Waar shoppen jullie online, waar je ook eenvoudig kunt retourneren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 28 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Waar shoppen jullie voor kleding online? Ik shopte voorheen altijd bij Wehkamp, maar nu het retour sturen 50 cent per artikel kost, houdt dit mij tegen.
    Ik zoek een soortgelijke webwinkel, is bonprix of Zalando iets? Iemand ervaring, of andere leuke webwinkels. Ik hou van kleding zoals shoeby, Harper & Yve, Only etc. Ik hou gewoon niet zo van passen in fysieke winkels, geen geduld voor en thuis voor de spiegel ziet het er nou eenmaal vaak heel anders uit haha. Wie heeft tips?

2. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    About you koop ik t meeste

mausi vindt dit leuk.
  3. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    En dan in de sale

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Zalando is prima.

Bonprix rekent verzendkosten. Op zich niet gek, het kost hen en het milieu ook wat, maar omdat je 50 cent retour niet wil, dan is bonprix duurder (voor het heenzenden). Bovendien hebben ze alleen ‘eigen merk’.

Aboutyou is ook prima. En veel sites van merken zelf ook.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    About you en hm (hm alleen shirtjes. De broeken zitten nooit goed) en esprit; verzendkosten esprit zijn 0.99 cnt. Zalando is ook fijn

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    Bijenkorf, omada, H&M, zalando

volgens mij kost het bij de hm 1 euro en kun je het in de winkels gratis retour brengen. Ik vind het wel een goede regeling eigenlijk.

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Wehkamp, Only, Aboutyou, Zalando, Bonprix, H&M

Ik heb niet zoveel problemen met die 50ct die de Wehkamp sinds kort rekent. Ik begrijp het wel en ik betaal dat graag voor het gemak waarmee ik ghuis op mijn gemak meerdere maten kan passen en online gerichter kan zoeken dan in een winkel.

Aegyo, Jessi79, olleke en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ik bestel voornamelijk bij Zalando. Soms moet je wel 3.99 aan verzendkosten betalen. Retourneren is gratis.

Ik vind de 50 cent retourkosten aan Wehkamp zeer schappelijk. Weerhoudt mij er niet van om te bestellen.

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.531
    113
    Vrouw
    Zalando of About You

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Vaak wehkamp, soms zalando of bonprix
    Bol

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Zalando en Wehkamp, die 50 cent? maakt mij echt totaal niets uit hoor. Zelfs niet als ik meerdere dingen retourneer. Als je gaat winkelen en moet parkeren dan ben je meer kwijt.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik vind 50 ct per artikel (dus niet per bestelling) echt belachelijk. Daarom bestel ik niet meer bij wehkamp.

Bestelde al langer bij zalando en Esprit.

13. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Ik bestel voornamelijk bij Zalando en H&M.

14. OliJul

OliJul Actief lid

17 feb 2023
    346
    222
    43
    Vrouw
    Omoda!

15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Esprit betaal je dan weer standaard €1 verzendkosten. Dus die ben je sowieso kwijt bij elke bestelling.

16. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Zalando

17. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik vind het niet erg om iets te betalen zoals idd 1 euro bij esprit of 3 euro bij vila. Maar dan weet je van te voren precies hoeveel je moet betalen. Maar bij Wehkamp kan het nu wel best aantikken aangezien je per item 0,50 moet betalen. Ik bestel vaak meerdere items om te kiezen. Ik hou ook best veel maar stuur ook eea retour. Denk dat het overigens wel goed is voor het bewustzijn en dat je hierdoor wat specifieker besteld. Aan de andere kant is het natuurlijk ook het risico wat bij een webshop hoort dat je veel retouren krijgt.

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Saartje33 en Kundera vinden dit leuk.
  19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Dat is precies de reden dat ik juist wel begrijp dat ze kosten zijn gaan berekenen. Ik bestel ook vaak veel items in tegelijk, en regelmatig ook dubbele maten, dan is er ook de kans iets niet past of gewoon tegenvalt groot. Dus stel ik bestel 10 items dan gaan er er al gauw zo’n 7 of 8 retour, dan betekent dat zij ook weer die items retour moeten nemen (zonder dat ze verzendkosten rekenen!) en opnieuw moeten verpakken, labelen, etc.

Dus ik vind 50ct per item heel schappelijk. En het kan geen kwaad om wat bewuster te bestellen of te accepteren dat het anders wat extra kost. Ik vind dat dus niet het risico van een webwinkel (in ieder geval niet de mate waarin bij wehkamp wordt besteld en geretourneerd), maar het eerder een betaling voor gemak wat je in een stenen winkel niet hebt. Namelijk het gericht kunnen zoeken op maat (hoe vaak ik in een winkel eindelijk wat leuks vind en dan hebben ze mijn maat niet…), op soort artikel op kleur, en dan ook nog meerdere maten kunnen bestellen en thuis in alle rust en met eventueel de juiste eigen kledingenstukken erbij passen.

Edit:
    Ik vind het overigens niet per se leuk, maar belachelijk of onbegrijpelijk oid zeker niet.

20. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik vind het ook een goede zaak dat ze die 50 ct rekenen en een heel redelijk bedrag. Ik bestel vrij veel online, maar bestel dus wel bewust, ik stuur regelmatig niets terug en soms enkele artikelen (als ze niet mooi zitten, niet omdat ik een keuze maak en teveel bestel). Ik heb ook weleens dat ik meer moet terugsturen, soms gebeurt dat weleens, dat je allerlei dingen uitzoekt waarvan je denkt dat het leuk zal staan en dan blijkt het niet zo te zijn. Maar dan nog zijn de hoeveelheden te overzien, want ik bestel om te kopen, dus het gaat dan alsnog meestal om minder dan 10 kledingstukken en dan is het nog steeds maar maximaal 5 euro.

Bij mij is het wisselend waar ik bestel, voor dochter meestal bij kleertjes.com en soms bij limango als ze leuke smalle merkjes hebben, voor zoon momenteel vooral bij C & A, want hij past die 182 momenteel goed en met dat hard groeien, wil ik niet teveel uitgeven. Voor man is het vaak bij limango en zalando lounge voor broeken (lengtemaat 38) en voor shirts vaak bij girav.nl.
    Voor mezelf soms bij limango, zalando lounge, zalando, wehkamp, en kleinere winkelketens zoals terhorstvangeel en vanuffelen e.d., die laatste rekenen altijd al retourkosten (4 of 5 euro, dus redelijk), maar daar kun je ook in de winkel retourneren.

Deel Deze Pagina