waar slaapt jullie baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justy, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    om9.00 haal ik hem uit zijn bed hij slaapt dan: in de box, op de bank, in de kinderwagen
    om 21.00 leg ik hem in bed hij slaapt dan vaak door tot 6 uur geef en voeding en leg hem vaak nog even terug.

justy juist omdat ik mijn zoon leer overal te slapen accepteerd hij alle bedden.

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ja hoor. Dat bouw je langzaam op. Op een gegeven moment willen ze vaak niet eens meer beneden. Of passen ze niet meer in de kinderwagenbak ;) Maar na een paar weken/maanden hebben ze "geleerd" hoe ze in slaap moeten vallen. Zodra ik haar in bed legt, draait ze zich op haar zij en slaapt bijna meteen.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    kinderwagen, box, op de arm...in zijn bed, bij mij in bed..waar hij in slaap viel sliep die door..soms legde ik hem dan in de box of bed (na 2 maanden bleekdat hij niet zogoed deed zo..dus constant bed en nu slaapt hij perfect...enkel dus niet meer ergens anders :S)

4. babyproject

Onze jongste valt meestal niet eens in slaap in de box. Als ze moe wordt, vindt ze de box te druk en gaat jammeren. Leg ik haar dan in de wagen of in bed valt ze wel in slaap.

5. babyproject

Wij hebben trouwens ook de Puckababy gebruikt voor 's nachts en bij onze oudste een Woombie. Beiden hielden zichzelf wakker door maaiende armpjes. Met een maand of 3 over in een slaapzakje. Eerst met mouwen en nu zonder mouwen.

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hier slaapt ze al van haar twee weken in haar eigen babykamer met princessenmotieven :)

gr

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn meisje sliep waar ik was. In de box of wandelwagen (thuis meestal in de box).

Aangezien ik weer een slechte periode heb qua bloeddruk slaapt ze overdag weer in de box. Sávonds na haar fles rond 20.00 uur gaat ze naar boven naar bed.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    De eerste weken overdag in de kinderwagen en 'snachts in het ledikantje naast ons bed. In de box heeft ze eigenlijk nooit geslapen. Héééél af en toe valt ze daar in slaap, dan laat ik haar liggen maar dat gebeurt bijna nooit. Als ze moe wordt begint ze te huilen in de box, dus dan haal ik haar eruit en leg haar op bed.
    Met een week of 6 merkte ik dat ze in de kinderwagen overdag niet meer goed sliep, ze sliep heel licht werd vaak wakker dus toen ben ik haar overdag ook in het ledikantje op de slaapkamer gaan leggen (onze slaapkamer is beneden, dus nog steeds heel makkelijk!). DAar slaapt ze nu veel beter.
    Als we op visite gaan slaapt ze wel in de kinderwagen, maar meestal korter en minder diep. Als we gaan wandelen valt ze vaak in slaap in de kinderwagen dan zet ik haar wel buiten neer en dan slaapt ze vaak ook wel goed!

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Tijdens mijn verlof was ze waar ik was. Of eerder...ik was waar zij was! Ze lag overdag altijd in haar wiegje te slapen, en ik lag of zat dan op bed bij haar. Soms ging ik ook een tukkie doen, soms lag ik te lezen of had ik de laptop bij me met het forum of een film. 's Avonds lag ze bij me op schoot tot we naar bed gingen, dan kwam ze ook weer mee en sliep ze in de wieg na ons bed. Tegen het einde van mijn verlof ging ze meer in haar eigen bedje slapen in haar eigen kamertje. Nu kan ze alleen nog maar daar slapen. Ze zal niet zomaar in de box of op schoot in slaap vallen!

10. Linana

Linana Niet meer actief

In de eerste weken sliep hij vaak op het hoekgedeelte van onze hoekbank of de kinderwagenbak in de woonkamer.
    Ik wou hem dicht in de buurt hebben, aangezien lopen al zo'n hel was de eerste 2 weken met al die hechtingen down under.....

Nu slaapt hij overal. Waar hij in slaap valt laat ik hem liggen, tenzij we terugkomen in de avond en hij in de wandelwagen slaapt. Dan verhuis ik hem wel naar bed.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M wilde bijna alleen maar bij ons slapen, vooral overdag. Dus die sliep meestal op mijn borst, of bij Jan. 's Nachts meestal in haar wieg, maar ook vaak genoeg bij een van ons en dan maar proberen niet in slaap te vallen ;). Later sliep ze meestal in de draagdoek of in de wandelwagen.

T sliep heel goed en heel veel, vrijwel alleen maar in zn wiegje. Ook overdag.

S was heel onrustig in het begin, maar sliep wel zo goed als altijd in zn wiegje. Hij werd juist woest in de draagdoek (nu niet meer gelukkig).

Ik denk dat je moet doen wat goed voelt voor jullie. Maar als je kindje goed slaapt in zn wiegje dan zou ik daar toch vooral voor kiezen. Gewoon om dat aan te wennen. Als je kindje dat vervelend vind of erg moet huilen, dan vooral bij je nemen hoor! Aan de andere kant: ik wilde M de eerste dagen (weken) echt niet alleen laten, dus ik had dat gevoel ook. Tja. Wellicht hebben we in die dagen veroorzaakt dat ze zo slecht en moeilijk in slaap valt (hoewel ik dat niet echt geloof hoor, ik denk dat ze gewoon zo in elkaar zit).

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M accepteerde dat dus eigenlijk niet. Maar nogmaals: dat is gewoon een moeilijke slaper. Kon en kan moeilijk in slaap komen. Dus wij hebben haar altijd geholpen daarbij (wiegen, draagdoek, wandelen in wagen). Nu gaat het sinds een maand ofzo heel erg goed (na 4,5 jaar dus :D).

S hebben we vanaf een week of 6 (?) ingebakerd met een swaddle me grote hydrofieldoek en later ook met een swaddle inbakerzak. Beiden erg fijn. Na zijn eerste prikjes niet ingebakerd en dat ging eigenlijk heel goed, dus geen gedoe gehad met afbouwen.

13. Linana

Linana Niet meer actief

Hier sliep hij in het begin makkelijk, toen moeilijk en nu weer dusdanig makkelijk dat ik hem zelfs nog kan verkleden tijdens een slaapje....
    Kinderen zijn zo veranderlijk. Het gebeurt ook zo vaak dat ze van de 1 op de andere dag moeilijk slapen of juist makkelijk.
    Het is denk ik gewoon kijken wat voor jullie het beste werk ;)

Deel Deze Pagina