Zoals het onderwerp al aangeeft, waar laten jullie overdag je kindje slapen (box, eigen bedje, op schoot, wandelwagen, draagdoek) en waarom daar? Ons meisje is nu bijna 4 weken. Ik probeer haar overdag in de box te laten slapen. Heb haar overdag nog niet in haar eigen bedje gelegd omdat ik dan veel trap moet lopen en ik nog veel last heb van de keizersnede. Maar eigenlijk slaapt onze dame het liefste op mijn buik. Als ik haar wakker in de box leg valt ze eigenlijk niet in slaap. Als ze goed in slaap is gevallen wil ze wel eventjes in de box slapen maar vaak niet erg lang. Ook heb ik gehoord dat het beter is om een kleintje in bed te leggen en niet in de box te laten slapen, maar waarom is dat?
Mijn kindje sliep op die leeftijd overal, maar net hoe het uitkwam. Thuis meestal in de box of in de draagdoek. Hij is pas na een paar maanden in zijn eigen bedje gaan slapen. Ik wilde hem gewoon graag bij me hebben en hij sliep prima in de woonkamer.
Mijn kindje slaapt in de kinderwagen. Vind het nog steeds fijn om haar steeds bij me te houden. Als er meer duidelijke ritme komen in haar slaapjes dan leg ik haar boven in haar eigen bedje. Ook snachts slaapt ze bij me in een co-sleeper. Waarom niet slapen in de box? Ze zeggen dat de box is om te spelen en niet om te slapen. als je speelgoed in de box hebt liggen kan ze daardoor geprikkeld worden en daardoor minder goed slapen. Mijn mening daarover, ik hou het zelf wel gescheiden, maar vind dat ieder dat voor zichzelf moet weten. Ieder kindje is anders.
Hier een inbakerbaby dus in bed! Tegen de ochtend gaat er een lampje aan. 's Nachts helemaal donker = slapen! Na de eerste voeding gaat het licht uit en gordijnen open. Alle slaapjes in bed! In de box ligt ze te onrustig. Kinderwagen ben ik nooit aan begonnen. Mocht ze echt krijsen/huilen en niet willen slapen dan leg ik ze in de maxicosi en ga ik wandelen. Nu is weet ietsjes kouder dus wieg ik ze wel ns lekker op m'n arm. Mocht ze 's nachts komen voor een voeding dan wieg ik ze ook tot ze bijna slaapt en dan gaat ze terug het bed in met een warme kruik. (zorg dat die er al in ligt, zeker met dit weer)
Beide kinderen hebben bij ons de eerste periode in de wandelwagen geslapen. De box zie ik als een speelplek. L. sliep de eerste maand 's nachts ook in de wandelwagenbak in onze slaapkamer. Vanaf een maand of 2 hebben wij ze in hun eigen kamer in een ledikant gelegd. Nu wonen we tijdelijk gelijkvloers, dus dan is het ook geen moeite. Maar aangezien hij prikkelgevoelig is, krijgt hij in de slaapkamer meer rust.
Hier sliep ons zoontje tot een maand of 3 in de box of wandelwagen . Het is natuurlijk per kind erg verschillend zo heeft hij toen ook een week gehad dat hij aleen overdag in mijn armen sliep . Was geloof ik rond een week of 5/6.
Ik gebruik de maxi-cosi juist zo min mogelijk. Alleen in de auto en haal haar er zo snel mogelijk weer uit. Ze zeggen dat de eerste 3 maanden lang in een maxi-cosi slecht is voor het ruggetje.
Sem sliep als kleine baby overal... Als hij dat in de box in slaap viel dan ging ik hem er niet uithalen omdat dit een plek is om te spelen...onzin.. 's nachts had ik hem wel altijd in zijn eigen bedje liggen, al vanaf de eerste dag dat hij thuis was. Alleen als hij ziek is of iets dergelijks dan komt hij tussen ons in. tegenwoordig slaapt hij overdag ook gewoon in zijn eigen bed.
Toen sliep ie hier vooral in de box, kinderwagen of op mij ...om 22.30 ging ie met ons mee naar boven voor z'n laatste fles en tot een week of 6 sliep ie bij ons op de kamer in de wagenbak, daarna ging ie na de laatste fles naar z'n eigen bedje. Kijk wat voor jullie het prettigst werkt!
Klopt, ze mogen er maar maximaal 2 uur in. Maar na een half uur slaapt ze echt wel en dan til ik haar gewoon over. Het komt niet zo vaak voor en komt nu steeds minder voor nu ze wat met regelmatiger eten krijgt en op vaste tijden naar bed gaat.
In zijn eigen ledikant. Beneden doet hij hazenslaapjes en komt hij dus niet goed tot rust. Als we ergens naartoe gaan slaapt hij ook wel, maar dan geldt het zelfde. Campingbedje gaat wel goed.
laatste tijd vaak op onz egrote bed. ik voed hem dan en dan valt hij in slaap. laat hem dan maar liggen. Als ik hem overlge in wieg dan wordt hij wakker. En hij slaapt al zo slecht overdag. Soms ook wel bij ons op schoot of auto. En natuurlijk in de kinderwagen als we wandelen.
Onze meid slaapt overdag op haar doomoo seat Maar ook in de box. En heel af en toe nog eens op ons *smelt* In het bedje overdag doe ik nooit! Dan geraakt ze helemaal in de war over dag en nacht, het bedje is hier alleen voor de nacht. Maar inderdaad, kijk wat voor jullie het beste werkt Elke baby is anders.
Overdag slaapt hij vaak in de wandelwagen bak. DIe zet ik dan naar behoefte ergens neer. DAt kan de wooonkamer zijn of de hal (wonen gelijkvloers) IN de box laat ik hem nooit slapen. IK vind dat een speelplek, zijn ook veel prikkels. MIsschien dat het voor hem nu nog niet veel uitmaakt, maar dan zijn wij er vast aan gewend. ZOdra hij wat duidelijkere slaapmomenten krijgt overdag, ga ik hem op zijn kamertje leggen. SOms slaapt hij bij mij op schoot. MEestal als ik zelf een middagdutje wil doen.
Hier slaapt ze lekker op schoot of in de box. Na de laatste voeding breng ik haar naar bed. Zodra ik merk dat ze niet kan slapen in de box omdat ze afgeleid wordt door de knuffeltjes, dan breng ik haar overdag ook wel naar bed. Vind het nu nog veel te gezellig om haar altijd te kunnen zien! En echt spelen kan ze toch nog niet
Toen mijn kids baby waren sliepen ze alledrie zoveel mogelijk in hun bedje/wiegje. Dat heb ik vanaf het begin af aan gedaan. Rust en regelmaat vind ik belangrijk.
Aah niet weer die discussie over hoelang een baby in de maxi cosi mag. Geloof dat daar al andere topics over zijn... M. slaapt al vanaf dag 1 in zijn eigen bedje. Eerst in zijn wiegje bij ons op de kamer en vanaf 3 maand in zijn ledikantje op zijn slaapkamer. Op zich wel prettig, maar heeft wel moeite om ergens anders in slaap te vallen zoals in de kinderwagen. Dus dat is ook niet echt handig, haha. Toch, als hij ECHT moe is slaapt hij daar ook wel.
Onze kleine man slaapt in zijn eigen bedje. In het begin (lees: eerste 1,5 à 2 weken) sliep hij in de kinderwagenbak in de box.
Toen ze zo oud waren sliepen ze overal, als ik maar in de buurt was. Zeker bij de oudste ging ik zelf in de middag vaak in bed liggen met baby op me of tegen me aan. Had keizersnede gehad, kon de rust goed gebruiken. Als ik niet lag dan sliepen ze lekker in de draagdoek, of in de wagen beneden of in de box. Ik zie niet in wat er verkeerd zou zijn aan in de box slapen hoor! Is juist lekker, gewoon midden in het leven slapen i.p.v. afgezonderd in een kamer.
Nee hoor geen discussie nodig. Maar vond het wel belangrijk om het even te noemen. Niet iedereen weet gelijk van hoe en wat. En voor hetzelfde geld denk er iemand die dit topic leest van goed idee om mijn kleine uren in de maxi cosi te laten slapen. @kwebbel, ik bedoelde er verder niets mee hoor. Ik vind vooral dat iedere ouder zijn eigen weg moet vinden met zijn/haar kleintje. Geen kindje is hetzelfde.