Minderen met nutriton

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DoubleD, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Hallo,

Wij zijn aan het proberen of we de nutriton kunnen verminderen. Van een hele schep op 150cc( wat volgens mij al niet veel is) naar een half schepje. Nou gaat dat op zich goed, hij geeft wat meer melk op tijdens het boeren en af en toe een nat plekje in zijn bedje. Is verder heel rustig en huilt niet extra ofzo. Alleen zijn we net in de stad geweest en heeft hij zo'n twee uur in de maxi cosi gelegen, eenmaal thuis was het tijd voor zijn flesje. Bij het oppakken werd hij door man even op de bank gelegd en direct leek het of de baby de moord stikte. Waarschijnlijk melk wat omhoog kwam. Komt diy doordat hij te snel is neergelegd of zou ik toch de nutriton weer moeten verhogen. Het duurde toch best een aantal seconden voor hij goed bijkwam. We zijn trouwens gaan minderen omdat hij zulke krampjes kreeg van de nutriton.
    Wat kun je trouwens het beste doen als de baby in zo'n geval in ademnood is? Blazen in het gezicht werkte op dag moment niet.

Alvast dank!

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    als ik t zo lees denk ik dat t meer komt dat hij zolang in de maxi cosie heeft gelegen ipv in de wandelwagenbak of zitting en toen meteen is neergelegd ipv rechtop. de melk heeft liggen klotsen in zn buikje door t hobbelen in de maxi cosie... beetje pecht op elkaar misschien...?
    wat je kunt doen is je kindje goed rechtop houden en blazen ja, daardoor schrikt hij en komt het adem reflex opgang zeg maar...
    evt de handen helemaal omhoog langs het hoofd af, dan komt de luchtpijp helemaal open te staan. kloppen op de rug werkt bij babys nog niet...

ik zou gewoon gaan proberen te minderen en kijken hoe je zoontje het daarop doet, zeker als hij krampjes krijgt van de nutriton. of misschien om het flesje een halve schep. om en om zeg maar...

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Heb je al Johannesbroodpitmeel geprobeerd?
    Daar zitten geen toevoegingen enz bij wat ik begreep.
    Mijn zoontje heeft dat sinds 2 dagen in zijn voeding en hij spuugt bijna niet meer.

4. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Ja de pure hebben we geprobeerd. Neem aan dat je die bedoelt? Hij reageert daar echt super heftig op!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik zou gewoon in een keer stoppen. Hij gaat dan misschien iets meer spugen (al betwijfel ik dat gezien je maar een schepje gebruikt), maar dat is niet erg. Er zijn ook veel mensen bepaald geen voorstanders van nutriton. Ha en cb geven veel te snel het advies dat te gebruiken en de werking is niet bewezen.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als ik je eerste post lees denk ik; waarom zo jong en zo snel al stoppen? Meestal verdwijnt reflux pas rond de leeftijd van 1 jaar, of als ze veel zitten/staan.

Je zegt dat hij krampen krijgt van de nutriton en heel heftig reageert op de pure versie van jbpm. (Hoe reageert hij?)
    In jbpm zit alleen jbpm, dus als hij daarop reageert zal er ook een reactie moeten zijn op nutriton.

Als het spugen en de daarmee pijn echt vervelend is en er reactie is op jbpm zou je Enfamil ar kunnen gaan geven als voeding.
    Nutrilon ar (en van friso en huismerken) is op basis van jbpm, Enfamil ar niet. Zij gebruiken een ander verdikkingsmiddel.

7. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Hij reageert nog erger op de pure variant dan op de gewone. Met het overgaan op een halve schep nutriton heb ik een veel vrolijker kindje en drinkt hij de fles ook niet zo schrokkerig. Ik geef ook Zantac, dus zuur heeft hij heeft er niet van. Hooguit is het teruggeven wat vervelend, misschien wel vervelender voor mij om het aan te zien. Ook geef ik allergy care van friso, wat van zichzelf al erg dun is. Ik denk dat het gisteren een combinatie is van het optillen en daarna direct naar ligstand brengen is geweest. Ik kijk het nog even aan, vooralsnog gaat alles weer ok!

Deel Deze Pagina