Wat zijn fijne bewaarbekers, niet Via? smaller/hoger?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Babel44, Mar 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

De bekers van Via passen niet handig in ons ***-vriesvak, te laag en breed en daardoor niet voldoende ruimte. Wat vinden jullie handige bekers/potjes? Wat mij betreft vopldoen ze hieraan:

-sluiten echt goed af
    -goed leesbare maatstreepjes
    -smelten niet in magnetron (sterilisatie)
    -lopen liefst wel klein beetje schuin uit
    -niet te duur, je hebt er toch zo 20 nodig

2. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    ik lees even mee, ben ook nog op zoek naar een goede oplossing.
    zelf vries ik de melk nu in mbv ijsblokjeszakjes. Ik heb uitgerekend hoeveel voeding in 1 blokje zit en weet dan hoeveel blokjes ik nodig heb voor 1 voeding.

3. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik gebruik ook ijsblokzakjes en zakjes van Medela (dan kan ik de lade helemaal volproppen maar lees toch even mee :)

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik gebruik ook de zakjes van Medela, maar vindt het wel een prijzige oplossing. Ik gebruik ongeveer 9 zakjes per week, dus doe 2,5 week met een doosje. 12,50 per doosje, dus ben bijna 25 euro per maand kwijt, niet ideaal dus.

5. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    er zijn nu ook 250 ml flesjes van medela, maar echt goedkoop is dat niet. Ik had meestal een diepvrieszakje in een viabekertje hangen, dan de melk erin en dan invriezen. Als het bevroren was, bekertje eraf halen en dan hergebruiken. Ik schreef op het zakje hoeveel er in zat.
    voor ontdooien omgekeerd, zakje uit de vriezer in het viabekertje in de koelkast en volgende ochtend zo de fles in.

6. Sijke

Sijke Bekend lid

gewone flesjes van de hema passen ook op medela, die kun je ook gebruiken om in te vriezen.

Gewone ijsblokjeszakjes uit de supermarkt kunnen ook, alleen vind ik het onpraktisch, je zit toch met je handen aan het melkblokje als je ze uit de verpakking haalt.

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hm, die diepvrieszakjes in bekertjes hangen klinkt wel handig, je kunt de blokjes die zo ontstaan natuurlijk stapelen - mits het past in de hoogte. Ik stapel nu soms al halve voedingen nadat ze bevroren zijn op elkaar in een bekertje om ruimte te winnen. Maar er past net 80 + 60 in een bekertje dan.

Ik had ook een keer gelezen van iemand die bewaarbekers uit het ziekenhuis gebruikte waar ze had gewerkt?! Misschien kan ik dat kopen in een medische hulpmiddelenwinkel?

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ik heb net bewaarbekertjes aangeschaft van Avent! De bekertjes van Via ken ik niet, dus ik heb geen idee of de maat goed is voor jouw vriezer. Maar er past genoeg in, en later ook zelfgemaakte groente/fruithapjes. Misschien is dat wat?

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Avent = Via ;)

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ik mikte het altijd gewoon in een ziplockbag en legde dat plat in de vriezer. Je krijgt dan een 'plakje melk', neemt weinig ruimte in. Moet je wel goede ziplockbags hebben die niet lekken. Handig datum en hoeveelheid opschrijven. Bij ontdooien brak ik het plakje gewoon in stukjes en deed dat in een bakje. Je kunt dan ook makkelijk een half plakje uithalen en de andere helft in de vriezer laten.

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Waar kocht je die dan/welk merk? En ik neem aan voor eenmalig gebruik, dat lijkt me dan ook best kostbaar? Scheelt well afwassen/steriliseren :)

Ik denk van dat soort dingen altijd dat het eigenlijk niet geschikt is om etenswaren in te doen?!

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Oh haha, dat is dus niks :D

Ik gebruik ook altijd van die ijsblokzakjes, dat werkt prima hoor! En ik vind het handig om ook een enkel blokje te kunnen ontdooien. 1 blokje is ongeveer 15 cc, stickertje met datum er op en voila! :)
    Zolang je het plastic er niet bij verwarmt kan het volgens mij geen kwaad hoor..

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ik heb nu de ziplockbags van de AH, maar weet niet of die lekken, want ik voed niet meer.
    Die van de ikea lekken zeker niet, en perfect (huismerk van oa hoogvliet, dekamarkt) ook zelden.
    Je kunt ze eenmalig gebruiken inderdaad, zijn niet duur hoor, niet veel duurder dan een normaal diepvrieszakje.

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik gebruik ijsblokzakjes van de AH, 50 cent per 10. Ik was mijn handen gewoon voor ik melk ga ontdooien, ik vind dat schoon genoeg, zeker als je kindje al bijna een half jaar is zoals het dochtertje van TS, die kunnen dat best hebben, als je ziet wat ze overdag allemaal in dat mondje stoppen :)

Het is alleen geen leuk werk, het wordt een beetje een plakboel als je er lang over doet om al die blokjes uit het plastic te halen. Maar als het goed is doe je het niet zo heel vaak toch?

15. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    die van avent vind ik op zich ideaal maar er kan maar 180 ml in en dat is echt maximaal... ik geef mjijn zoon altijd 200 ml mee naar het kdv dus ik snap echt niet waarom ze er geen 200 ml bakjes van hebben gemaakt want heeel veel moeders kampen hiermee!

16. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Er bestaan twee formaten: 180 en 240ml ;)

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bij de webshop van het moedermelknetwerk heb ik flesjes van Beldico gekocht en die vind ik echt super fijn! Ze blijven heel mooi in m'n magnetronsterilisator, terwijl die van medela smelten.
    Ze kosten 8,95 voor 6 flesjes van 120 ml of 10,45 voor 6 flesjes van 240 ml. Ze passen ook gewoon op m'n medela kolf.
    Ik heb ook de ijsblokbakjes met deksel besteld, dat leek me een stuk hygienischer.

18. Mar999

Mar999 Actief lid

Jun 28, 2010
    234
    0
    16
    Ik gebruik dezelfde flesjes als in het ziekenhuis. Deze zijn gewoon bij de thuiszorgwinkel te koop. Rond de 0,85 euro per stuk. Te steriliseren in de magnetron en uiteraard ook meerdere keren te gebruiken. Ze zijn er in 120 ml en 240 ml formaat en passen perfect op mijn medela-kolf. Een aanrader dus.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb flesjes uit het ziekenhuis.
    kleine flesje van 80 en 125 cc en die kun je gewoon steriliseren.

ze zijn van medela maar dan echt voor de zorg. mischien eens vragen op de kraam/kinder afdeling van het ziekenhuis?

20. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Hier flesjes van Beldico. Officieel zijn ze voor 120 cc, maar als je ze helemaal vol doet, past er precies 150 cc is en dat is wat mijn dochtertje max drinkt per keer op het KDV. Ze passen ook op de Medela kolf. De dop sluit heel makkelijk. Ze lekken niet. De flesjes zijn smal, dus makkelijk op te bergen in de vriezer. En ze zijn goedkoop, ik heb ze voor €1,- per stuk bij de thuiszorgwinkel gekocht.
    En tot slot heb je ze ook in 240 cc formaat, dan worden ze hoger, maar de breedte blijft gelijk aan de 120 cc flesjes.

Share This Page