De eerste 4 nachten naast mijn bed in het ziekenhuis. Toen we thuis kwamen gelijk in haar eigen kamer.
De oudste sliep in het ziekenhuis de eerste 3 maanden, daarna op haar eigen kamertje. Jongste heeft tot 7/8 maanden bij ons op de kamer geslapen, toen wilde mijn man echt dat ze op haar eigen kamertje ging, dus toen verhuisd. Ging direct prima.
Bij ons op de kamer in ene Co sleeper of in bed. Na vijf maanden in eigen bed op eigen kamer. Moest wel even slikken maar het is toch wel fijn (voor alle partijen) .
Wij waren van plan om haar een half jaar op onze kamer te laten slapen. Maar we hielden elkaar wakker en na een maand is ze op haar eigen kamer gaan slapen. Meteen die nacht sliep ze door van 23 tot 6.
Ik heb ook geen extra kamertje, en ook niet nodig want ik wilde hem sowieso het eerste jaar bij me houden. Hij sliep de eerste 3 maanden bij mij in bed. Nu slaapt hij in een ledikantje in mijn kamer.
Eerste weken bij ons op de kamer in een wiegje, daarna op eigen kamertje. ( als ik wat gewend ben aan mama zijn en we wat rust gevonden hebben)
Ik vind 1-2 jaar ook een heel verschil met een paar maanden en een baby die nog nachtvoedingen heeft. En zelfs dan verschilt het per kind en per ouder denk ik, niet ieder kind voelt zich misschien fijn alleen 's nachts en een ander slaapt er juist weer beter door.
De bedoeling is eerst bij ons in de slaapkamer in een wiegje. Net zolang tot ons kind of wij er "zat" van zijn. Dus als een van de drie wakker blijft liggen ofzo. Daarna kan hij of zij in het ledikant in zijn of haar slaapkamertje. Die zal gewoon af zijn als hij of zij geboren is.
Bij mij sliepen beide kinderen tot 1 jaar bij mij in de kamer. Ik vind t heerlijk t eerste jaar mn kleine bij me te hebben. Deze zal ook in een eigen wiegje lekker dicht bij me slapen. Daarnaast is er ook een minder grote kans op wiegendood aangezien je toch sneller erbij bent als er iets gebeurd.
De eerste vier maanden heeft Lily bij ons op de kamer geslapen in een co-sleeper. Sindsdien slaapt ze op haar eigen kamer, maar ze wordt nog geregeld 's nachts wakker en dan wil ze niet meer alleen slapen. Dan gaat ze weer in de co-sleeper (gelukkig eentje die aan de grote kant was gekocht). Straks gaat de kleine baby sowieso in de co-sleeper en die krijgt eerst ook nog geen ledikant. Wel kopen een we een ledikant bij voor Lily die neergezet wordt als co-sleeper (maar dan aan de kan van mijn man... ) Wanneer ze beide fulltime op een eigen/ gedeelde kamer slapen... Dat zien we dan wel weer.
Eerste maanden op de kamer bij ons in een wiegje, daarna eigen kamer. Heb geen ervaring, eerste kindje. Heb wel de wieg en ledikant gewoon allebei klaarstaan zodat we smiddags misschien al kunnen gaan wennen aan slaapjes in zijn eigen grote (ledikant) bed
Eerste maanden snachts in het wiegje bij mij in de kamer, overdag in ledikant op eigen kamer, zodat ze ook daaraan wend.
Zoontje heeft 9-10 maanden bij mij op de kamer geslapen. Eerst in zn wieg en erna in het lediekant. Ik vond hrt heel spannend toen hij naar zn eigen kamer ging maar dat ging gelijk super goed. Veel beter dan bij mij.
Baby slaapt bij ons in bed in mijn armen en dan tot een jaar of 4 naast me, tot hij/zij graag een eigen bed/kamer wil.
Oudste heeft ruim een jaar bij ons geslapen, denk dat de volgende baby ook lekker een tijd bij ons slaapt!
Mijn dochtertje is 1,5 en slaapt nog steeds bij ons op de kamer in de cosleeper.. Ze sliep de eerste keer dor toen ze 3 dagen oud was, maar dat was een foutje vanaf een week of drie sliep ze elke nacht een flink aantal uren achter elkaar door. Ik zou het echt niet anders willen. Ze blijft bij ons totdat ze zelf aangeeft naar haar eigen kamer te willen.