We hebben al veel geprobeerd andere speentjes enzo op flesje maar het blijft steeds een gedoe om het speentje goed in de mond van onze kleine meis te stoppen .. Het probleem is dat ze steeds haar tongentje naar boven doet yegen haar gehemelte aan zodat de speen van de fles dus steeds onder haar tongentje komt en ze dus niet kan drinken .. Als ze huilt en de mondje goed open heeft luk het i de meeste gevallen wel op de speen boven haar tongentje te krijgen zodat ze de speen goed vast pakt.. Het is echt een gedoe want tussendoor stopt ze en kan je weer op nieuw beginnen om de speen goed in haar mondje te krijgen ..... we gebruiken de dental speentjes van kruitvat die zijn wat kleiner dan de drifrax speentjes ... spenen voor flesjes van avent pakt ze niet en andere van difrax ofzo ook niet de difrax dental in ook niks is groter krijg je al helemaal niet in haar mondje Herken iemand dit of heeft tips..
mijn dochter deed dit ook of ze deed haar tong naar de zijkant en dan loopt het melk er zo weer uit de enige fles waaruit zij goed drinkt is de dr Brown fles met de standaard speen die daar bij hoort. hier ook de Avent en Difrax geprobeerd van te voren
Ja, ik herken dit zeker! Hier hielp de gewone difrax speen wel. En iedere keer over de bovenlip wrijven met de speen, net als bij bv. Dan hapte ze goed naar de speen. Is overigens ook vanzelf over gegaan!
ik ga het zo even proberen bij de nieuwe fles hopelijk werkt het hier ook .. want zo is soms geen doen alles loopt het aan de zijkant net zo hard weer uit
Mocht je er niet uitkomen kun je ook naar een pre-logopediste gaan. Die kijken dan naar de drinktechniek van je kindje
Hoi! Bij ons zei de kraamhulp de eerste dag dat ik goed moest opletten dat als de tong tegen het gehemelte aan zit, dat hij dan een boertje moet laten! Bij onze Senn is dat ook.inderdaad zo, dus als hij zijn tong omhoog heeft stop ik ff met de voeding tot hij geboert heeft en ga dan pas verder. Succes iig! X merel
Hier wordt het al wat beter soms doet ze de tongentje wel ophoog al vanaf het begin maar meestal na even opnieuw de fles gegeven gaat het wel goed .. nu zitten we alleen of ze wel genoeg voeding krijgt ze blijft huilen wil echt drinken speen niet spuugt ze weer uit , pink niet .. ZE is nu 3 weken weegt 3.5 kilo is 3 weken te vroeg geboren 6 voedingen per 24 uur van 90 cc en 3 schepjes dit is het schema van gisteren 02.45 uur 90cc 06.15 uur 90cc 09.30 uur 90cc 14.30 uur 90cc 17.30 uur 90cc 20.30 uur 90cc en dan vandaag 01.00 uur 90cc 06.00 uur 60cc 09.00 uur 40cc 11.30 uur 90cc 15.00 uur 90cc 18.00 uur 90cc na deze fles wil ze gewoon echt meer hebben heb haar net weer 30 ccc gegegeven en dat drinkt ze met gemak op zat er aan te denken om flesjes te maken van 120cc maar hoe zit je dan een beetje met het schema ook om de 3-4 uur ongeveer
ga je toevallig ook naar een consultatiebureau? Die vertellen je namelijk zo wat.je kindje qua voeding mag hebben, ik ga elke week naar het inloop uurtje en stel.dan ook dit soort vragen Senn is ook 3 weken te vroeg geboren maar woog bij de geboorte 3350 gram, rn nu 4 weken later 4230. Dit is ons schema van 7 voedingen per dag 07.00 uur 120 cc 10.00 uur 120 cc 13.00 uur 120 cc 16.00 uur 120 cc 19.00 uur 120.cc 23.00 uur 130/ 140 cc 03.00 uut 120 cc Van die nachtvoeding wil.ik eigenlijk wel af,.morgen ff aan t Cb vragen hoe ik dat ga doen...
Ik dacht ook misschien een te kort tongriempje? Had mijn zoontje ook, hebben ze toen een beetje ingesneden. Zo lang ze nog klein zijn is het een heel kleine ingreep van een paar seconden die zonder verdoving door de kinderarts of ervaren lactatiekundigen gedaan kan worden. Als je kindje ouder is, is de ingreep veel ingrijpender. Ik heb begrepen dat het op latere leeftijd ook voor spraakproblemen zou kunnen zorgen. Maar misschien is dit bij je kindje wel helemaal niet aan de hand hoor! Als het wel zo is, zie je het waarschijnlijk snel genoeg als je onder het tongetje kijkt. Kindjes met een te kort tongriempje kunnen hun tongetje ook niet echt ver uitsteken.