Waar slaapt jou baby overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fireangel, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier pas na laatste voeding in zijn wiegje. ochtend slaapje in de box tussen voedingskussen en s middags en s avonds in de wagenbak, meestal.op de bank. Als hij huilerig is/moeilijk in slaap komt slapen we lekker samen, hij lekker op mij. Dat slapen in bed komt wel... eerst maar eens wat langer doorslapen in de nacht en langer op zijn overdag!

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Tot vijf weken sliep mn meisje ook gewoon in de box of op schoot, vanaf vijf weken ben ik haar overdag ook in dr bedje gaan leggen en dat ging prima!

3. Koon

Koon Niet meer actief

Op die leeftijd in de wandelwagenbak.
    De box vond hij nooit fijn om te slapen, te groot denk ik.
    Vanaf 3 maanden áltijd in bed. Hij kraait van plezier als hij naar bed mag en slaapt ook alleen in bed (of in het campingbedje als we ergens op bezoek zijn).

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    In zijn bed of in de maxicosi of wandelwagen als we onderweg zijn.

5. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier altijd in haar wiegje....(of in de kinderwagen of maxicosi als we weggaan)...de eerste vier weken overdag ook wel op de arm als ze echt niet in slaap kon komen overdag, maar gedurende ze ouder werd (ze is nu namelijk Al 9 weken ;)) niet meer op de arm omdat ze dan alleen maar hazenslaapjes deed en niet goed diep in slaap kwam....

6. angel1990

angel1990 Niet meer actief

in de kinderwagen of op mijn borst. toen ze klein was en niet rolde ook wel in de hoek van de hoekbank met voedingskussen om haar toe. onze dochter vond van kleins af aan de box niet prettig

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    heb alleen de openings post gelezen....

Onze kleine sliep totneennweek of 8 gewoon in de box of de kinderwagen bak. Daarna ging het hele dagen slapen er af en was hij juist veel wakker. Hij slieo vanaf 10 weken klokje rond en overdag ging ik hem toen bij moeheidssignalen op bed leggen.

Niet in de box is meer als je veel herrie aan hebt staan of andere kinderen rond lopen die kabaal maken, da kan je kleine overprikkeld raken (al geldt dit alleen voor kinderen die snel overprikkeld zijn). Verder kannje je kleine gewoon bij jenlatennslapen, ze zijn nogmzo klein... Je merkt vanelf wanneer ze meer wajker zijn en echt toe zijn aan een rust moment op bed. Gewoon je gevoel volgen en je niet bang laten maken door de bet weters die zeggen: oh je verwend je kind!! Zo een kleintje krijgt dat helemaal nog niet mee joh...

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

De box is erg groot en open en wordt daarom afgeraden. Als je 'm in een besloten hoekje hebt staan, is dat wel weer anders natuurlijk, dat zal uiteindelijk per huis/gezin verschillen :)

Caitlyn sliep hier veel in de kinderwagenbak: ook zodat ik met m'n bekken niet teveel heen en weer hoefde te sjouwen en omdat het gewoon gemakkelijk was. De eerste tijd sliep ze overal nog doorheen.
    Op een gegeven moment ging ze toch echt wakker worden van geluiden beneden, (iig als onze oudste ook thuis is), en dan ligt ze ofwel in de kinderwagenbak boven, of in haar eigen bedje. 's Nachts in de wieg op onze kamer.

Als ze niet lekker was, (en dat was vaak helaas :(), sliep ze veel bij mij in de draagdoek. Kon zij lekker slapen en scheelde mij de frustratie van 'r in slaap proberen te krijgen en dat niet gelukt krijgen.

Dat baby's niet zelf in slaap vallen, is iig wel normaal voor deze leeftijd. Een kleiner/beslotener plekje om te slapen kan helpen, zoals dus de kinderwagenbak, maar soms zit er weinig anders op dan ze bij jou in slaap te laten vallen en dan slapend wegleggen.
    Hier slaapt Caitlyn inmiddels gewoon in haar eigen bedje als ze lekker in haar velletje zit en valt dan ook zelf in slaap. Je hoeft dus niet bang te zijn dat dat zo vroeg al een patroon wordt waar je niet meer vanaf komt... ;)

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier sliep ze op die leeftijd vooral in de box of kinderwagen. Ze was een hele moeilijke slaper en in haar eigen bedje sliep ze helemaal niet. Sliep ook alleen maar op de buik en dat vond ik de eerste weken eng in haar eigen bedje. Pas na de 5 maanden ging ze overdag ook in haar bedje slapen.

10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier sliep mn dochter eerste 3 maanden op mij/naast me op de bank. Toen een paar weken in haar wieg en nu altijd in haar ledikantje.

11. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Hier in een wiegje op onze slaapkamer. Overdag slaapt ze een slaapje op haar buik in de box in de woonkamer (onder toezicht). Verder heel soms op mijn borst en natuurlijk als we gaan wandelen/onderweg zijn in de kinderwagen of de maxicosi in de auto.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mag ik vragen waarom omgekeerd? Wel de MC kiezen en niet in de wagen willen laten slapen? Daar is toch juist de reiswieg voor, hoef je ook niet over te tillen...

Mijn zoon slaapt in zn wieg, ledikant of wagen. Valt vaak zelf in slaap maar moet soms even helpen. Wagen staat dan in gang of keuken lekker uit de weg. Hij slaapt niet in box/wipstoel en tijdens wandelen slaapt hij ook niet in wagen dan schrikt ie wakker van alle hobbeltjes en scooters. In de draagdoek slaapt ie buiten wel en op bezoek.

Ik vind t fijn als mn kindje "overal" kan slapen ipv een kindje allerlei regels en routines aan te leren voor ze op een vaste plek mogen slapen.

13. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Normaal in bed nu even in de draagdoek was wat oververmoeid ivm zwemmen en de kapper vanmorgen ;)

14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Tot drie maanden overal waar ik hem maar neerlegde :)
    Hij was na een fles maar kort wakker. dus in wieg, op schoot box (met een dekentje over) of kinderwagen.
    Met drie maanden wat meer in bed ben gaan leggen en nooit een probleem geweest.
    Met vijf maand ging slapen in de box niet meer. Toen wou meneer perse in een bed liggen.
    Volg je gevoel

15. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    De eerste 8 weken sliep ze alleen maar bovenop 1 van ons, nu slaapt ze (nog steeds) in de kinderwagen. Zodra we d'r boven op bed leggen gilt en huilt ze nogal. 's Avonds gaat ze wel heel makkelijk naar bed, dus we laten het maar even zo.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het wel dubbel. Ik mocht na de bevalling ook niet veel traplopen i.v.m. totaal ruptuur. Ik bleef altijd boven tot de 2e voeding (uurtje of 9-10). De rest van de dag bleven we dan beneden. Mijn dochter sliep dan in de kinderwagenbak. Ik vond persoonlijk de box een te grote ruimte voor mijn dochtertje met te veel prikkels.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier de eerste maanden op/bij mij, of in de draagdoek overdag. 's Nachts eigenlijk zonder problemen in haar wiegje.

Haar slaapjes overdag doet ze nog altijd in de kinderwagenbak in de huiskamer.

18. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Op die leeftijd op ons of in de box - ons zoontje heeft een lange tijd een haat/liefde relatie gehad met zijn bedje, overdag weigerde hij dus daar te slapen maar in de box wel. Nu slaapt hij overdag wel zonder problemen in zijn bedje boven, ineens ging het wel goed.

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik las net de opmerking dat de box te groot en te open zou zijn. Toen dacht ik: als je het nou eens omdraait? Stel dat je baby alleen in die afgesloten bak en een klein wiegje ligt heel lang dan kan de overgang naar het ledikant ineens beangstigend zijn. Als ze in de box hebben gelegen is dat niet aan de orde.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat kan zeker een rol spelen, maar een echt jonge baby heeft veel baat aan een rustige slaapplek zonder veel prikkels. Daarbij vind ik een box voor spelen en haar bed of de kinderwagenbak voor rust/slapen.

Deel Deze Pagina