Ik heb er echt zo'n hekel aan dat...

Discussie in 'De lounge' gestart door penelopea, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    mensen een advertentie op marktplaats zetten, en er dan geen prijs bij zetten. Helemaal erg word het als er bij gezet word dat op onzin biedingen niet gereageerd word, of dat je moet bieden naar waarde. Serieus, die mensen hebben duidelijk een bedrag in hun hoofd, ZET DAT ER DAN GEWOON BIJ!! Richtprijs anyone?
    Ik koop graag een beetje antiek op marktplaats, maar serieus hoe weet ik de waarde nou weer van iets dan?
    Als in de advertentie staat " doe een leuk bod" dan bied ik 20 euro, dat vind ik een leuk bod! Maar als ik dan een scheldmail krijg dat het wel het 10 voudige waard is vraag ik me af waarom ze dat er dan niet bij zetten! Ben ik nou gek of wat?

Grrrrrrrr echt frustratie dit :D

2. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik herken het ok ik erger me er soms gigantisch aan.
    Zo had ik dat laatst met een mooie eikenkast was meteen verliefd!
    Doe ik een bod rieel toch wel,hoor ik niks mail ik wat ze ervoor willen 200 euro.
    Dus ik nou dat vind ik teveel,3 dgn later krijg ik mail 150 euro mag je het hebben.
    Ik zeg nou zoek wel verder,krijg ik eergisteren een mail 100 euro mag je hem komen halen.
    Nou sorry dat was mijn eerste bod al heb nu al een andere grrrr

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Haha erg he! Ik had het een keer met een jurk. Was een mooie jurk, vrij nieuw, en ze vroeg om een leuk bod. Dus ik bood 80 euro, en dat vond ik toch al vrij veel. Krijg ik een boze mail terug dat ze er minstens 400 euro voor wilde! Ja daag, ten eerste betaal ik dat echt niet voor een tweedehandsje, en ten tweede moet ze er dan maar bij zetten dat ze zo'n achterlijk hoog bedrag wil!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Stom zeg! Als ze op je eerste bod waren ingegaan, hadden ze die 100 euro ervoor gehad.

5. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    inderdaad, dus zijn ze mooi dom :D

6. Kvido

Kvido Lid

24 sep 2007
    47
    0
    6
    En ik heb er een advetentie op staan, bieden vanaf € 50 staat erbij.
    Krijg ik een e-mail, dat iemand me er € 25 voor biedt. Dat is ook leuk, zeg.
    :(

7. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ja das ook lomp! Pas zag ik ook een advertentie, weet niet meer precies wat, maar was best een duur iets. (volgens mij een gouden ring of zo) gaat iemand 5 euro bieden. En het meest lompe was nog, dat iemand anders toen 5.10 ging bieden!

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik begrijp het dat het irritant is als mensen erbij zetten dat er alleen serieus geboden mag worden en er dan geen prijs bij zet, die hebben idd vast een prijs in het hoofs. Maar ik zet ook niet overal een prijs bij gewoon omdat ik soms echt geen idee heb wat ik ervoor wil hebben. als er geboden is en ik denk: ja daarvoor mag het weg doe ik het weg voor dat bod. Ik ben ook te bang dat ik er teveel voor vraag,

9. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant

Nou inderdaad ja;) Helaas voor hen ik ben dan echt zo iemand hoe mooi ik het ook vind dat ze het mogen houden.

En sommige mensen willen echt gouden prijzen hebben hoor.

10. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Kijk dat snap ik best hoor, maar als ik dan een naar mijn inziens redelijk bod doe, en vervolgens helemaal verrot gescholden word omdat het veel te laag is, dan vind ik dat best achterlijk:D

11. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ja dat is ook vet irri of ze zetten er geen mailadres bij :S

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    dit doet me aan iets denken een aantal weken geleden hier op de site8):D

13. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Wat dan???? :D

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hihi, die mooie zo goed als nieuwe vieze kinderschoentjes :D?

Oh, ik zet hem ook wel eens op bieden hoor, geen dingen erbij als 'doe een leuk/serieus bod', nee, dan zie ik gewoon wel hoe die prijs oploopt en na een paar dagen dan verkoop ik het gewoon aan de hoogste bieder. Ik vind het juist irritant als ik allemaal mailtjes krijg met 'wat wil je er voor hebben? Als ik daar al van overtuigd was, had ik wel een bedrag neergezet.
    Tja, het wisselt, soms dus bieden, soms een bedrag en soms vanaf een bepaald bedrag. Van mijn part bieden ze 10 cent, lekker boeiend, ik ga daar niet eens op reageren.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat heb ik dus ook... en óók als ik een vanaf prijs neer zet en mensen bieden er onder: tja, waarom niet...als het ding er al langer op staat... misschien gá ik tóch wel overstag en soms lokt het hogere biedingen uit, als mensen zien dat anderen er interesse voor hebben.

on topic: Ik ben totaal niet merkbewust. Dus als ik op kleertjes bied, doe ik dat puur op hoe ze eruit zien en niet op de prijs die het misschien ooit wel gekost heeft. Ik heb géén idee hoeveel mensen wel niet betalen voor kleding. Dus ik vind het ook irritant ja, dat mensen zoiets schrijven. De 'vanaf' prijs, vind ik wat dat betreft ideaal.

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vind dat ook irritant want ik heb geen idee wat een reel bod is omdat dat voor iedereen anders is. En de zin van op onzin biedingen reagren wij sowieso niet vind ik al zo aanvallend overkomen dat ik dan niet eens zin heb om met die mensen in zee te gaan en bied dus ook niet.

17. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik heb ooit eens geboden op iets dat er stond "bieden vanaf 100" prima dan is het laagste wat je kan bieden 100 en dat wou ik er ook wel voor geven. Krijg ik een mail terug wat ik me beziel, of ze denkt dat ik gek ben dat ik zo weinig bied. Uh er staat bieden vanaf 100. dus doe ik dat. zoooo raar

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mja zo zag ik ooit een leuk jurkje voor Wendy. Dus ik denk nah 6,- Want was alleen n jurkje. Moest nog truitje voor dr onder en majo en t was tenslotte 2e hands.
    Krijg ik scheld canonage terug of ik wel helemaal lekker ben want het is... euh..blabla faber! Schijnt een of ander merk te zijn. Tjah weet ik veel! Als je dat ten eerste er al niet bij zet. En ten tweede geen bieden vanaf. Hoe moet ik dan ins hemels naam weten dat dat simpele ding (was leuk maar zo bijzonder ook weer niet) enorm duur geweest is?!?

19. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Nou ik berijp dus echt niet waarom mensen dan meteen zo'n scheld mailtje moeten sturen hoor.
    Alsof iedereen weet hoe duur een merk suk kost.
    Zelf heb ik er ook geen flauw benul van hier is het kopen van echte merken gewoon niet te doen.
    Laatst had ik 5 kledingpaketten voor jongens op mk gezet zomer en winter alles gedragen door 1 kindje.
    Krijg ik 1 bieding van 5 euro en mijn pakket was wel 40 delig! Oke was wel geen merk maar het was niet verwassen! Zag er gewoon nog netjes uit.
    Dus ik mail netjes dat ik 5 euro wel heel weinig vond.
    Uit eindelijk heb ik 4 pakketten voor 55 eu incl verzenden verkocht!
    En het andere pakket voor 25 eur incl!

20. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb ook een gruwelijke hekel aan dat bieden. Geef nou maar gewoon aan wat je er voor wil hebben! :D
    Ik sla ook altijd de advertenties over die geen vraagprijs hebben. Meestal vragen wij er meer voor dan we er voor willen hebben dan kan men alsnog afdingen.
    Ook erg als er geen telefoonnummer bij staat of op mail word niet gereageerd :S

Deel Deze Pagina