Een moeder kan eigenlijk niet ziek zijn....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi!
    afgelopen dagen had ik last van buikgriep, niet zwaar ziek maar was er echt niet lekker van, zo lamlendig en sloom. Bah! Dit was ook de 1e keer dat ik ziek was als moeder. Onze meisje is in aug. geboren. Ik had echt de neiging om mijn moeder te bellen om haar in te zetten als nanny, haha! Normaal dan kon ik mijn bed induiken wanneer ik wou, of uitslapen. Maar nu moest mijn dochter gewoon verzorgd worden en haar aandacht hebben. Ik heb mijn moeder niet ingeschakeld, moest dit zelf oplossen. Ik ben 2e dag van ziek zijn na de ochtendvoeding weer in bed gedoken, kleine meid wou gelukkig ook nog slapen. En smiddags maar even tukkie gedaan op de bank terwijl kleine middagslaapje deed. Het is even aanpassen, maar we hebben het overleefd:D

Hoe ervaren jullie dit? en hoe pakken jullie het aan? schakelen jullie hulp in?

2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Laatst hadden mijn vriend en ik tegelijk griep. Toen heeft ons zoontje wel een nachtje bij mijn ouders geslapen. Die zijn van 120km ver hem komen halen. Wij konden echt niet voor hem zorgen. Ik was zo ziek dat ik hem bijna niet meer kon optillen. De hele tijd overgeven, trillen. Echte griep. Duurde ook best een tijd voor ik de oude was.

Als ik me niet zo lekker voel probeer ik ook even in bed te liggen wanneer hij ook gaat slapen.

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter is dan wel wat ouder. Maar ik was goed ziek in december en heb een paar dagen met haar alleen gezeten overdag. Het geluk was dat ze omdat ze al wat ouder was zelf kan gaan spelen op de grond. En dan kon ik gewoon op een stoel gaan hangen en alleen maar opstaan om haar even eten, drinken of een schone luier te geven. Zo was het prima te doen.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blegh ja, ik had een tijdje geleden ook flinke buikgriep. Het begon 's nachts met flink en vaak overgeven, dus ik was 's ochtends kapot! Ik heb heel lui de tv veel aangehad, verder half liggend op de bank wat gespeeld... En tja, luiers verschonen, eten klaarmaken, dat ging gewoon door. En dan 's avonds meteen weer m'n bed in toen dochter er ook in lag!

Nu ben ik zwanger en de hele dag door erg misselijk, maar ja, ik kan moeilijk op de bank gaan liggen afwachten tot het beter gaat, dat kan maanden duren. Stiekem tot nu toe wel iets eerder de tv aan 's avonds ;)

5. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Toen ik nog 1 kindje had, was het al lastig om ziek te zijn....Maar met twee kindjes, pfff....
    Mijn jongste was 6 weken toen ik drie dagen flink koorts had. De oudste heeft die dagen veel tv gekeken :D En ik had mn moeder een dagje als oppas gevraagd voor mijn oudste, had ik even iets meer rust.

6. Linana

Linana Niet meer actief

Hulp inschakelen.
    Hier een vent die dan wat meer doet en mochten we beide k.o. Zijn door griep dan schakelen we schoonmoeder in :)

7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Lastig inderdaad. Mijn vriend was de week voor kerst ziek, ik dus voor Eva gezorgd. Ik was tijdens de kerst ziek, gelukkig had vriend vakantie en kon hij voor Eva zorgen. Als ik het alleen had moeten doen, had ik waarschijnlijk hulp ingeschakeld, mijn moeder. ;)

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    niet haha, heb gister staan janken als een klein kind.
    Wij hebben beide buikgriep, alleenstaande moeder dus ben ook echt de sjaak dan.
    Allebei vannacht alles ondergekotst, dochterlief 2x. Heb staan janken bij t opruimen..
    Ik ben bijna erbovenop.. alleeen nog doodmoe. Mja das beter dan de hele avond op/boven de wc :p en mn meisje slaapt onrustig maar veel dus dat scheelt.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik heb ook veel last gehad van misselijkheid,de hele zwangerschap (3x) door...
    Ik slikte emesafene,dat maakte het wat dragelijker!
    Als je echt beroerd bent kan je daarom vragen bij de HA :)

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Pff bij buikgriep is het helemaal een ramp..
    Ik heb bronchitis en daarbij koorts en voel me echt lang niet fit.
    Maarja, moet toch echt dochter 4x van en naar school halen en brengen en een peuter vermaken en verzorgen (die vandaag ook nog eens aan de diarree was..)
    Ik was het liefst in bed gekropen maarja.. je bent moeder of je bent het niet;)

11. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoontje is 1x een dag naar de gastouder geweest omdat ik buikgriep had en hem nog niet eens kon optillen, zo ziek was ik. Hij was toen 6 maanden.
    Verder als 1 van ons ziek is en alleen met de kleine thuis, is het vaak een tv dag met zo min mogelijk inspanning.

Als ik dus echt te ziek ben schakel ik hulp in. Nederlanders zijn echt van het 'ik los het zelf wel op' principe, terwijl we vaak veel lieve mensen in de omgeving hebben die ons willen helpen.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik doe mijn dochter dan zonder veel schuldgevoel een extra dag naar de onthaalmoeder. Lijkt me veel prettiger voor haar dan een dag met een zieke moeder die niet met haar kan spelen.

Deel Deze Pagina