Hoe dreumes aankleden in Combisleeper?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rrianne, Nov 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Hoera, onze combisleeper is binnen.
    Maar nu..... Hoe kleed ik hem aan?

De afgelopen 2 nachten heeft hij dus in de combisleeper geslapen, alleen in een romper met lange mouwen en een heel dun pyamabroekje. Helemaal zonder deken kan ik gevoelsmatig nog niet helemaal aan wennen dus heeft hij alleen een lakentje over.
    De afgelopen nachten waren erg onrustig (niet uitzonderlijk hoor, dus het is absoluut niet gezegd dat dit aan de verandering van slaapzak ligt). Alleen is hij na mijn idee ook niet erg warm. Zijn nekje is lauw en zijn beentjes zijn eerder koud.

Nog even ter extra informatie; op zijn kamertje is het 's nachts nu een graad of 17 en voorheen sliep hij in een dikke slaapzak van de Hema, in romper en pyama shirtje...

Ben benieuwd hoe jullie kids in de Combisleeper liggen?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is de vervaning van deken, dus gewoon romper + pyama zou ik denken.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier in puckabag, volgens mij wel vergrlijkbaar, ze ligt er in met romper + dunne pyjama. Maar gewoon eens af en toe in het nekje voelen; als dat aangenaam warm voelt (en dus niet klam/zweterig of koud), dan is het prima!

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Onze man ligt in een winterslaapzak, zelfde idee, maar die ligt in romper lange mouw, pyama en onder laken+2 dekens. Het is hier ook 17 graden ongeveer, maar 's nachts heeft hij het graag warm en bovendien voelt hij bij minder ook niet warm aan, maar beetje koeltjes/lauw. Is gewoon kwestie van uitproberen. Het ene kindje heeft meer nodig dan de andere.

5. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Dank voor de informatie, doe hem vanavond met een pyama aan erin. Vinden jullie hem trouwens ook zo onhandig groot? Ons jongentje is net een jaar en voelt zich geloof ik wat ongelukkig als klein jongentje in die o zo grote slaapzak.

Andrea, dat voelen van zijn nekje hoef ik niet te doen als hij nog slaapt, de keren dat ik het probeerde werd hij gelijk wakker. Probeer idd gewoon wat uit met name overdag en dan na zijn slaapje even voelen. Blijf het lastig vinden inschatten hoe wat en wanneer aan.

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Romper lange mouwen, dun pyjamatruitje + broekje, sokjes, combisleeper, geen laken/deken.

7. MamiReg

MamiReg Actief lid

May 25, 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde.

Share This Page