Waar slapen jullie kleintjes overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Strijkkraal, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dames - vraagje (sinds de komst van Eva ben ik nog nooit over zoveel dingen onzeker geweest :):):))

Aaaanyway ... ik vroeg me af waar jullie overdag jullie kleintjes te slapen leggen? Ik weet namelijk niet of ik er goed aan doe zoals ik het nu doe. Ik merk namelijk dat Eva was humeurig is licht ontevreden is overdag en vraag me af of ze niet wat overprikkeld wordt.

's Nachts slaap ze in haar eigen bedje, dat gaat ook heel goed. Overdag ligt ze meestal of in de box of in haar wipstoeltje (die in de box staat). Na iedere voeding dan knuffelen we even, spelen we en al met al is ze zo'n 3 kwartier tot een uurtje wakker voordat haar eerste gaapje komt.

Na de voeding van 2 uur, leg ik haar wel op haar eigen bedje, maar de rest ligt ze dus beneden te slapen. Is dat nou slim? Ik lees overal dat ze eigenlijk gewoon in haar bedje moet liggen overdag, maar ja ... dan ligt ze de meeste tijd helemaal alleen in haar bedje boven. Dat vind ik ook zo sneu ...

Hoe doen jullie dat?

2. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de eerste tijd haar overdag beneden gehad. Ze sliep altijd in de wandelwagen of in de draagzak. Na een maand of 2 legden we haar steeds vaker voor een slaapjes boven en sliep ze al klokje rond dus sliep ze sowieso vanaf 19 uur in haar eigen bedje. Vanaf 3 maanden ben ik haar voor al haar slaapjes boven gaan leggen. Ik merkte dat zij steeds sneller wakker werd van mij (volgens mij door sprongetje) en ik ging steeds angstvalliger stil in mijn stoel zitten tot dat ze wakker werd daardoor. En mijn huis werd steeds stoffiger... ;) Ik heb haar nu heel af en toe nog wel eens in de wandelwagen als ze niet lekker is en ze echt niet wil slapen anders. Dan speel ik beetje vals door wandelwagen heen en weer te bewegen en dan slaapt ze alsnog binnen no time... Maar dat gebeurt misschien 1 keer per week. Ach en dan geniet ik ervan en ga ik heerlijk paar uur kijken hoe zij slaapt. :D

Ik vond het ook sneu in het begin, ook voor mezelf trouwens ;), maar ze begon echt last te krijgen van de geluiden en sliep boven gewoon beter. En na het wennen was het voor mij ook wel fijn dat ik wat makkelijk mijn huishouden kan doen in de uren dat ze slaapt. Ook als ze tijdje wat lichter slaapt door sprongetje bijv.

3. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Ik leg haar wel in haar bedje boven of als we onderweg zijn slaapt ze wel in de maxi cosi of kinderwagen bak. Maar thuis altijd in bed, ik heb nog n 3 jarige hier rondlopen en die gooit nogal eens met speelgoed dus ik wil absoluut niet dat er per ongeluk iets op haar komt terwijl ze rustig ligt te slapen. Als jouw kindje soms humeurig is dan wil ze misschien wel minder prikkels hebben terwijl ze slaapt.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze kleine meid slaapt overal

Op de bank op de arm in de box in de maxi cosi in de wandelwagen in haar wieg...

Meid kunnen haar geen vaste slaap plek bieden daar zij een broer en zus heeft, de een moet naar school de ander naar logopedie ik heb regelmatig controle in het ziekenhuis er is altijd wel iets wat ik moet doen of waar ik heen moet en om nu steeds over te pakken vind ik ook zo wat

Na half 7 in de avond ligt ze wel altijd in haar eigen bed tot de volgende ochtend

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot 5 weken sliep ze overdag wisselend in de wieg boven of kinderwagenbak. Nooit in de box of wipstoeltje, dat wil ik hier leren dat dit om te spelen is. Mijn dochter is ook snel overprikkeld dus dat was voor haar ook het beste.

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hahah! Snap je wat betreft de onzekerheid. Hier ook iemand die over best veel onzeker kan zijn ;)

Hier slaapt m'n kleine meid daar waar ze op dat moment wilt slapen. Overdag kan dat variëren van de wandelwagenbak, de box, bij mij op de bank, in de draagdoek of in haar bedje. Na haar laatste avond fles gaat ze altijd haar bedje in. Ze slaapt nog niet door en krijgt in de nacht tussen 4 en 5 een fles. Dan gaat ze ook weer haar bedje in, iets wat niet altijd goed lukt, dus dan toch maar in de wandelwagenbak tussen ons in :D.

Kan me voorstellen dat als ze snel overprikkeld is, ze lekkerder slaapt in haar bedje. Al snap ik helemaal dat dat "ongezellig" is. Geniet er nu ook van dat m'n meisje flink ligt te snurken in de box hihihi!

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Ik probeer mijn 5 weken oude zoon in zijn ledikant te leggen overdag, maar vaak eindigt het na veel pogingen bij mij op de arm.
    Ik leg hem liever niet beneden neer omdat ik dan echt heel angstig stil ga zitten omdat ik bang ben hem wakker te maken... ;)

8. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ik was al lang blij geweest met een kind dat slaapt overdag... Dat deed mijn meisje niet, dus als ze had geslapen in de box of waar dan ook dan zou dat geweldig zijn... ;)

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Ik sjouwde de eerste maanden de palmbladen wieg heen en weer tussen de woonkamer en onze slaapkamer - overdag dus in haar eigen bedje in de woonkamer :)

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Boven lekker rustig op haar kamertje in haar bed

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn kereltje slaapt overal. Op de bank, in zijn bed, in ons bed, in de draagdoek, in de maxi cosi, in de wandelwagen, in de wipstoel, in de fietskar van de gastouder.... Momenteel slaapt hij al een uurtje in mijn armen. Hij viel na het knuffelen en kroelen in slaap en zodra hij weer wakker wordt, knuffelen we verder.

Hij is heel makkelijk en een vrolijk (lief :D ) kind.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier lag ie tot aan de fles van 23 uur beneden, hetzij in de box of kinderwagenbak of op mij...altijd een makkelijke slaper geweest en nog steeds.

Kijk wat voor jullie het beste werkt, hier zit geen goed of fout in ;)

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Tot ongeveer 6 weken sliep ze beneden. Wiegje in box gezet, is zo een rieten mand.
    Vanaf 6 weken merkte ik dat ze meer moeite met slapen kreeg, vechten tegen slaap.
    Eerste slaapje na ochtendvoeding in wiegje bij ons. Tweede slaapje in ledikantje op babykamer. Daarna nog kort slaapje of in wiegje of in kinderwagenbak, als ik even ga wandelen.
    savonds in wiegje daar slaap ze snachts dan ook.

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb mijn zoontje tot 5 maanden ongeveer overdag beneden gehad.

Hij sliep in de box, op schoot of in de kinderwagen tijdens het uitlaten van de honden.

Rond de 5 maanden hebben we meer structuur ingebouwd en vanaf toen sliep hij boven in zijn eigen bedje.

Je moet vooral doen wat goed voelt! Voor mij voelde het goed om hem bij mij te hebben ipv boven in zijn kamertje en hij deed het prima.

15. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Mijn zoontje (bijna 4 maanden) slaapt overdag gewoon in zijn bedje. Als ik bij iemand op bezoek ben dan neem ik altijd de bak van de kinderwagen mee (daar slaapt hij ook goed in). Ik vind het altijd belangrijk dat hij gewoon snapt dat hij in zijn bed moet slapen en in de box moet spelen. Ik laat hem zelf nooit in de box slapen. Mijn zoontje zeurt soms ff als ik hem in bed leg maar hij gaat bijna altijd binnen 5 minuten slapen.

16. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier sliep de kleine overdag beneden, hij wilde niet boven slapen..... aangezien het 's nachts in bedje boven slapen geen probleem was hebben we dat lekker zo gelaten. ik weet niet precies meer wanneer hij naar boven ging voor zijn slaapjes, maar zeker toen we op 2 slaapjes zaten sliep hij die in zijn eigen bedje boven.

17. leutjj

leutjj Niet meer actief

Onze dochter slaapt snachts in haar bedje.
    Overdag slaapt ze bijna niet, dus als ze een keer slaapt ligt ze gewoon beneden. Ze word niet wakker als ik bezig ben met opruimen.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Vanaf een maand sliep mijn dochter ook boven in haar bedje. Ze gaan vanzelf minder slapen hoor.:)

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dank jullie ...

Op zich slaapt Eva eigenlijk wel overal. Ik kan haar meenemen en in de kinderwagenbak leggen en poef! weg is ze, dat gelukkig wel.

Probleem hier thuis beneden is vooral dat ik merk dat ze niet goed slaapt ... teveel geluiden denk ik. Als ik haar in bed leg, slaapt ze rustig 2 a 3 uur aan een stuk, beneden gaat het in blokken van een half uur/45 minuten. Dan wordt ze wel ergens wakker van, de hond, de TV,als ik langsloop ... kan van alles zijn en dan is het huilen. En dat betaald zich 's avonds uit. Dan is het dikke dikke tranen, rood aangelopen hoofd, en moeilijk te troosten.

Maar ja ... dan ligt ze alleen maar boven :). Ik had haar vanavond na de voeding van 6 uur na een uurtje boven op bed gelegd. En dan komt manlief thuis en die vind het dan niet leuk dat ze al op bed ligt. Snap ik ook. Maar ja, voor wie doe je het ... voor haar en blijkbaar heeft ze de rust van haar kamertje nodig.

20. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier slaapt onze zoon nog beneden. Zelf mag ik nog niet te veel traplopen ivm bi. En de hond moet ook gewoon uit. Hij slaapt in de wandelwagen bak, niet in de box. Box is hier om te spelen. En ook weer praktisch, anders blijf ik hem verslepen.

En moet zeggen vind het ook wel gezellig zo beneden. En als hij dan een keertje niet lekker is kan hij lekker bij mama op de bank. En af en toe met lange wandelingen in de draagzak.

Deel Deze Pagina