkussen, en "reserve" zwitsal shampoo enz. La3. Lakens, dekens, hoezen,kruiken enslaapzakken.. In de kast .. Het hang gedeeltje alle shirtjes en jassen.. En daar boven (leg plank) de broekjes.. de andere kant van de kast.. Onder in een zo'n plastic doos met dingen waar ik nu nog niets aan heb En daarnaast de verzorgingstas.. Daarboven de pakken luiers en billendoekjes, Daarboven liggen de lodgers en boven in de kast ligt nu nog de map van de kraamzorg, eveloppe eigenlijk nog niets voor de kleine dus
ik heb een commode met onderin een plank met 2deuren en bovenin 2lades. linkerla: mandje met sokjes, slabbetjes, spuugdoekjes rechterla: luiers, wattenstaafjes, watten, haarspeltjes en rommeltjes. linkerdeur bovenin: badcapes linkerdeur onderin: dekens rechterdeur bovenin: aankleedkusshoezen, handdoeken, hydrofielluiers, washandjes rechterdeur onderin: voorraad lotiondoekjes, kruiken,wiegenlakentjes. de kledingkast heb ik links het leggedeelte met 3planken en rechts het hanggedeelte met 1plank. plank1: pyjama`s, slaapzakken plank2: rompertjes, t-shirts en broekjes plank3: truitjes, dikke truien rokjes en nog grote kleertjes. bodem: boxkleden. plank bij hanggedeelte: beddengoed. liefs doris
Onze indeling: Wandrek 2 lampjes rietenmandje met luiers douchespulletjes Commode La 1: luiers hydrofielluiers rompertjes La 2: spuugdoekjes hydrofielwashandjes badcape's mandje met schaartje, kammetje, thermometer La 3: Kraampakket Kast bovenste plank: lakentjes hoeslakens aankleedkussenhoezen wrapper achterin de kast grote kleertjes Roede: setjes kleertjes maatje 50/56/62 Plank 2: broekjes truitjes mandje met sokjes mandje met mutjes schoentjes Plank 3: magnetron sterrilisator flessenwarmer maatbeker flesjes 2 opbergdozen voor de flesvoeding Plank 4: extra boxkleed 2 verzorgingstassen 4 pakken luiers Lade onderin kast: leeg We hebben echt nog zoveel ruimte over. Maar we hebben expres een grote kast gekocht, die we jaren kunnen gebruiken.
wij hebben alleen maar een commode als kast ( 3 lades 1 diepe 2 minder diep) voor een kast geen ruimte helaas. als vriend lief opschiet met onze kledingkast (komt op de overloop) dan kan ik daar ook wat hangen, maar tot die tijd alleen 1 kast/comode. maar het is me gsiteren gelukt om alles erin te krijgen, en het beddengoed is voorlopig opgeborgen in mijn eigen kledingkast (zelfde als de comode alleen dan bruin hihihi) (nadeel van zwangerraken tijdens verbouwing)