Wij zetten het bedje in z'n geheel naast ons bed. Zo went hij wel aan zijn eigen bedje maar est bij ons in de buurt. Het is de bedoeling dat hij eerst een tijdje bij ons slaapt, om te wennen aan zijn geluidjes. Eerst wilde ik dat ook graag omdat ik dan kon voeden op verzoek, maar inmiddels is duidelijk dat ik geen borstvoeding mag gaan geven dus is dat geen reden meer. Mocht het niet werken, dan verplaatsen we het bedje naar de eigen kamer. Die is direct naast de onze, als mijn man aan zijn kant uit bed stapt dan is het naar de plek van het bedje hooguit 3 passen. Met de deur open is dat bijna even dichtbij als samen op een kamer. Het is dus gewoon even kijken hoe het loopt. Ik zou hem niet op de kamer houden omdat anderen beweren dat dat goed is, elke situatie is anders.
Ons mannetje zal de eerste maanden (3 of zo) in een wiegje bij ons bed komen te slapen. Kleintje heeft 9 maanden in baarmoeder gezeten, kleine, knusse ruimte met allerlei mama-geluiden. Ik vind het, zoals iemand eerder al schreef, onnatuurlijk om een pasgeboren baby dan ineens helemaal alleen in een veel te groot bed te leggen. Dit heb ik zelf ook pas beseft toen ik eenmaal zwanger was hoor. Daarvoor was mijn idee ook om baby gelijk in ledikant in eigen kamer te leggen. Maar nu het eenmaal zo ver is, voelt dat helemaal niet goed.
Hier gaat ie gelijk in z'n eigen bedje. Ben wel van plan bv te gaan geven maar moet dan toch plassen dus eruit moet ik en er is simpelweg geen plek bij ons op de slaapkamer voor een wiegje of iets...deur moet wel dicht ivm kat maar zet wel een babyfoon op m'n nachtkastje.
in een wiegje naast mijn kant van het bed! ga borstvoeding geven luiers billendoekjes enzo op het nachtkastje dan hoef je er lekker niet uit!! met mijn andere 2 zoontjes ook gedaan,nou is dat van ons ontstaan doordat de eersten eerst in z'n eigen bedje sliep en toen is er dus ook ingebroken en is de inbreker zelfs in zijn kamertje gaan snuffelen terwijl mijn zoontje daar sliep,zelfs zijn spaarpotje weggehaald!!!!!!wil niemand bang maken hoor!!maar dt was onze reden dat de baby's daarna 1ste maanden bij ons komen te slapen (denk een beetje een trauma dat er iemand bij je baby in de kamer heeft gelopen)
Die van ons gaat ook meteen in der eigen bedje op der eigen kamertje. Wanneer ze honger heeft moet ik er dus wel uit om der aan de borst te kunnen leggen maar ja die dingen horen erbij!
hier komt de kleine bij ons op de kamer in het wiegje heb het bij me andere 3 kids ook zo gedaan en is me erg goed bevallen vind het heerlijk om de eerste weken de kleine bij ons te hebben weliswaar in zijn/haar eigen wiegje maar toch dicht bij papa en mama
Ik weet niet hoor... Ik heb er nog nooit zo over nagedacht... ook niet in de korte periode dat ik wel zwanger was. Het lijkt me alleen nogal raar... onze slaapkamer is echt iets van "ons". De dochter van mijn man komt daar ook nooit... Ik vind de romantiek en passie (heeft niet perse iets met seks te maken) toch wel heel belangrijk en ik denk dat we die tijd voor elkaar op het moment dat er een kindje komt juist nog harder nodig hebt. Natuurlijk eist een baby veel aandacht op, en daar is ook niks mis mee, daar kiest je voor. Maar dat beetje "privacy"wil ik dan toch wel graag met mijn man houden. Er moeten ook momenten van ons tweeen blijven vind ik... Maar goed, begrijp de andere meningen ook wel!
Sam slaapt nog in een wiegje bij ons op de kamer. Zodra de nachten wat langer worden gaat hij bij zijn broer op de kamer.
's Nachts bij ons op de kamer, makkelijk met de bv. En overdag op haar eigen kamertje zodat ze toch aan zo'n 'groot bed' gewend raakt . En omdat ik denk dat ze beneden geen seconde rust heeft met onze peuterdochter die geobsedeerd is door baby's
Euhhhmm, onze meid heeft in het ziekenhuis geslapen de eerste drie weken door een vroeggeboorte. Hierna is ze gelijk haar ledikantje in gegaan in haar eigen kametje en dat is hartstikke goed gegaan.
onze oudste heeft een half jaar in zijn wiegje bij ons op de kamer geslapen. de tweede heeft 3 weken in zijn wiegje bij ons op de kamer geslapen (hij maakte teveel herrie 's nachts waardoor wij niet konden slapen, want ik wilde m ook weer minimaal 4 maanden op de kamer...) de derde zullen we zien, hij/zij begint weer bij ons op de kamer voor zolang het goed gaat en max. tot hij/zij uit het wiegje is gegroeid (we gaan niet het ledikantje in onze kamer zetten)
3 dagen sliep ze bij ons op de kamer en toen werd ik zo gek van ieder kreuntje, steuntje en geluidje dat ze verhuist is naar haar eigen kamertje
Hier slaapt hij/zij de eerste weken bij ons op de slaapkamer. Waarom? Omdat wij beneden slapen en de kinderen boven, Ik ga borstvoeding geven en vind dat wel makkelijk als mn baby in de buurt ligt en als laatste is de babykamer nog niet klaar maar dat is eigenlijk meer omdat de baby toch de eerste weken bij ons slaapt. Baby's kun je niet verwennen dus ik heb er verder geen moeite mee Bij de eerste ging dat ook goed. Hij heeft de eerste 6 weken bij ons geslapen en sliep al na 4 weken de hele nacht door.
Onze dochter heeft de eerste 6 weken naast ons in de reiswieg gelegen en daarna nog een paar weken in haar ledikantje bij ons op de kamer.. Nooit geen problemen gehad toen we haar uiteindelijk op haar eigen kamertje neer legden.
Wij zeiden van tevoren dat ze gelijk in haar eigen kamertje ging maar dat is anders gelopen...... Ze heeft de 1ste week tussen ons in gelegen op een voedingskussen tussen onze kussens....dat hebben we gedaan omdat ze erg veel vruchtwater had ingeslikt tijdens de geboorte dus ze spuugde heel veel, ze bleef er ook in hangen omdat het een soort slijm is voor die kleintjes. Voelde me niet prettig als ze in d'r eigen bedje lag met ieder kuchje en hoestje ging ik kijken. Na een week is ze in d'r eigen bed gegaan
Hier ook de bedoeling dat ze in haar eigen kamertje zou slapen maar toen ik thuis kwam heb ik toch het ledikantje naast mijn kant laten zetten. Ze was ook erg misselijk en vond het eng om haar alleen te laten. Vond het wel fijn de eerste paar weken, na een week of 6, 7 is ze naar haar eigen kamertje gegaan en dat gaat nu super goed en vind dat nu ook wel weer fijn
Het is de bedoeling meteen in het eigen bedje op eigen kamertje. Wij hebben op onze slaapkamer niet echt de ruimte voor ledikant/wiegje. Mocht dit niet lukken, dan verplaatsen we het ledikantje wel naar onze kamer.
onze dochter heeft 3 maanden bij ons op de kamer geslapen in een wiegje! ze was veelste klein voor een bedje woog 1900 gram toen ze thuis kwam! plus vind ik een baby alleen op zo'n kamer niets aan. na 3 maanden heb ik haar op haar kamer gelegd, en er was geen vuiltje aan de lucht. baby nummer 2 komt ook lekker eerst bij mama op de kamer
moet je je voorstellen dat je van een warme baarmoeder, ineens in een groot bed ligt! dus als het niet kan op de kamer, neem dan minimaal een wiegje, of reismand of verklein het bedje.