Waar slaapt baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marrit1988, 23 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Een vraagje!
    Slaapt jullie baby meteen in eigen slaapkamer of eerst enkele weken/maanden bij jullie in de slaapkamer? (Eventueel omwille van gemakkelijkheid borstvoeding,...)

Ik heb een vriendin waarbij de baby mee in het bed slaapt bij hen! :$ dat wil ik zeker niet!!
    Ik wil haar graag 2 of 3 maanden bij ons in de slaapkamer leggen in haar eigen bedje, totdat ze doorslaapt snachts. En dan in eigen slaapkamer.

2. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Nacht 1, wandelwagen bak op slaapkamer, geen succes. Resultaat bij mamma op de buik en mamma geen slaap :)

Nacht 2, ledikantje eigen slaapkamer, tot 2:00 wel succes, nu niet meer....

Um ik denk dat ik de plek nog moet ontdekken en kleine Sarah ook.

Aankleed kussen tussen ons in op bed is ook nog optie....

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor 14 weken een tweelingwieg gehuurd en deze komt bij ons op de kamer te staan, daarna in eigen bedjes in eigen kamer.

4. Mir82

Mir82 Actief lid

19 dec 2011
    159
    28
    28
    Co-sleeper! vond en vind het heel fijn om haar bij me te hebben.

5. nena90

nena90 Actief lid

26 apr 2014
    187
    87
    28
    NULL
    NULL
    Wiegje bij ons op de slaapkamer voor de eerste weken. Daarna naar ledikantje op haar eigen kamer.

6. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wiegje naast mijn bed. Dit totdat de baby eruit is gegroeid. Dan naar het ledikantje op eigen kamer.

7. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Onze eerste heeft tot ongeveer 2 maanden in een wiegje in onze kamer gelegen, daarna in het ledikant in z'n eigen kamer. De volgende komt weer eerst in de wieg en daarna gaan ze de kamer delen...

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Eerste weken/maanden 's nachts co-sleeper, maar ook erg veel in mijn armen/tegen mij aan. Overdag draagdoek/wandelwagen/wiegje/grote bed maar net wat werkte.

Sinds 5m alle slaapjes in eigen bedje.

9. MamavC

MamavC Niet meer actief

Hier overdag in kinderwagenbak beneden en 's nachts in wiegje naast ons bed. Ze slaapt nu nog steeds naast ons bed alleen dan in een ledikant (4 maanden)

10. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    De eerste twee maanden sliep Norah in de bak van de kinderwagen, die we savonds mee naar boven namen en in de wieg zette. (Ja dat paste:)) (op onze kamer)
    Daarna sliep ze in de wieg op onze kamer.

Norah was wel heel klein, dus daarom sliep ze eerst in de kinderwagen bak, die was wat kleiner en lag ze meer 'beschut'. Ze kon de eerste maanden moeilijk haar temperatuur goed houden.

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hoe dichter een baby bij de moeder slaapt, hoe kleiner de kans op wiegendood. Vandaar dat het wordt aangeraden om de baby minimaal 6 maanden bij je op de kamer te houden.

Mijn kleintje zal voornamelijk om die reden zelfs het hele eerste jaar in een cosleeper komen te liggen. Alles om hem te beschermen. En daarnaast voor het gemak mbt borstvoeding en omdat bij samen slapen na een aantal weken de slaapritme van moeder en baby zich aan elkaar gaan aanpassen waardoor je uiteindelijk minder moe bent door het s nachts wakker worden.

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Onze dochter vanaf dag 1 op ledikant in eigen slaapkamer.

De baby wil ik misschien bij ons op de kamer laten met een wiegje. Niet voor 2 maand ofzo maar wel de eerste weken denk ik.

13. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben zelf een co sleeper gemaakt en daar komt ze de eerste drie maanden in. Met name vanwege de borstvoeding in de koude winternachten. Ik wil na ongeveer drie maanden dat ze in haar eigen ledikant op haar slaapkamer gaat slapen. Hangt ook af van hoe de voedingen snachts gaan..

14. samaa

samaa Niet meer actief

Ons meisje sliep in het ledikant in haar eigen kamer. Echter belandde ze Door huilen vaak tussen ons in op het voedingskussen(met waskussenhoes erom,tip vd kraamzorg)
    Sneu voor mijn vriend als hij steeds moest lopen, ik had een ks gehad en kwam moeilijk uit bed.
    Als er nog een kindje komt zou ik toch een wiegje aanschaffen voor bij ons op de kamer denk ik... helemaal als ik weer een ks zou krijgen

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Onze oudste zoon sliep de eerste drie dagen in zijn eigen kamer, daarna bij ons in bed. Eerst op het Voedingskussen daarna gewoon tussen ons in. Achteraf hadden we hem liever vanaf dag een bij ons gehad, hebben gemerkt dat co sleeping helemaal voor ons is :) Daarom hebben we voor onze komende spruit een cosleeper gekocht, daar zal hij dan de eerste maanden slapen tot hij daaruit groeit. Daarna komt hij bij wederom bij ons en uiteindelijk zullen de jongens samen op een kamer gaan of als we dan al verhuisd zijn ieder op een eigen kamer.

16. Ananas9

Ananas9 Actief lid

4 jul 2009
    163
    13
    18
    Vrouw
    West-Vlaanderen
    Die van ons in een ledikantje op onze kamer. We hebben maar 1 slaapkamer dus het zal wel moeten. Niet dat me dat erg lijkt want minder kans op wiegendood.

17. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Bij ons allemaal meteen op eigen kamer...bij oudste twee ging dit prima....rust en regelmaat!

Jongste wil steeds bij mama zijn en slaapt veel bij ons in bed, in begin in het reiswiegje (van de duowagen) tussen ons in....

18. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij hebben het ledikant van ons zoontje eerst in onze slaapkamer gezet. Dat werd aanbevolen voor de borstvoeding en ook omdat een kindje gewend is in de buik 24/7 bij de moeder te zijn. Daardoor is de overgang minder groot.

Na 6 weken hebben we het ledikantje terug gezet in zijn eigen kamertje. Dat ging zonder problemen, en wij sliepen daardoor beter. Ik moest er nog wel 2x per nacht uit voor borstvoeding, maar tussendoor werd ik niet meer wakker van ieder kuchje.

Ik ben van plan met de tweede hetzelfde te doen. Een wieg heb ik nooit gebruikt. Hij is meteen in het ledikantje gegaan.

19. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een cosleeper klaar staan.. Gemaakt van ikea bedje!
    Ze mag daar zolang zij en wij het prettig vinden.. Overdag hebben we beneden een hangwieg, wandelwagen of draagdoek.. Is nog afwachten wat ze het prettigst vind natuurlijk :)

20. Iba

Iba Actief lid

26 mrt 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    De twee andere kinderen hebben ook bij ons op de kamer geslapen de eerste maanden, voor de borstvoeding, de nachtrust en ook een beetje voor het in de gaten houden hahaha.. Was altijd wel beetje (te) oplettend de eerste maanden.. Ik sliep ook beter dan omdat ze dan gewoon lekker in de buurt lagen..
    Wij gaan dit ook doen met de 3e 😊

Deel Deze Pagina