We hebben straks 2 Maxi Cosi Tobi's en een baby maxi cosi op de achterbank, past dat? Zet je de 2 Tobi's dan naast elkaar? Anders moet je de maxi cosi voor de baby ertussen zetten en dat gaat niet lijkt mij. We hebben een grote auto, SUV dus daar ligt het niet aan denk ik
Ik moet meteen aan die reclame denken waar ze op de echo een tweeling zien, en vervolgens piept er nog eentje tussendoor.. Daar zitten ze ook met 3 in de auto..dus het zou moeten kunnen? Maarja ik spreek niet uit ervaring, ik zou gewoon eens proberen zonder de kids erin en kijken hoe je het erin gepuzzld krijgt.. Groetjes!
In de meeste auto's past dat niet en daarom is er ook een uitzonderingsregel: het derde kindje mag, mits ouder dan 3 jaar, gewoon in de gordel op een zittingverhoger, (er zijn extra smalle verkrijgbaar). Maar als het wel past in jullie auto, zou ik gewoon vooraf eens even puzzelen hoe dat het beste past. Mij lijkt de MC in het midden wel de meest praktische oplossing, als je tenminste zo'n klik-systeem hebt waar je hem zo op kunt klikken. Kun je de andere twee tenminste nog fatsoenlijk bereiken bij het vastzetten van hun gordeltjes
Mijn jochie van aug-2007 zit al in een zitverhoger, dus dat is ook nog een optie. Het ligt wel aan je auto. Bij ons in de auto mag in het midden geen stoeltje staan. Tenminste dat stond bij maxicosi op de website.
Rozemarijke zo'n klikding kan toch nooit in de midden? Die zit met zo'n paal op de grond? Volgens mij kan het niet... 3 stoelen
Vraag het Adi.... haar kindjes zijn inmiddels ook dreumesen en hebben (neem ik aan) allemaal geen maxi-cosi meer! Zij zal je vast kunnen vertellen hoe zij het doen met de autostoeltjes. Al heeft zij wel 3 kindjes van dezelfde leeftijd en jij niet, maar toch... Trouwens, hier is in de lounge een tijd terug ook een topic over geweest, wellicht kun je die opzoeken met de zoekfunctie en daar handige info teruglezen?
Waarom mag de autostoel niet in het midden staan? Wanneer je gewoon een 3-punts gordel in het midden hebt zitten mag een autostoel in het midden bevestigd worden. Het is zelfs bewezen dat in het midden de meest veilige plek is met zijdelingse aanrijdingen.
Ik zou gewoon eens met de auto langs een babywinkel rijden en vragen of je even mag passen. Ik denk namelijk (mits je 3x een 3 punts gordel achterin hebt) het wel past bij een SUV. Die zijn wat breder/ruimer als een gewone auto. En als het past zou ik de Tobi's aan de buitenkant doen en de Maxi cosi in het midden voor het gewicht.
Hier is ze dan Het hangt puur af van de auto. Wij hebben een peugeot 308 sw, met 3 aparte stoelen achterin. Bij ons passen prima 3 mc's of 3 mc-tobi,s of de combinaties ervan op de achterbank. Je moet alleen 3 3-punts gordels hebben.
Oke bedankt! We hebben in beide auto's 3x een 3 puntsgordel dus dan zet ik de tobi's naast elkaar en dan de maxi cosi aan een zijkant ervan. Van het weekend eens proberen.
Ik vermoed omdat de middenplaats bij ons niet plat is. Door een bolle zitting zal het stoeltje misschien niet meer zo goed staan. Maar dit is volgens de lijst van MC, dus weet de precieze reden niet..
Als je auto isofix heeft (zo heet het geloof ik), zit ie daaraan vast en volgens mij niet meer met die paal? (Is een systeem van staal in de autostoel, in de ruimte tussen zitting en rugleuning zeg maar)