had met me grote mond gezegd: meteen op eigen kamertje voorlopig slaapt ze nog steeds bij ons in de kinderwagen bak. met s,nachts voor ze in slaap valt mamas vinger in haar handje
Sam heeft de eerste 4 maand bij ons geslapen. Niet alleen omdat ik borstvoeding gaf, maar ook om haar een geborgen gevoel te geven. We hadden een klein hangwiegje en daar sliep mevrouw heerlijk in. Ik slaap gelukkig heel vast, dus kan me heel goed voorstellen om je kindje in haar eigen kamertje te leggen als je van ieder geluidje wakker wordt.
Sofie heeft maar een weekje op onze kamer geslapen. Ik werd ook van elk zuchtje wakker. Toen ze op haar eigen kamertje sliep ging het een stuk beter. Wij slapen met de deuren open, dus we gebruiken geen babyfoon. En als ze huilt, dan ben gelijk wakker. Als ik had moeten wachten met op haar eigen kamer te slapen tot ze 's nachts doorsliep, dan sliep ze nu nog bij ons, want mevrouw krijgt nog steeds 's nachts 1 of 2 keer bv.
Sávonds rond 22.00 uur gaat hij samen met ons naar boven. Middagdutje slaapt hij boven. Voor de rest nu nog in een wiegje beneden. Onze dochter slaapt middagdutje en savonds gewoon op haar kamer maar die is ook al wat ouder natuurlijk.
Ik hoorde net bij de intake van de kraamzorg dat het nu zelfs aangeraden word je baby de eerste maanden in je eigen slaap kamer te laten slapen. Bij mn eerste w is bijna was dit nog niet zo hij is bijna 2
Linde slaapt bij ons op de slaapkamer en dat bevalt prima. Ik was vantevoren bang dat we elkaar wakker zouden houden maar gelukkig is dat niet zo.
Lisanne heeft vanaf dag 1 in haar eigen kamertje geslapen. De eerste week hadden we de kinderwagen daar staan en mocht ze daar in slapen, maar sinds dik 2 weken ligt ze nu in haar ledikantje. Ook overdag slaapts ze gewoon in haar kamertje. We hebben de babyfoon beneden en gaan vaak even bij haar kijken, maar ik vind het belangrijk dat ze haar eigen plekje daar heeft en haar rust krijgt. Als ze wakker is, mag ze natuurlijk beneden in de box bij ons zijn en na het flesje leggen we haar soms even voor een half uurtje bij ons in bed.
Mijn 1ste twee hebben tot ruim 1 jaar bij ons op de kamer geslapen en nr3 zal ook wel zo lang bij ons blijven.
Aaron slaapt sinds zijn geboorte (8 maart) bij ons op de kamer, dit was ook het advies van de kraamhulp. Nu slaapt hij nog in de wandelwagen, maar we gaan morgen het bedje op onze kamer zetten. We zien wel hoe het gaat, zodra hij een beetje langer doorslaapt 's nachts zijn we van plan om hem op zijn eigen kamer te laten slapen.
Waarom zo laat pas? En hoe is dat bevallen? Als er bij ons een tweede komt, zal die waarschijnlijk ook zolang bij ons op de kamer slapen aangezien we maar 2 slaapkamers hebben hier (tenzij we eerder verhuizen). Tobe sliep de eerste maand bij ons en toen we waren verhuisd, is hij ook naar zijn eigen kamertje gegaan. Ik vind het voor zeker de eerste week wel echt aan te raden. Tobe spuugde veel en wist de eerste dagen niet hoe hij daarmee om moest gaan waardoor hij zich lelijk verslikte. Ik moest hem dan echt op zijn zij draaien. Dus dan is het wel prettig als ie gewoon naast je ligt...
Omdat we het allebei raar vinden als zo'n ukkepukkie na negen maanden warm in de buik opeens moederziel alleen in een kamertje moet liggen... Het voelt niet prettig. Ook voor de borstvoeding is het heel goed geweest. Maar ik denk dat het nu wel tijd is dat ze daar slaapt. We vinden het allebei wel heel moeilijk. Ze slaapt heel slecht, al vanaf dag 1, wordt gemiddeld vier keer per nacht wakker. Ik hoop dat het in haar eigen kamertje uiteindelijk beter gaat.
'Hier heeft sasha eerst 3 maanden in de wieg geslapen op onze slaapkamer. En sindsdien... bij ons in bed, hihi.
Ik denk dat het ook de bedoeling is dat je van elk zuchtje wakker wordt, dat houdt je alert, zo werkt de natuur. Als je eenmaal een baby hebt dan kun je niet verwachten dat je je normale nachtrust weer terug krijgt. Zo'n kleintje heeft 9 maanden in je buik gezeten en ineens moet het op z'n eigen kamer. Gewoon lekker bij je op de kamer nemen, dat is het natuurlijkst..
Tot bijna 6 maanden heeft ze in onze kamer gelegen in haar ledikant. Voor de baby die er aan komt, hebben we een hangwiegje gekocht en die komt ook weer lekker de eerste maanden op onze kamer. Is prima bevallen.
Onze dochter heeft 2 nacheten bij ons op de kamer geslapen daarna hebben we haar in der eigen bedje gelegd. babyfoon aan en we horen haar.
onze kleine man komt ook bij ons op de kamer. omdat ik vind dat je zo'n klein hulpeloos hummeltje gewoon niet zomaar van de ene op de andere dag bij mama weghaalt als hij uit de buik is en het maar alleen moet zien te stellen in een donker hol wat een slaapkamertje s'nachts natuurlijk is. we hebben een mooie wieg gemaakt en die staat inmiddels naast mijn bed. zo kan ik hem direct pakken voor de voeding voordat het hele huis wakker wordt. mijn vriend moet 6 dagen per week om4.15 op en mijn dochter moet om 6.15 opstaan en zit voor haar examen tegen die tijd. ik wil de nachten dus zo rustig mogelijk laten verlopen. ik vind het ook een onwijs gezellig idee om hem zo dicht bij te hebben en het geeft me een gerust gevoel. hoelang we dat volhouden dat zien we wel. in ieder geval tot hij s' nachts doorslaapt. en op en bepaald moment past hij ook niet meer in zijn wieg uiteraard.
Nona slaapt ook maar pas sinds 2 dagen op haar kamer! Heb net de bv afgebouwd en vond het veel fijner dat ze tijdens de bv bij mij lag.
nena heeft tot 12 weken bij mij op de kamer geslapen, toen ik weer moest werken heb ik haar op haar eigen kamer gelegd! overdag sliep ze overigens wel al vrij rap in haar eigen kamertje!