Mn zoontje heeft een prachtige bos donkere haren op zn koppie, alleen sinds een paar weken heeft die aan de zijkant van die kale plekjes gekregen. Ik denk door het liggen Ik weet dat het zusje van mijn vriend dit ook had maar dan op de achterkant van dr hoofd.... Meer kindjes die dit hebben/hadden? En hoe lang blijft zoiets? Het hoort er vast bij, maar het ziet er soms zo suf uit
Ja hier had ze het rondom. Arts van het cb kon zo mooi zien dat ze geen voorkeurshouding had haha. Nu is het zo goed als weg. Achterop is het haar nog wel iets korter/dunner maar dat zal niet lang meer duren denk ik
Hier ook kale ligplekken en het nieuwe haar is spierwit (het nesthaar was rossig) Vreemd eigenlijk haha.. Ach ja het hoort erbij.. Fysio kan hier idd zien dat zn voorkeurshouding aan het bijtrekken is..
Identiek! Mijn ukje was net een beatle in het begin. Hij had enorm veel haar en echt pekzwart! Na een maandje of drie had hij geen haar meer en nu begint het terug te schieten maar... het is echt blond geworden haha.
Hier ook hoor. Dennis had een mooi vol bosje donker haar toen hij werd geboren, na een aantal maanden leek hij net een monnikje (hield een 'rand' achter op z'n hoofd over, lol) en na een maand of 7 kwam er blond haar voor terug. Nu zitten we tegen de eerste kappersbeurt aan te hikken.
Hier ook rondom afgeschuurd, ziet er echt uit alsof ik met een tondeuse er langs ben gegaan ofzo, echt zielig Net zo'n monnikje inderdaad! Maar mja, niks aan te doen, groeit vast wel weer aan als ze minder ligt ter zijner tijd! Hier ook donker haar, inmiddels donkerbruin, in het begin ging het richting zwart. Ben benieuwd hoe het afgesleten haar terug gaat komen, lijkt me echt gek als dat ineens blond is (Ik had als baby spierwit haar, dus ik vond het al heel bijzonder dat mijn dochter zo donker is )
Ja ook hier 't zelfde verhaal.. Begint nu pas een beetje terug te komen! Eigenlijk begint al het haar nu pas echt goed te groeien..
Wanneer een baby geboren word met haar is dat "foetus"haar, dat is meestal donker. Of dat haar valt uit of het veranderd en word dan eigenlijk altijd blond. Het haar blijft veranderen qua kleur en structuur tot je kindje (ongeveer)18 is. Dus je kindje kan van zwart naar blond gaan en dan naar bruin, kan van krullen naar steil en weer terug naar krullen gaan bv. Best grappig!!
Nou dat lijkt me helemaal niet grappig als mijn zoontje blond wordt wij hebben beide hartstikke donker haar haha Mijn broertje werd inderdaad opeens witblond en nu heeft hij een kop donkerbruin haar en veel/dik haar ook nog Mijn zoontje is nu rondom ongeveer kaal, echt zo'n rand. Het ziet er echt niet uit haha, maar ja het is niet anders Vaak worden indonesische kindjes en hindoestaanse kindjes kaalgeschoren met 3 maanden, soms eerder. Maar dat ziet er helemaal niet meer uit Dus ik wacht het maar af haha
Dat van dat foetushaar vraag ik mij af. Want zowel ik als dochterlief zijn donkerbruin geboren en hebben alles gehouden. (behalve een ligplekje achterop het hoofd).
Mijn oudste had een kale plek op haar achterhoofd, maar ook bovenop en aan de zijkant van haar hoofd viel haar haar uit. De jongste heeft alleen een kale plek op de achterkant. Geen idee na hoeveel tijd het over ging...bij de jongste zie ik nu in ieder geval al weer kleine haartjes op de plek. De oudste is van heel donkerbruin/zwartig naar donkerblond gegaan. Bij de jongste heb ik natuurlijk nog geen idee, maar ik verwacht dat ze iets blonder zal worden dan haar zus, omdat ze sowieso wat lichter is.
Op de voorkeurshouding afplatting bij mijn meisje was het kaal. Die afplatting trekt heel langzaam weg en er komt nu dus steeds meer haar weer voor in de plaats. Erg handig om het in de gaten te kunnen houden.
Dat haar komt wel weer terug hoor. Het viel me laatst bij het babyzwemmen toevallig op. We waren met een grote groep met veel nieuwe kindjes. En er waren echt veel die dat hadden! Mijn zoon had het ook. Ik vond het ook wel jammer, maar het hoort er gewoon bij.
In de meeste gevallen is het wel dat donsige foetushaar maar er zullen ook genoeg kindjes zijn die al een beste bos stevig haar hebben, een vriendin van mij heeft een zoontje van bijna 4 weken en die heeft een bos haar daar word menig man jaloers van en het is ook nog eens rossig van kleur! Best grappig!!! Mijn eigen zoontje heeft wat dons meer niet hihi.
Het kan inderdaad hoor! Wij zijn allebei heel erg donkerbruin, mijn vriend tegen het zwart aan maar Dennis is gewoon blond nu (zie avatar), terwijl het na de geboorte ook bijna zwart was. Het kwam voor mij niet als een schok, ik was zelf als peuter ook blond terwijl mijn vader en moeder ook heel erg donker waren.