Mijn zoon is erg aanhankelijk deze periode en trekt me de hele dag aan mijn mouw Ook knijpen als ik zeg "Even wachten" Dan speel ik met hem en verliest HIJ zijn concentratie dan sta ik weer op en begint het weer allemaal opnieuw Hij wil perse dat ik bij hem blijf zitten al doe ik niks We denken OF hij is verwent en wil meer OF wij spelen te weinig met hem Hij is bijna één jaar
ik heb er geen ,last van al laat ik hem gewoon bij wijze van halve dag alleen spelen dan doet hij dat gewoon hij kan gelukkig alleen spelen natuurlijk ook hij komt wel keer op een dag om te spelen maar dat is logische nu zit ik hier even half uurtje en hij hangt op de zitzak en doet van alles en nog wat wat die dus mag spelen en zo ik heb hem vrij vroeg wel aangeleerd dat hij ook zichzelf moest vermaken en dat heeft prima geholpen
Hier wil dochter 's ochtends vaak met mama spelen. Ik vind het prima. Als het echt even niet uitkomt gaat ze in de box, dan protesteert ze wel even maar als ik wel in de buurt blijf kan ik wel de krant gaan lezen ofzo, en speelt zij gewoon zelf. 's Middags speelt ze vaak zelf, of we gaan ergens naartoe (niet persé naar een speeltuin ofzo, ook wel gewoon naar oma) en dan is daar natuurlijk veel interessants te zien en te doen.
das vervelend dat hij steeds aan je hangt , ik heb daar geen ervaring mee , mijn dochter speelt heel goed alleen . ik ga zo tussen de bedrijven door een keer erbij zitten das zo'n 3 a 4 x op een dag . ook probeer ik in t huishouden zoveel mogelijk te doen als ze op bed ligt
Het is denk ook puur om de gezelligheid, mijn dochter vind het niet gezellig als ik bezig ben of een tijdschrift lees. Ze wil graag dat ik op een kussen (van die grote woonkussens) naast haar kom zitten. Ze heeft mij nergens voor nodig, maar vind het erg leuk.
Dit had mijn zoontje ook heel erg in die tijd. Ik heb heel wat uren op de grond doorgebracht, op zo'n yogakussentje Rond 17/18 maanden kon hij ineens heel lang alleen spelen, en ging hij wat meer zijn eigen gang. Spelen moeten ze ook leren he... in het begin kunnen ze zich vaak nog niet zo lang vermaken en zich niet concentreren. Het komt vanzelf goed.
dat heeft Fleur ook. Al zit ik er alleen maar bij met een tijdschrift, het feit dat ik erbij zit is al voldoende. En ja, af en toe moet ik wat anders doen en dan zet ze het maar even op een janken, dat zal ze toch ook moeten leren. Maar mij maakt het nou niet uit of ik even op de grond naast haar zit of zelf op de bank.
Ons zoontje heeft zich altijd goed zelf kunnen vermaken, maar nu hebben wij hier ook even een fase dat hij niet echt wilt/kan spelen (alleen). Hij zeurt eigenlijk meer om tv te kijken of dat hij zijn schoenen en jas gaat pakken en dat hij naar buiten wilt. Pfff kan moeilijk de hele dag buiten lopen met hem. Ik vind wel dat wij genoeg spelen met hem, maar hij moet ook leren zichzelf even te vermaken. Als ik bijv. wordt gebeld gaat hij op negatieve manier aandacht vragen en versta je de beller niet eens. Heel lastig is dat!
Mijn zoontje was ook zo, ik moest overal bij zijn en hij hing altijd maar aan me, werd er eerlijk gezegd knetter van : ) Als ik écht even wat moest doen en hij bleef maar hangen en krijsen dan droeg ik hem op de rug. Vond ie ook niet altijd meteen ok, maar dan was ie in ieder geval bij me en was ie gauw stil en keek over mijn schouder mee. Op een gegeven moment kon hij meer en begreep hij meer. Toen hij begon te praten is alles eigenlijk stukken vooruit gegaan. Hij vermaakt zich beter en kan ook aangeven wat hij nou precies wilt waardoor ik er ook weer sneller en makkelijker op in kan gaan. Zo rond de 16 a 18 maanden ging het hier de goede kant op, maar hij blijft wel het type dat aandacht nodig heeft. Moet nog regelmatig even naast hem komen zitten om samen te puzzelen of tekenen omdat hij dat gezelliger vindt. Sinds een kort maandje kijkt hij ook tv (op de pc), dat vindt hij helemaal geweldig dan kan ik lekker mijn gang even gaan.
Heb de andere reacties niet gelezen. Mijn top is: Niet altijd toegeven als hij om aandacht vraagt. Voelt niet fijn, maar af en toe even negeren. Dan kan hij misschien even gaan huilen, maar als het goed is stopt ie na een minuutje of zo en dan ziet hij misschien iets waar hij zich mee kan vermaken. Zorg dus in die gevallen dat hij iets leuks in de buurt heeft om mee te gaan spelen. Let trouwens wel even hierop: Heeft hij voldoende uitdagend speelgoed? Als kindjes dingen al wat langer hebben, willen ze er niet meer mee spelen. Misschien ligt er nog iets in de kast wat hij nog niet kent. Da's nieuw en dus nog interessant. Of een speeltje dat reageert (geluid maakt, gaat bewegen of zo). Kan ook zijn dat hij te veel speelgoed en knuffels heeft rondslingeren... Schijnt ook niet goed te zijn... Maar misschien is dat dan ook wel de oorzaak van dat ie zoveel aandacht vraagt.
Heel erg bedankt voor jullie berichtjes maar speciaal bedankt aan : Mijn zoon heeft de hele woonkamer vol met speeltjes... De woonkamer is zelfs zijn "box",het traphekje staat in de deur naar de gang Hij heeft boven nog een hele zak vol met knuffies en ander speelgoed,zal het even sorteren en ook verminderen... Ik dacht eerst zelfs dat het juist goed is dat hij veel keuze heeft,maar snap nu dat die keuzen misschien teveel is voor zijn kleine koppie... Ga er gelijk werk van maken en jullie vanavond vertellen of er wat veranderd is Bedankt!!
Graag gedaan hoor. Ik hoop dat het werkt! Ik zeg ook maar wat ik gelezen heb. Mijn moeder zegt af en toe ook dat ik de box te vol heb liggen, of zijn hoekje. Ik vind het wel meevallen Maar toch doe ik er dan wat mee. Ik denk dat misschien 2 of 3 verschillende dingetjes wel genoeg is. En als je merkt dat ie met 1 ding veel minder speelt, kun je dat vervangen. Die dingen die je opbergt kun je dan ook over een maand of zo weer terugleggen, dan schijnt het weer 'nieuw' te zijn. Ik weet ook niet precies hoe het werkt... Maar baat het niet, dan schaadt het niet.
Nou hij is nu een stuk rustiger :S En hij vind het "nieuw" wat ik heb gedaan Een nieuwe hoekje voor hem gemaakt en alle extra dingen weggezet Nou morgen maar even kijken of het blijft werken Bedankt nogmaals
ik merk idd dat dit ook werk! mijn kids hadden ook een huis vol speelgoed, toen heb ik alles opgeruimd, meer als de helft in kasten gelegd enzz dus ze hadden nog minder staan,dit vonden ze ook veel interesanter. en konden ze zich beter vermaken.. ik merk nu wel dat mijn kids echt uitgekeken zijn op hun speelgoed, ze vinden eigenlijk niets meer ECHT leuk ( behalve me dochter die blijft poppen leuk vinden,maar ook niet voor de hele dag) dus wij gaan nu ook weer ruimen! dus echt bijna alles weg doen en leuk nieuw speelgoed kopen ( met sinterklaas) he kan natuurlijk ook wel gewoon een fase zijn dat hij wat meer aandacht wil! die hebben mijn kids ook wel gehad hoor.. als het echt een fase was heb ik er wel altijd veel aan toe gegeven, dus niet de hele dag maar wel iedere x even met hun spelen..
Hij kan nu beter kiezen lijkt het wel En wij breken onze benen er niet meer over Het gaat echt lekker nu hij speelt even kleine 5 min dan kruipt hij weer naar je toe en "praat" tegen je over wat hij net gedaan heeft zo lief En zo anders dan voor ik het opgeruimt had,hij is ook relaxter Thnxie (als er geen zp was nou dan wist ik het niet meer dus 1000x thnx )
onze zoon speelt s morgens alleen inde box smiddags gaan we meestal naar buiten en naar het eten is het echt mamma of papa tijd dan ga ik lekker met hem spelen op de grond vind hij prachtig maar vind het ook belangrijk dat hij zelf kan spelen