Nou de titel zegt het al. wij wonen in een oud en tochtig en kil huis Op het kamertje van ons manneke staat vaak vol de wind dus de kou wil wel daar. Nu heb ik er zelf echt een hekel aan als de verwarming aan staat op een slaapkamer dus als het even kan wil ik daar voorlopig niet aan niet om te slapen in ieder geval ik hou natuurlijk wel in de gaten dat hij het niet koud heeft want dan gaat die gewoon aan. Hij krijgt gewoon een romper van overdag aan dat is met een korte mouw. daaroverheen gewoon een pyama lange mouw met broekje hij slaapt in een dun slaapzakje en heeft een dunne deken over zich heen liggen tot nog toe heeft hij het nog niet koud gehad ik voel altijd en ook s'morgens is die gewoon lekker warm. voor als het wat kouder wordt heb ik een dikkere deken een lekkere dikkere slaapzak wel zonder mouwen met vindt hij niet fijn en ik heb een paar flanellen pyama's en als het te koud wordt gaat gewoon de verwarming aan. het is niet zo dat het hier in huis 5 graden is ofzo.
Chloé slaapt in een romper met korte mouw, pyama en een middeldikke slaapzak maar ben toch van plan haar binnenkort in de puckabag te leggen want het word nu wel erg koud, dekentjes wil ze niet!
Hier hetzelfde, alhoewel mijn dochter nu in een dikke slaapzak met alleen een pyjama truitje slaapt. Andersom gebeurd ook wel (hele pyjama, dunne slaapzak). Ze blijft nu gelukkig beter onder haar deken liggen, dus heeft ze het niet snel koud. Wij wonen gelijkvloers, dus als we overdag stoken, zal ook haar kamer wel iets warmer zijn 's nachts. Wij hebben een goede isolatie, maar Julia heeft het gewoon snel koud.
Levi slaapt in een romper met korte of lange mouw, pyjama en een slaapzak. Hij heeft het niet snel koud.
Rompertje met korte of zonder mouw, middeldikke slaapzak zonder mouwen en een deken. Ze kruipt wel altijd onder de deken uit
In een dikkere slaapzak met een pyjama aan. Het is boven wel wat frisser als beneden. Deken blijft ze niet onder liggen, en ligt ze ook rustig met haar hoofd onder. Als het kouder word heb ik nog een puckababy liggen.
mijn zoon slaapt in een romper korte mouw, pyjama en een zomerslaapzak, ik leg hem altijd nog wel een deken over ( de helft van zo'n 4 seizoenen dekbed) maar volgens mij blijft hij hier niet onder liggen, OF hij draagt alleen een romper lange mouw met een dikke slaapzak korte mouw onze dochter draagt een romper lange mouw, met daarover de woombie ( bakerzak) en dan een deken.
Het is op zijn kamertje sowieso niet koud. Het is daar nu 21 graden en hij slaapt in een romper met lange mouw, vrij dunne pyjama met lange mouw en een slaapzak met korte mouw. Hij slaapt nog niet in zijn dikke winterslaapzak. Dekentje/lakentje heeft hier geen zin hij ligt daar toch niet onder maar trapt het weg
Steeds ietsje meer aan doen. En misschien een kruikje om het bed voor te verwarmen. Pas wel op met een dikke deken en dikke slaapzak samen. Gewoon regelmatig voelen als je naar bed gaat en wakker wordt, hoe warm hij aan voelt.
hier met gewone kleren (wel zachte kleertjes), ook broekje, in gewatteerde hema slaapzak zonder mouwen en 's nachts gaan er dan nog een dubbele deken over zijn benen. Ons huis is wel goed geisoleerd en het is nog rond de 19 graden op zijn kamer. Maar het is wel een beetje een koukleumpje en hij is ook nog jong. Straks dikke pyama's, rompers met lange mouwen en kruikjes maken denk ik!
Djamial een romper met korte mouw, een dun broekje en dun truitje en daaroverheen de puckababy en een dekentje. Had laatst het dekentje weg gelaten en ze voelde helemaal koud.
Lastig iets dit, he? Mijn dochter van 13 maandne slaapt nu met een romper met korte mouwen, een pyama en een dunne slaapzak (dubbellaags) zonder mouwen. Ik doe ze wel slaapsokjes aan...want ze heeft, bnet als ik, snel koude voetjes en dan slaapt ze niet. Maar nu met die koude nachten dub ik inderdaad of ik ze niet in een dikke slaapzak moet doen met dan alleen een romper met lange mopuwen aan. Tips zijn welkom!
Maud slaapt nu in een romper met lange mouwen, en een winterslaapzak van de hema (flanel) waar ik de mouwen heb afgehaald.
Hier ook een koud en tochtig huis. Sinds deze week slaapt ons mannetje in een rompertje met lange mouwen en een dikke slaapzak (nog wel zonder mouwen). Als het kouder wordt, komen er nog wat laagjes bij (pyjama en slaapzak met mouwen).
hier ook wat meer tocht in huis en hebben een koukleumpje dus ze heeft een romper lange mouw, dunne slaapzak en lakentje + dekentje zonder deken slaapt ze echt niet... als het zometeen onder nul wordt in de nachten dan krijgt ze een dikke slaapzak en evt. extra dekentje
Vond ik ook al lastig.. Mijn manneke heeft eczeem dus mag het ook weer niet te warm hebben..maar hij houdt ook niet van kou. Hij heeft zowieso altijd zijn dermasilk pakje aan, dat is een zijden rompertje met lange mouwen en een broekje..heel dun. Dan meestal een pyama'tje uit een stuk weetjewel. Eerst had ik dus alleen zo'n gebreid katoenen dekentje, maar heb dat inmiddels al vervangen door een iets warmer dekentje met lakentje. Nu zat hij de laatste dagen steeds omhoog te schuifelen onder de deken uit..en begint hij dus 's nachts te jengelen ik denk omdat hij het koud heeft..leg ik hem terug onder de deken en de speen dan is het weer goed. Dus nu denk ik toch maar een slaapzakje als meneer onder zijn dekens uit wandelt 's nachts...Maar dan nog die deken met lakentje of weer een laag minder? Pfff lastig hoor.
Ja, het begint weer een stuk kouder te worden! Gelukkig een goed geïsoleerd huis en het is in de slaapkamers niet koud. Ze heeft nu een romper met lange mouwen en een dikkere slaapzak aan. Maar gister bijvoorbeeld een pyjama, en een rompertje uiteraard.
Ons huis is vrij koud... Finn slaapt nu in een romper met korte mouwen, pyjama en dikke slaapzak. Nog wel zonder mouwen