Hoi, Omdat ik 24 september weer ga beginnen moet ons kindje gaan wennen aan de fles. Ik wil/ben dus vandaag begonnen met kolven. Ik heb dit nu een uur na de normale voeding gedaan,maar krijg er dan maar 35 cc uit. Wanneer kolven jullie (tijdstip)? En als we vanavond voor het eerst een flesje gaan geven, hoeveel doen we daar dan in (ze is 2 maanden)?
Ik kolfde altijd een tot twee uur na de ochtendvoeding. In het begin kolfde ik ook niet zoveel hoor, maar je zult zien dat als je het een paar dagen achter elkaar doet het vanzelf meer wordt. Ik mengde de gekoelde (!) afgekolfde voeding van een paar dagen tot 1 voeding (in de koelkast 5 dagen houdbaar) en gaf dat dan in de fles. Die compleet afgekolfde voeding vroor ik vervolgens in om een voorraadje op te bouwen. Maar als je voor het eerst gaat testen, zou ik niet zoveel in het flesje doen, alleen maar zonde als ze het niet opdrinkt. Ik neem even aan dat je nu dan ook niet meer hebt dan die 35cc om in het flesje te doen? Dus dan zou ik daarmee beginnen. Als dat goed gaat zou ik het zo doen als hierboven beschreven, dus 2x per week een volledige voeding met de fles. Ik hield hiervoor altijd de volgende formule aan: 150 ml x gewicht kindje in kilo / aantal voedingen per dag. Dus een kindje van 5 kilo dat 6 voedingen per dag drinkt, krijgt 125 ml per flesje.
Jessie wat fijn dat je zo snel reageert. Is toch wel fijn om advies te krijgen van ervaren mensen. Ik had zelf bedacht na elke voeding vandaag na te kolven en dan vanavond het geheel wat ik gekolfd heb te geven. Maar nooit aan gedacht dat ik het natuurlijk ook een paar dagen kan opsparen voor 1 voeding. Dus ga je advies opvolgen om vandaag die 35 cc in een flesje te geven en ik neem aan dat ik haar daarna gewoon bij moet aanleggen?
Ja hoor het kan namelijk best dat ze eerst niet zo goed weet wat ze met het flesje moet. Ik kolfde zelf altijd 45 min na de ochtend voeding dan had ik altijd nog veel "over" Daar heb ik dan ook een voorraadje mee aangelegd.