Waar slapen overdag?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Meis28, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Waar laten jullie je baby overdag slapen? Mijn zoontje is nu bijna 7 weken en deze dagen heb ik m heel strak gehouden haha met elke keer Max ongeveer een uurtje wakker per keer, en dan in de kinderwagen leggen om te slapen. Daarvoor hadden we m elke keer te lang wakker waardoor hij overdag heel slecht sliep. Dit nu uitgeprobeerd en gaat echt beter. Ik leg m dan steeds in de kinderwagen in onze slaapkamer (waar hij snachts ook slaapt). Doen jullie dit ook zo? Of ook op andere plekken? Misschien beter overdag de wagen in zijn eigen slaapkamertje zetten zodat ie daar went en langzamerhand in z'n wieg kan overdag? Of juist beter in de woonkamer laten slapen? Voelt zo gek m steeds bij elk slaapje naar de slaapkamer te brengen.. Laat wel de deuren open zodat ie geluiden hoort ivm dag en nacht ritme

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ons zoontje sliep op die leeftijd overal en nergens. Net waar hij zich prettig bij voelde op dat moment. Vanaf 3 maanden ongeveer begon ik hem structureel in zijn bedje en dat heeft geen problemen opgeleverd.

3. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Onze dochter slaapt altijd in bed. De box probeer ik echt als speelplek te houden.

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ook in het Begin al? Omdat ze nu nog zo veel slaapjes doen..

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus. Onze dochter is in de box ook teveel afgeleid, in haar eigen kamertje heeft ze de rust die ze nodig heeft.

6. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Vooral doen waar je kindje en jullie zich goed bij voelen.
    Onze dreumes heeft als baby vooral in de doek geslapen (of eigenlijk was dat de enige plek waar slaapjes plaatsvonden) en denk dat het met bib net zo gaat;)

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ja ik heb dat echt vanaf het begin gedaan.
    Voordeel wat ik heb is dat haar kamer beneden is dus dat scheelt enorm veel trappen lopen.

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier slaapt mijn kleine van 3 maanden maar net waar het uitkomt. In de box, in de kinderwagen die in de kamer staat en heel vaak in de doek. En inmiddels wat vaker in haar wiegje op onze slaapkamer. Gisteravond is ze voor het eerst echt mee gegaan in het avond ritueel en dat ging goed, wel slapend in bedje gelegd. Ik hou eigenlijk nooit strakke tijden aan dat ze wakker is. De ene keer is het een uurtje, de andere keer 2 en soms is ze direct na de voeding alweer moe. Maar goed ze hobbelt ook gewoon mee op het ritme van de oudste dus een hoop slaapjes zijn heerlijk in de doek.

9. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    De 1e weken op mijn arm of in de kinderwagen bak of in de box. Na aantal weken steeds poging gedaan om hem in z'n bed te laten slapen overdag. Dat lukte vaak voor geen meter. Nu is hij een half jaar en slaapt hij van half 1 tot soms 3 uur in z'n bed. De rest van de korte slaapjes doet hij in de box of savonds bij papa op z'n buik

10. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Hier vanaf het begin wisselend. Overdag slaapt ze heel weinig. 's Nachts slaapt ze van half 8 tot 7 uur in haar eigen bedje, na de eerste voeding gaat ze weer terug naar haar eigen bedje en slaapt ze nog een paar uur, daarna is het heel wisselend waar ze slaapt, af en toe in bed, maar vaak onderweg in de maxi cosi (bijv. bij boodschappen doen), in de box of bij mij op schoot/op de bank. Die slaapjes zijn meestal maar een half uurtje.
    In het begin wilde ik persé dat ze in bed sliep, maar dat leverde mij en S. alleen maar frustratie op, dus nu laat ik haar gewoon slapen op de plek die het beste uit komt op dat moment. En dat gaat prima!

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik vind het ook wel vaak van het moment afhangen, zoals vandaag had ik m even in de box gelegd na het voeden en verschonen en daar viel ie bijna in slaap. Heb m toen gepakt en in z'n bedje gelegd waarna hij moeilijk in slaap viel (beetje huilen steeds) en maar kort heeft geslapen. Toen dacht ik: had ik m niet gewoon in de box moeten laten liggen, zal toch ook niet uitmaken als ie daar slaapt? Maar dan lees je weer Ivm de drie R'en, dat ie dus beter in z'n bedje kan slapen en niet in de box. Maar met 7 weken oud maakt t misschien nog niet uit?

12. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Onze dochter slaapt ook nog overal... In de box, in bed, in de wagen...
    Alleen op het dagverblijf slaapt ze standaard in haar bedje maar daar is natuurlijk ook veel meer afleiding en drukte in de woonkamer. Ik zorg er thuis wel voor dat de box niet te 'vol' is met allerlei afleidende dingen zoals knuffels enzo.

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier slaapt ze overdag onder in de draagmand of in de Doomoo in het parkje.. Binnen enkele maanden boven in het bedje

14. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier kan Atilla overal in slaap vallen, in zijn box, schommelstoel, wipstoel, draagzak op schoot of in de auto. Maar ik laat hem altijd in zijn ledikant slapen ook overdag als we thuis zijn. En als we buiten zijn slaapt hij gewoon in zijn kinderwagen 😍.

15. Hophop

Hophop Actief lid

3 sep 2013
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanaf de dag na thuis komst uit het ziekenhuis in de middag tussen 13 en 16uur slapend in bed. kleine slaapjes tussendoor gebeuren wel in de box of in het wipstoeltje, kan hem slecht heel de dag boven in bed leggen. maar 1 keer per dag een prikkelvrije ruimte om te slapen geeft onze kleine man rust merk ik. Als hij niet boven heeft geslapen is hij heel de dag onrustig. Box is om te spelen, bed is om te slapen.

16. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    In het begin sliep ze overal: in de box, in de cosleeper, op schoot. Daarna een onrustige periode waarin ze bijna alleen in de draagzak sliep, toen over op koemelkvrije voeding en toen sliep ze ineens rustig beneden in de kinderwagen en nu sinds een paar dagen eigenlijk alleen nog in bed en in de draagzak, mits ik naar buiten ga en dus ga wandelen. Als ik weer terugkom slaapt ze in de (ergonomische) draagzak niet meer door en leg ik haar weer in bed. En moeilijk dat ik dat vind! De eerste heb ik negen maanden(!) overdag gedragen, die sliep nergens anders. En hoe zwaar ik dat ook vond, ze was altijd bij me en ik wist altijd precies hoe het met haar was. Ik hoopte bij een tweede zo dat die 'volgens het boekje' in haar eigen bedje zou gaan slapen en nu ze dat daadwerkelijk doet, ben ik helemaal verdrietig dat ze zo alleen ligt:). Maar ze slaapt hier in de woonkamer met de honden, onze andere dochter en ander lawaai gewoon echt niet meer...

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Van 23:00-07:00 slaapt F. gewoon naast ons bed in een ledikantje.
    De rest van de dag slaapt hij gewoon in de box en soms als ik zelf wil slapen overdag in de kinderwagen naast de bank zodat ik hem dichter bij me heb.

Dadelijk in de zomervakantie als hij circa 4 maanden oud is dan wil ik hem de middagen in zijn eigen ledikantje op zijn slaapkamer gaan leggen voor de middagslaapjes zodat hij langzaam aan zijn eigen slaapkamer en ledikantje kan wennen.
    Dan is mijn man 3 weken thuis en kunnen we dit samen doen de eerste weken, vind ik wel zo prettig.

Als hij de 6 maanden is gepasseerd dan wil ik proberen hem de nachten ook in zijn ledikantje op zijn eigen slaapkamer te laten slapen. Hij zal dan ook niet meer passen in het kleine ledikantje wat we nu naast ons bed hebben staan ;)
    Nu vind ik het nog wel handig en prettig om hem naast me te hebben in de nachten.

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Eerst sliep mijn dochter overal, maar sinds het sprongetje bij 8 weken wil ze in de box alleen maar spelen. Ze valt ook wel eens op schoot in slaap en dan laat ik haar lekker slapen. Als ze in de maxi cosi in slaap is gevallen laat ik haar ook rustig slapen, maar vaak wordt ze wakker als we de wrapper los doen(ik weet dat ze er niet te lang in mag, maar slaap is ook belangrijk).
    'S nachts slaapt ze altijd in haar wieg en overdag ook wel vaak, maar dus niet altijd.

19. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Overdag slaapt onze zoon in zijn wagen. Werkt prima, en voelt voor hem vertrouwd.
    In het prille begin (de kraamweek) hebben we elke ochtend en avond zowel het onderstel als de wagen mee omhoog gesleept omdat ik hem nog dichtbij me wilde hebben en we (nog) geen wieg hadden. Omdat -toen mijn vriend weer ging werken- mij dit te zwaar was, hebben we toen een wieg cadeau gekregen van mijn schoonmoeder en die staat nu naast het bed. En daar slaapt het mannetje ook prima in.
    Zijn ledikant is 1,20 lang, en voorlopig heeft hij 's nachts nog voeding nodig, dus we zien we wanneer we hem in zijn ledikant gaan leggen..

20. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier sliep hij vaak in de box. Achteraf wel spijt van want hij wilde daardoor later niet makkelijk in zijn bed slapen. Dat was echt even een weekje strijd. Nu zou ik het zo doe zoals de kraamhulp zei: paar X beneden en 2 keer op eigen kamer.

Deel Deze Pagina