Welke kinderwagen is fijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelie84, 15 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Wij hebben nu een merkloze wagen met 3 wielen. Deze hebben we gekregen van mensen die hem nooit gebruikt hebben. Onze zoon van ruim 4 maanden is uit de kinderwagenbak gegroeid dus nu een gewone wagen van gemaakt waar hij alles beter kan bekijken. Vindt hij wel veel fijner, want hij wilde alles kunnen zien.
    Maar als ik eerlijk ben wil ik eigenlijk een andere wagen. Maar ik zou niet weten welke fijn is. Wie kan helpen?
    Waar moet hij aan voldoen:
    - wij zijn beide langer (1.75 en 1.83) dus een wagen die hoog is
    - een wagen met 4 wielen, nu met 3 wielen bots ik overal tegen aan omdat ik niet kan zien wat er voor de wagen is
    - als hij in de gewone wagen ligt, dat hij ook naar mij toe kan kijken ipv alleen van zich af
    - hij moet ook vrij compact en simpel in de klappen zijn

Wie heeft goede ervaringen met een bepaald soort wagen?
    Dan weet ik welke ik kan zoeken op marktplaats

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    De Quinny speedi vond ik erg fijn en ook niet zo duur! Wel 3 wielen maar ben nooit ergens tegenaan gebotst?
    Idem dito de Quinny Buzz super ding en kindje kan naar je toe gericht kijken :)

3. Koon

Koon Niet meer actief

Mutsy transit. Alleen verkrijgbaar bij Babydump, nieuw natuurlijk.
    Voldoet aan al jouw eisen.
    Wij zijn er super tevreden over en gebruiken hem inmiddels alweer ruim 17 maanden met veel plezier.

4. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Ik zweer bij een bugaboo.
    Heb em bij de eerste gehad en nu ook bij de tweede aangeschaft.
    Vind em ideaal want kindje kan naar je toe kijken en hij stuurt erg
    Licht.

5. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Ik heb de Joolz. Ideaal!

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Maxi-Cosi Mura 4. Heerlijke wagen, nog iedere dag blij mee :)

7. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Mutsy evo! Super fijne wagen, en ook niet zo duur!

8. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook de Mutsy Evo, gekregen van mijn schoonouders. Ik vond een kinderwagen niks, leek me totaal overbodig. Maar mijn schoonouders vonden dat ik last had van mijn hormonen en dat ik toch echt zo'n ding moest hebben haha!
    Heb hem best al wel vaak gebruikt :) Als we met zijn 3en weggaan neem ik altijd de draagzak (bondolino) mee en draagt mijn man de kleine. Maar hier om het huis (woon buitenaf) en op vakantie heb ik de kinderwagen regelmatig gebruikt. Ook in het begin toen ze soms nog moeite had met alleen slapen deed ik haar in de kinderwagen en wiegde haar even en sliep zo zo in de woonkamer.
    Ben er tot nu toe zeer tevreden over :)
    Vind trouwens wel heel fijn rijden, je botst nergens tegen op en die wielen zwenken ook goed!

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ik heb de bugaboo Buffalo. Super fijn! Grotere wielen aan de voorkant waardoor hij rustiger en stabieler rijd.

Mijn broer en schoonzus zijn ook best lang en die hebben gekozen voor de joolz omdat die wat hoger op z'n pootjes staat zeg maar.

Al moet ik zeggen dat de Buffalo iets hoger is dan de cameleon. Hierdoor hoef je dus minder te bukken om je kind in og uit de wagen te tillen. (Wij zijn zelf 1:75 en 1:80)

Blijde zijn trouwens super makkelijk in te klappen!!! Een handeling en klaar.
    Succes met je keuze!

10. Username

Username Niet meer actief

De Joolz :)

Voldoet aan al je eisen. Man en ik zijn lang (1.78 en 1.84), past prima. Makkelijk te verstellen ook in hoogte en snel en compact in te klappen. Mooie wagen ook. Kindje kan in de buggyinzet naar je toe of van je af kijken.
    Bugaboo vind ik ook mooi maar echt te laag bij de grond voor onze lengte.

11. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    + 1;)

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wij hebben de quinny buzz en zijn er erg tevreden over.
    ik vind het belangrijk dat je kindje er goed in zit, dus niet al te brede zitten waar hij dwars in kan zitten. en de buzz heeft een lekkere zachte schuim zitting.
    ik zou na een grote babyzaak gaan en kijken en passen wat fijn is voor jullie... en dan kopen of evt via mp?

13. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Hier ook de Joolz, echt een hele fijne wagen! Gebruik hem nog steeds veel, zoonlief wordt inmiddels bijna twee, dus z'n geld dubbel en dwars waard (of evt via mp).

Succes met de zoektocht!

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb een bugaboo en vind die super! Als je hem als kinderwagen gebruikt vind ik hem niet laag. Duwstang is in hoogte verstelbaar.
    Hij rijdt echt super fijn

15. fruity

fruity Actief lid

30 dec 2010
    258
    0
    0
    Mee eens! Enige nadeel van deze wagen is wat mij betreft dat ik het onderstel niet heel licht vind, maar ik ben dan ook klein, misschien vind een ander dit wel meevallen.
    Duwstang kan op 2 standen, zitje kan naar je toe en van je af. Het is een comfortabele en stevige wagen waar je ook lekker de bossen mee in kunt.

16. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier de mutsy 4 rider single spoke. Voor de look was ik absoluut voor de joolz gegaan maar de mutsy is een hele fijne kinderwagen met fijne extra accessoires voor een redelijke prijs(heb voor volgend jaar de funseat! Kan niet wachten :) en de extra boodschappenmand is ook super!) en hele goede klantenservice.
    Ik ben zelf niet lang maar vind het fijn dat de reiswieg hoog in het onderstel zit, ideaal om contact te maken met je kleintje. De bugaboo vind ik qua hoogte van de reiswieg veel te laag.

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij hebben de Mutsy Igo. De wandelwagen inzet kun je beide kanten op monteren. Hij klapt erg klein in inclusief zitje. Momenteel gebruiken we nog de wiegbak, maar het zitje kan mooi plat maar ook rechtop. Tevens kun je hem nu in leuke jeanskleurtjes e.d. krijgen.

18. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Wij hebben de: Transit Combi Mist.
    Een heerlijke wagen!! Wij zijn beide over de 1.80meter en hebben dus echt een wandelwagen gekocht waarbij de duwstang omhoog kan. Hij heeft 4 wielen, extra stukken om de bak van de wagen hoger te zetten en je kunt de kleine als die wat ouder is en dus niet meer in de bak van de wagen ligt ook naar jou toe laten kijken. Lijkt mij trouwens een stuk gezelliger :). Hij is ook super licht met duwen en heel makkelijk in elkaar te krijgen. Het is echt maar 1 handeling en hij zit in elkaar gevouwen. Past in de kofferbak van een peugeot 206 dus is echt super klein als hij ingevouwen zit.
    Overigens kostte hij €500,-.

Succes met de keuze!!!!!

19. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    bugaboo cameleon, ik zweer het er bij. Bos, strand, stad en past zelfs in een ford ka.
    Mijn man is 1,96 en loopt er makkelijk mee rond :)

20. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    De Joolz! Super kinderwagen, ideaal voor korte en lange mensen! Onze dochter zit er heerlijk in, en voor de zomerdagen hebben wij een zomerzitje, ideaal! Nog bij geen andere kinderwagen gezien!

Deel Deze Pagina