Slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Diesel82, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Hoi Dames,Ik heb even een vraag mbt het slapen van onze dochter. Tegenwoordig is ze om 7 uur 's morgens wakker (voorheen 8 uur) Ze is dan rond elf uur bekaf en ik leg haar dan op bedje. Meestal slaapt ze dan zo'n 2,5 uur. Dit is wat ze ook deed toen ze om 8 uur wakker werd en ging dan om 12 uur naar bed. Nu is het zo dat ze naar mijn idee het met dit moment van slapen niet redt tot 19 uur 's avonds. Ze wordt einde van de middag erg aanhankelijk en niks is meer goed. Dit gaat tot gillen en krijsen aan toe (moeten we dit gedrag negeren?) Maar als ik haar aan het einde van de dag nog weer eens op bed leg komt ze ook in protest en dan is het ook weer gillen en krijsen. Wat zou jullie advies zijn?? Laten gillen en krijsen op bed totdat ze slaapt of haar er maar uithalen en tot 19 uur wachten? Overigens heeft het geen zin om de ochtend te rekken want dan is ze zo moe dat ze ook niet meer eten wil.Bedankt voor het meedenken!

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons hetzelfde verhaal als onze zoon maar 1 slaap doet. 19 uur is dan het te land. Meestal ligt hij er dan een half uurtje eerder in! En vanaf het moemnt dat hij jengelig wordt tot bedtijd is het behelpen. Ik speel dan veel met hem, zodat hij afgeleid is. Als ik kook, mag hij eventjes tv kijken in zijn kinderstoel of op zijn doomoo. Dit vind hij dan heerlijk. En ik moet zeggen dat het op die manier goed te doen is. Als het droog is, gaan we ook nog weleens even aan de wandel buiten. Onze zoon is trouwens 13 maanden.

Ik denk dat dit een kwestie van tijd is. Ze zullen vast gaan wennen aan het iets langer wakker blijven of ze blijven vanzelf 's ochtends wat langer wakker.

Laten krijsen in bed, is hier geen optie. Dat kan hier rustig een uur duren en dan nog slaapt hij niet. Als hij heel erg moe is, probeer ik het wel. Maar huilt hij na een kwartier nog, haal ik hem er weer net zo makkelijk uit.

3. misa

misa Niet meer actief

Ja lastig..! Misschien s'middags toch ook nog een keertje laten slapen (uurtje ofzo). 2 slaapjes is op die leeftijd niet gek hoor.

Deel Deze Pagina