De eerste 2 weken in de wagenbak beneden overdag en 's nachts in de bak op onze kamer. Na die 2 weken in haar eigen bedje.
Overdag beneden in de box tot een maand of 5, daarna boven in zijn eigen bed op zijn eigen kamer. Tot een maand of 5 snachts bij ons op de kamer en daarna in zijn eigen bed op zijn eigen kamer.
Altijd in haar eigen bedje geslapen. Eerst bij ons op de kamer, daarna overdag op haar eigen kamertje (vanaf 2 maand) en daarna helemaal op haar eigen kamertje (vanaf 3 maand) Ik zou ook niet weten hoe je een baby veilig bij je in bed kan laten slapen met het dekbed en je kussen e.d. Vraag me altijd af hoe ouders dat doen..
Een combinatie van al het bovenstaande! De eerste weken gadden we de wagenbak naast ons bed staan (later zijn hedje), maar sliep hij ook regelmatig bij ons in bed. Overdag slaapt hij vaak in onze armen of de draagdoek en soms in de box. Inmiddels met 3 maandab slaapt hij 's nachts wel in zijn bedje op zijn eigen kamertje.
Overdag in de kinderwagenbak en 's nachts in zijn eigen ledikantje op zijn eigen kamertje. Dit omdat hij dan niet wakker kan worden van de geluiden die wij maken 's nachts, en ik gewoon vind dat een baby op zijn eigen kamertje hoort.
Na de kraamweek sliep hij overdag het merendeel van de slaapjes in zijn eigen bed. Natuurlijk af en toe wel beneden in box of wandelwagen, maar toch het merendeel in eigen bed. Tot de acht weken nachtvoedingen, en toen sliep hij bij ons op de kamer. Daarna ook in de nacht op zijn eigen kamer..
De eerste maanden sliep hij overdag in de box. Wij vonden dat veel gezelliger en ze slapen dan zoveel,... Zo konden we hem toch lekker bewonderen en was hij niet alleen. En het was ook op aanraden van het ziekenhuis, niet persé de box maar wel bij ons in de omgeving. We hadden de box lekker knus gemaakt dmv een zwangerschapskussen. S'nachts sliep hij op aanraden van het ziekenhuis bij ons in de kamer in zijn wiegje. Zo konden we alle geluiden van hem leren kennen in zijn slaap, voor het geval er iets mis zou gaan als hij later verhuist naar zijn slaapkamer, dan ken je de geluidjes zo goed dat als er dan iets is je instinctief reageert. Na een maand 3, 4 is hij naar zijn kamer verhuisd, daar sliep hij ook beter. Sinds toen wilde hij ook niet meer in de box slapen, alleen zijn ochtenddutje nog en die heeft hij in de box gedaan tot hij een maand of 9 was.
'Nachts in de wieg op onze kamer. Middagslaapje (12.00 uur) ook in wiegje op onze kamer (of in maxicosi, kinderwagen als ik weg ben) Rest van de slaapjes overal en nergens. Ze is nu 9 weken en het scheelt dat ze een hele makkelijke slaapster is. Slaapt de nachten al door (maak haar wel wakker om te voeden) en verder slaapt ze rustig door bij rumoer. Volgens mij slaapt ze zelfs door als er een bom naast dr af zou gaan maar dat probeer ik maar niet uit ;-
Hier vanaf begin af aan in haar eigen bedje, zowel overdag als s'avonds. In het begin wel een s'nachts in de wagenbak tussen ons in op het voeteneind als ze echt niet wilde slapen. (Hebben geen ruimte voor een wieg in onze kamer). Maar nu zeker 2 weken alle slaapjes in haar eigen bedje. Ze heeft wel geslapen in de box, maar dat doet ze nu eigenlijk niet meer. Laat haar wel gewoon in de wagen liggen als ze slaapt na het wandelen.
Als heel jonge baby sliep hij in zijn eigen bedje in het ziekenhuis Na thuiskomst slaapt hij 's nachts in de wieg op onze kamer en overdag wisselt het. Ik probeer eerst altijd in zijn wiegje maar soms gaat hij ook in de kinderwagen. Als ik om boodschappen moet sowieso. Als het hem niet lukt om zelf de slaap te vatten gaat hij ook in de draagdoek en eens in de zoveel dagen is er een dag dat hij niet zelf in slaap komt en in de draagdoek slaapt hij binnen de minuut. 's Avonds slaapt hij standaard bij ons. Dus tussen 20:00 en laatste fles ligt hij bij ons op de borst/op de arm. Ik heb gestemd op overdag wieg, 's nachts wieg, omdat dat het meest van de gevallen is maar het is een kleine meerderheid.
Voor degenen die zich afvragen hoe baby bij je in bed kan slapen. Wij laten haar dan op aankleedkussen slapen tussen onze kussens. Zij rolt daar niet af en door opstaande randen rol je er zelf ook echt niet overheen, plus dat ze hoog in bed ligt, dekbed komt hooguit over de voetjes. Eerste weken deden we dit regelmatig, dan wilde ze echt dichtbij zijn. Nu af en toe na ochtendfles, nog even samen verder slapen.
Tot 3 maanden overdag en s'nachts in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer. We kregen een speciaal kussen waar hij op moest liggen dus vanaf toen overdag in de box op het kussen. Hij moest ook op zijn zij en buik liggen en ik wilde hem goed in de gaten kunnen houden. Hij slaapt overdag nog steeds in de box (overigens geen kussen meer) of eventueel op de grond op zijn buik als hij daar in slaap valt. S'nachts altijd in zijn eigen bed en bij de oppas of mijn ouders overdag ook in bed. In de buggy ook geen probleem,hij slaapt eigenlijk overal prima.
Heee dat is wel gezellig dat hij nog in de box kan slapen! Dan heb je denk ik een hele gemakkelijke slaper. Kan je dan gewoon je eigen ding doen als hij in de box slaapt?
Onze dochter heeft de eerste 6 maanden overdag beneden in de box geslapen, ze moestom en om op haar zij liggen tegen de voorkeurshouding, en dan kon ik ze goed in de gaten houden. 'S nachts sliep ze ook bij ons op de kamer in haar wiegje, vonden we alledrie fijn, daar heeft ze gelegen tot bijna 7 maanden. Ben 7 maanden 24uur per dag bij haar geweest, na 7 maanden 'Cold turkey' naar haar eigen kamer in haar eigen ledikantje, en vanaf nacht 1 geen enkel probleem
Altijd in haar eigen bedje bij ons op de kamer, tot de leeftijd van 3 maanden. Daarna gewoon haar eigen kamertje.
Tot 10 maanden ongeveer sliep hij in zijn eigen bedje bij ons op de kamer. Hij werd trouwens best vaak wakker in de nacht dus had besloten om hem tog maar voortaan in zijn eigen kamer te laten slapen.. Hij slaapt sinds dien lekker door. Heerlijk.. Vond de stap om hem op zijn eigen kamer te laten slapen best moeilijk..
Vanaf 3 weken in zijn eigen kamertje, zowel overdag als ;s nachts. In het begin als er visite was nog wel een enkele keer beneden in de wagenbak, maar nu eigenlijk altijd gewoon lekker in zijn eigen bedje
Hier vanaf het begin 's nachts in wiegje bij ons op de kamer. In de kraamweek overdag vooral in wiegje naast ons bed of op onze borst in bed of op de arm. Daarna ook nog tot ongeveer twee maand overdag veel op de arm en beneden in de box geslapen. Tot hij daarmee niet meer genoeg rust kreeg en zeurderig werd. Dus nu overdag vooral in eigen ledikant op eigen kamer.