hoi. Ik was net op zoek naar leuke babyspulletjes en toen kwam ik dit tegen. Aangezien ik dit nog niet hier ben tegengekomen wilde ik jullie dit ook laten weten. Een doezeltje; Het is een hoeslaken en laken en 1. Het zorgt ervoor dat de baby niet onder de laken kan komen. Erg mooi en leuk. Maar vind het helaas wel prijzig, 42,50. Wie kent dit en heeft het in gebruik?
heb er geen ervaring mee, maar ik had het ook gezien. vind het alleen idioot duur! als ik er aan zou beginnen, zou ik er één kopen, kijken hoe die in elkaar zat (kan niet moeilijk zijn, lijkt me) en dan een stapeltje namaken. maar als je gewoon het bedje 'kort' opmaakt (zodat kindje niet onder de dekens kan komen) is er ook niks aan de hand.
Je kan ook een gewone laken dubbelvouwen en dan je kindje ertussen leggen. Dus de helft onder je kindje goed om het matras aan het hoofdeinde doen, als een soort onderlaken. En dan de helft boven je kindje als bovenlaken. De vouw ligt dan tegen de voeten van je kindje. Op deze manier ligt je kindje ook hoog in bed en is een stuk goedkoper!
ik heb er 1 besteld.. vandaag binnen gekregen. hoe hij in de praktijk is weet ik nog lang niet... maar het is wel heel makkelijk opmaken,en het ziet er mooi uit
moet je even googlen op matrozenbed, dan is er ook een site met foto's als voorbeeld hoe het dan opgemaakt moet worden.
Hier ook een matrozenbedje gebruikt, maar ik vond het zo'n gedoe met het vouwen. Toen kwam ik ook het doezeltje tegen... Hartstikke leuk en handig, alleen inderdaad veel te duur. Wij hebben nu zelf één genaaid
Ohja... wil je een echte? Houd dan Ebay.nl eens in de gaten. Om er meer bekendheid aan te geven, verloten ze nog wel eens één. De hoogste bieder krijgt hem dan. Dat kan nog wel eens schelen in de prijs
klopt ik heb het doezeltje via ebay voor maar 15 euro incl verzendkosten hoe moet je trouwens zo'n ding zelf naaien... dat lijkt me ook zo'n gedoe... en met het matrozenbedje....lijkt me ook niet echt makkeljk om op te maken :S denk dat ik het gewoon bij 1 doezeltje hou en verder gewoon duodeken in dekbedovertrek
men neme een simpel hoeslakentje, en een gewoon lakentje. Het gewone lakentje stik je halverwege de lengte van het hoeslaken over de gehele breedte vast. let op: ik denk dat het wel handig is om de zijkanten (dus dat wat aan de zijkant vh matras zit) niet vast te stikken. doe nu het hoeslaken net als anders om het matras. sla het lakentje terug. kindje in bedje, voeten tegen de stikrand aan. lakentje over kindje heen, en terugslaan zodat het hoofdje vrij ligt. stevig (!) instoppen en klaar is kees. lijkt mij niet moeilijk, en voor een paar euro zelf te maken.
ik heb er ook naar zitten kijken omdat alyssa altijd boven de dekens uitkroop. ik maak nu een soort envelopje. het laken leg je in het ledikantje, je kindje erbovenop, lakentje over je kindje heen slaan en klaar. ik had wel een wiegenlakentje aan het hoofdeind liggen zodat ze niet kon gaan plukken aan het laken. nu plukt ze overal aan en maak ik haar bedje weer laag op en tot nu toe blijft ze redelijk liggen. je gebruikt het volgens mij ook niet heel erg lang. liefs doris