Iemand hier ervaring mee? Ik wilde er nooit aan, vond het heel onnatuurlijk om zo'n jong kind in een zithouding te duwen als ze zelf nog niet goed kunnen zitten. Maar nu is mijn dochter 8 maanden kan nog niet geheel zelf zitten maar is stevig genoeg. Maar ze is echt een ukkie voor haar leeftijd (lees 5550 gram en 62 cm) en ze verzuipt letterlijk in haar kinderstoel en diverse anderen die ik getest heb. Toen dacht ik ineens zou de bumboseat wat zijn en is het een beetje stabiel ?
Ik zou het niet doen...wat je zelf al zeg: onnatuurlijk. Itt wat de fabrikant beweerd is zo'n houding helemaal niet goed. Ik zou haar dus enkel in een wippertje doen en verder alleen op de buik of rug leggen.
Ja dacht ik ook, helaas is een wippertje geen optie, daar kruipt ze uit. Kind is net houdini, ze draait zich om terwijl ze in de gordel zit en dan klimt ze er aan de bovenkant uit. Ik geef haar nu eten terwijl ze op schoot zit maar dat vind ik best lastig heb dan geen hand meer over😉
Wij hebben er wel een en vind het juist wel makkelijk. Hier ook twee kleine meisjes die op een geven moment wel konden zitten, maar nog niet super stevig zaten. Ze zaten er vaak max een kwartiertje in en dan konden ze super lief spelen. Ik heb ze er niet als 1 maanden oude baby in gezet, maar echt pas vanaf 6/7 maanden.
Voor een baby van 8 maanden die opzich al stevig kan zitten, vind ik het een ander verhaal dan een baby van 4 maanden die nog helemaal niet kan zitten. Misschien heeft iemand die je kent zo'n ding? Dat je hem even kan lenen en kijken hoe ze erin zit.
Nee helaas niemand om er eentje van te lenen, ik ga gewoon maar eens zoeken op marktplaats anders, denk dat t wel een goede oplossing is, ze is natuurlijk al 8 maanden en kan best stevig zitten, denk dat er niet zoveel verschil is met een kinderstoel waar ze in principe ook in mag zitten op deze leeftijd, behalve dat ze hier misschien wel wat beter in kan blijven zitten, bedankt voor de antwoorden
Ik heb er eentje gehad maar ik vond het een onding. Hij heeft er amper in gezeten en kon er niet lekker in zitten. Ook mogen ze er niet lang in dus ja zonde van mijn geld vond ik.
Wij hebben hem wel gebruikt met een maand of 6. Maar vond eerlijk gezegd een simpele ikea-stoel met verkleiner toch beter. Voor af en toe een kwartiertje kan het echt niet veel kwaad hoor (bijv met eten alleen). Alleen als ze een echte houdini is, dan zal een Bumbo Seat ook niet erg veilig zijn vrees ik. Nu zit je er natuurlijk naast met het eten, maar wilde het toch even zeggen.
Heb m even kunnen lenen van iemand maar t is voor mijn meisje wel echt een handig ding ze kan makkelijk blijven zitten en heb er een tafelblad bij dus kan ze haar eten ook zelf pakken. Voor haar is hij stabiel genoeg en ik blijf in de buurt maar denk dat als je iets zwaardere en sterkere kindjes bent die zich ineens achterover gooien als ze iets niet willen dat ie dan toch wel makkelijk omkiepert
Oja war ik echt ideaal vind is dat ik haar met stoel en al op t aanrecht zet tijdens het koken, voor haar gezellig sn afleiding waardoor ik makkelijker kan koken, ondertussen snoept zei wel wat paprika, komkommer of tomaat naar binnen
Ja op het aanrecht in de hoek, daarnaast sta ik en dan komt er pas een kookplaat, doordat ze in de hoek staat en ik ervoor kan ze heen kant op, mijn kinderen hebben daar altijd gezeten vanaf t moment dat ze goed zelf konden en bleven zitten. Dan gaf ik ze vast wat te knabbelen enz. Ze zijn ook altijd gebleven, ze hebben me 9 van de 10 keer met eten klaarmaken, voor ons is de keuken altijd gewoon gezellheid, maar blijkbaar is dit wel gek, uit je reactie te merken, ik heb er nooit bij stilgestaan😉
Ik heb er ook 1 gehad en ik heb de kinderen ook vaak in de Bumbo òp het aanrecht gehad. Super gezellig, juist! Wel aan de kant van het aanrecht waar geen hete pannen of stopcontacten zaten, natuurlijk. En ik bleef erbij. Ik gaf de kinderen een pollepel en een plastic bakje of een stukje groente om op te knagen en zij waren blij en ik ook. Je moet je kind natuurlijk niet uren in zo'n ding laten zitten, maar dat is in/op geen enkele stoel goed. Maar voor rond etenstijd, met bijbehorend jengeluurtje, was dit een prima oplossing voor ons.
Ik ben ook fan van de bumbo, maar zou ze niet op het aanrecht zetten. Hier is M laatst omgevallen terwijl ze in het stoeltje zat, dus voor je het weet ligt ze onder het aanrecht.