Meiden ik moet dit even kwijt....dit is niet om een discussie uit te lokken, echt niet.... Mijn dochter is 8 maanden. Nu waren we vandaag met 2 bevriende stellen op pad en dan voel ik me echt een overbezorgde moeder waarvan niets mag.... Maar ik vind het niet normaal wat hun allemaal doen... Het is vandaag bloedwarm, hun komen met de fiets (ook met dochter van 8 maanden) en hun kindje had nog geen petje op (terwijl het hier echt bloedheet is), hun dochter had een knalrood hoofd. Er was dus kermis bij ons en we liepen samen naar de kermis. Mijn dochter huilde dus op de kermis, van het harde geluid en de lichtjes dus ik neem haar uit de wagen...krijg ik als reactie: moet je niet doen....nu heeft ze weer gewonnen. Was nog niet zo erg. Vervolgens krijgt hun dochter ( 8maanden) een wafel, stukje cake en 3 slokken bier! Mijn dochter: flesje water. Mijn man ging met onze dochter op de courresel (hoe schrijf je dit eigenlijk ); zij schaterde het uit van plezier. Kregen we als opmerking: waarom doe je dat? Daar is nog veel te klein voor, snapt ze nog niet.... \smile{onduidelijk} Nee dat bier drinken is logisch voor een meisje van 8 maanden oud! Ik zit hier echt te koken van binnen. Zo kwaad ben ik. Over een weken hebben wij een bbq met z'n allen, ik zie de bui al hangen, ik ben dus weer de overbezorgde moeder waarvan het kindje niets mag. Van mij mag mijn dochter als ze wat ouder is en tandjes heeft best snoepen, tenminste af en toe een snoepje mag. Maar is toch niet gek dat ik het nu nog niet wil of wel? Ze heeft nog geen boterham gehad, moeten we nog mee beginnen... Ik weet even niet wat ik hiermee aanmoet. Ligt dit nu aan mij?
Als ik dit zo lees dan zou ik ook een beetje de kriebels krijgen....die kleine had wel een zonnesteek op kunnen lopen! Thijmen krijgt nu best wel af en toe een stukje koek, maar dat is dan puur verwennerij van oma of omdat het gewoon een keertje kan; verder hier ook eerder een soepstengel of wat anders....ieder zijn keus natuurlijk, maar ik vind bier niet zo slim; ik zou dat zeker niet gedaan hebben... Je moet jezelf niet als overbezorgd zien hoor! Karin
Tuurlijk mag mijn dochter dadelijk (als ze kan kauwen) ook een snoepje....maar ik vind dit echt zo raar.....
eerlijk gezegd, ik vind jou niet overbezorgd maar hun wel enorm onverantwoord. jeezes een kind bier laten drinken ik zou mijn vrienden wel anders uitkiezen
tuurlijk ben je niet overbezorgd, en al zou je dat wel zijn dan heb je daar het volste recht toe het is jouw dochter! Ik vind het echt mishandeling om een kind geen petje op te doen met dit weer en dan ook nog bier geven? niet normaal!
Nou ik zou niet alleen koken, ik zou ze er ook zeker op aangesproken hebben... iedereen voedt haar kindjes op haar manier op, maar als zij jou aanspreken op dit soort dingen, mag jij imo ook zeggen dat jij het niet vindt kunnen dat ze al bier krijgt en geen hoedje opheeft.
ja eigenlijk wel, maar dat durf ik dan weer niet he? Daar baal ik ook van. Ik zie ook op tegen de bbq die wij hebben met iedereen. Dan ben ik natuurlijk weer de overbezorgde...
Nou meid, dan moet je maar denken, liever overbezorgd dan onverantwoord! Maar toch zou ik proberen er iets van te zeggen als zij weer vervelende opmerkingen richting jou/jouw opvoeding plaatsen.
Nee natuurlijk ligt dat niet aan jou! Doe wat jij vindt dat goed is voor je kleine en trek je vooral niets aan van wat anderen daarvan vinden.
Je hebt gelijk, dat moet ik echt doen. Want ik erger me daar wel aan. Tenminste, op dat moment denk ik....nou ja laat maar. Maar achter af denk ik: shit...had ik maar dit of dat...
Niet twijfelen, gewoon doen. Jij hebt het beste voor met je kindje. En die acties wat die anderen uithalen, sorrie hoor maar ik vind het niet normaal.
Soms denk ik wel: overdrijf ik niet? Ik lees die dingen hier op het forum of ergens anders op internet en ik denk: ja inderdaad; ik geef mijn kindje ook geen zoetigheid, maar kan het echt kwaad? Bier, dat is wat anders natuurlijk! Dat geef ik haar nooit! Vind ik echt belachelijk! Ik sta al op mijn kop na een flesje bier (zeker met dit bier) en laat staan zo'n kleine met dit weer na 3 slokjes. Maar een stukje cake of wafel kan dit kwaad? Ik wil haar sowieso eerst een boterham geven, want dit heeft ze nog nooit gehad. Maar soms denk ik wel: overdrijf ik niet? Ik ga dan zo twijfelen aan mezelf.
Lijkt me niet meer dan logisch dat je je kindje eerst aan gezonde voedingsmiddelen laat wennen, zoals dus die boterham bijvoorbeeld. Als ze dat nog nooit gehad heeft zou ik ook geen cake of wafel gaan geven. Straks lust ze alleen nog maar zoetigheid en wil ze geen brood eten.
Jij bent de moeder en jij bepaalt. Ik zou mijn kind dan ook nog geen zoetigheid willen geven, dus denk niet dat je overdrijft.
Gewoon antwoord trug geven want als dit vaker gebeurd dan ga jij steeds meer koken en dan barst op een gegeven moment de bom en meestal kraam je dan alles uit. Je bent niet overbezorgd absoluut niet! Een kind bier laten drinken...zoiets kan toch niet?!?!
Niet twijfelen aan jezelf. Waar het hier voornamelijk om gaat is m.i. dat zij commentaar geven op hoe jij je dochter op voedt, terwijl jij dat soort zaken voor je houdt. Oftewel, jij zou dingen anders doen dan zij, maar je zegt het niet steeds. Zij doen dat wel en ik kan me voorstellen dat zij dan kwaad worden. Ik weet niet of ze voor rede vatbaar zijn, maar ik zou aan hen uitleggen dat je het vervelend vindt dat ze steeds commentaar geven. Leg uit dat jij dingen anders doet dan zij en dat jij ook wel eens bij hen dingen ziet die jij niet zou doen, maar dat iedereen het op haar manier moet doen en dat constant commentaar krijgen vervelend is. Dan hoef je niet te zeggen wát jij anders zou doen (anders wordt het een welles nietes discussie), maar stel je het toch aan de kaak.
Mama26, je bent veel te lief en je laat je van alles aanleunen, en ondertussen kook je van woede (en terecht hoor, in dit geval). Je wilt graag de lieve vrede bewaren en misschien ben je bang voor een vervelende discussie en ben je ook bang dat ze jou gaan overtroeven. Maar als ik het zo hoor weet jij precies wat jij normaal vindt en wat niet. Je bent alleen zo aardig om niet alles eruit te flappen wat er in je opkomt. Als ik eerlijk ben: ik ben het een beetje zat dat wij als moeders onszelf moeten verdedigen omdat we 'overbezorgd' overkomen. Hoezo overbezorgd? Wie bepaalt dat? Als ik kwaad word omdat visite 'voor de grap' wat slagroom aan mijn kindje wil geven, dan vind ik dat ik daar het volste recht toe heb (maakt me niets uit als ze mij een stomme muts vinden, echt, dat deert me niet). En ik weet dan meteen wie er niet meer uitgenodigd wordt. Het is JULLIE kind, ze is afhankelijk van jullie en laat je dus niets wijsmaken, verontschuldig je nooit voor je gedrag en doe wat goed voelt. En mocht je toch nog eens met ze afspreken: neem een extra zonnehoedje mee... sterkte, ik snap dat je goed pissed bent. Amber
Twijfel niet aan jezelf en wordt er aub niet nzeker van. Je moet gewoon doen wat jij goed vind voor jouw kindje. Als anderen dat overbezorgt vinden, jammer dan. Ik ben zelf ook echt zo'n "overbezorgde" moeder. Al heb ik die term nooit begrepen. Hoe kan je nou teveel zorgen voor het gene dat je het dierbaarste in je leven is?!