Hallo, ik loop al een poosje ergens tegenaan. Ik probeer regelmaat te krijgen, door te voeden,even spelen, zelf spelen, en bij moeheid weer naar bed. Maar nu komt hij tussen 5 en 6 voor zijn 1e voeding, maar ik vind het te vroeg voor spelen, hij gaat dus weer gewoon terug naar de wieg, en slaapt dan weer, zo tussen 7 en 8 is hij weer wakker en nog niet toe aan zijn volgende voeding (hij wil dan ook echt nog niet)Maar zo is mijn hele regelmaat al naar de maan.want na de volgende voeding is hij dan al weer gauw meo, waardoor hij al weer ruim voor de volgende voeding wakker is.Wie heeft dit ook? en heeft advies?
Tsja, ik denk dat het (indien je aan op verzoek voeden doet) erg moeilijk is om een strakke regelmaat te krijgen. Ik voed hem gewoon wanneer hij honger heeft en dat verschilt iedere dag wel. Jij hebt toch ook niet iedere dag rond dezelfde tijd honger? Zo denk ik altijd maar. De ene keer valt mijn zoontje tijdens de voeding in slaap, de andere keer is hij uren wakker na een voeding. 't kan allemaal.
In het begin wel op verzoek gevoed maar op een gegeven moment deszelfde tijden gaan voeden. Hier ging het dan wel ook meteen goed! Het is niet zo dat ik wachtte totdat het tijd was om te eten als ze aangaf honger te hebben, maar nu heeft ze gewoon altijd om diezelfde tijden honger, om de vier uur dus hier werkt het wel op dezelfde tijden voeden. Ik vindt het ook een stuk gemakkelijker met weggaan enz. Dus hier is het eigenlijk vanzelf gegaan, maar ik bern ook niet zo dat ik iedere keer als ze huilt meteen de borst geeft. Het is niet altijd zo dat ze honger hebben als ze huilen natuurlijk. Volgens mij gaat het dan ook vanzelf dat je op een gegevn moment op dezelfde tijden ongeveer gaat voeden.
Het is op het moment een zooitje met voeden. denk ik dat het tijd is, weigert meneer pertinent, maar hij is dan wel moe.betekent dat hij dan weer kort slaapt, waardoor hij nog moe is.pffff Maar hoe doe je dat 's morgens dan? Hoe laat komt jou kindje voor de 1e voeding?
Lekker laten gaan, is mij advies. Zolang de kleine nog geen klok kan kijken zou ik gewoon lekker toegeven aan wanneer je kleine trek heeft. Bedenk ook dat een baby zo snel groeit en zich ontwikkelt dat elk schema 3 dagen later weer veranderd kan zijn, omdat uk's hongermomenten veranderen. Een keer wat minder slapen, een middagje uit, een nieuw speeltje uitproberen, het heeft allemaal invloed op het gedrag (en energieverbruik) van je kindje. Ik voed (bv) al 7 maanden op verzoek, zoooo relaxed. Het enige ritme dat we hebben is savonds rond een uur of 8/9 (ook niet te strak gepland dus) onder de douche, slaapkleding aan, nog wat pap, en dan slapen (of eerst spelen en dan pas slapen). Zo vroeg sochtends wakker worden betekent hier ook na drinken gewoon weer naar bed hoor! Of eigenlijk: tussen ons in, want anders slaapt ze niet gemakkelijk weer in (gaat ze bijv. met dr speen tegen haar bedje slaan om aandacht te krijgen.... nou ja, beter dan huilen ).
Het probleem is gewoon dat hij er een zooitje van maakt, de voedingen komen superwisselend, de ene keer na een uur en de andere 4 uur. slapen maar een halfuurtje daarna begint hij te mopperen en vervolgens overstuur, zodat hij weer moeilijk te troosten is. Ik heb het gevoel dat ik de hele dag met hem bezig ben. ik heb ook nog een dochter van 3, die haar aandacht nodig heeft. Hoe krijg ik wel regelmaat?
Niet slapen maar wel spelen, vrolijk, ok? Dan heeft je kleine niet meer slaap nodig lijkt mij. Wij zijn ook de hele dag bezig met de kleine, slaapt 10-12u per 24u... maar verder een vrolijk meisje hoor. Haar in bed leggen als ik dat wil werkt alleen maar averechts, hahaha. Als ze echt moe is, gaat ze haar bedje in, en slaapt dan ook fijn 1 of 1.5 uur, zonder problemen.
Zelf vond ik het niet zo'n probleem dat er eerst nog weinig regelmaat is. Maar het lijkt me, dat het vanzelf wat regelmatiger wordt als je regelmatig voedt. Tenminste, dat heb ik altijd gedaan. Volgens mij is voeden na een uur veel te vroeg. Dan huilen ze niet omdat ze honger hebben, maar omdat er iets anders is. Misschien wil hij dan graag gewoon wat getroost worden of lekker even bij je zijn. Als je om de 3 á 4 uur voedt, dan weet je zeker dat hij niet huilt van de honger, maar ook niet van teveel voeding.
en dat is dus ook het probleem, ik krijg er maar geen regelmaat in. Hij is echt een hongerlap. Als ik hem geen voeding geef, is hij helemaal overstuur, en krijg ik hem er helemaal niet meer aan, hij is ook gewoon niet af te leiden met een speeltje, speen, o.i.d. ja alleen de draagdoek kan ik hem mee af leiden, maar om nu voor ieder veoding als hij te vroeg komt hem in de draagdoek te doen en te gaan wandelen, dat trekt mijn lichaam niet (hij is 7,5 kilo) Moet ik hem dan laten brullen tot het "tijd "is? Hoe doen anderen dit. Ik krijg hem maar niet langer dan 2,5 a 3 uur. en nu is het dus helemaal een zooitje.Drinkt wel goed en flink, maar heeft gewoon weer heel snel honger (groeit wel als een tierelier (heeft nu al maat 68).
hier rond die tijd ook vaak gedronken, inderdaad om de 2/2.5 uur of zo. snachts kwam ze toen ook vaker (soms wel 4x! pffff)... "sprongetje"... dat 2 maanden duurde het is minder geworden nu ze bijvoeding krijgt en savonds pap, maar soms al na 2 uur, soms na 4 uur, het wisselt gewoon. maakt me niet zo uit. regelmaat, dat woord kent ze nog niet
Op verzoek voeden loslaten. Stressen hierover heeft geen zin. Dan komt er snel vanzelf een regelmatig ritme. Maar dan heb je nog steeds geen Zwitsers klokwerk, het blijven maar mensjes.
Maar hoe krijg je dit voor elkaar, laat je hem dan brullen, tot het ongeveer tijd is?en hoe doe je dit met de 1e voeding, als hij om 6.00 gegeten heeft heeft hij om 7.00 echt nog geen zin. want ik wil er erg graag regelmaat in krijgen, ook w.b. de slaapjes, maar hoe doe ik dit.
Hoi, zit je mannetje niet gewoon in een sprong? Dan zou ik het hele schema lekker even los laten en gewoon voeden op verzoek. Hier zijn we -als ik gisteren en vandaag zo eens bekijk- net uit een sprong, maar was ik Thirza dus ook om de 2 uur aan het voeden af en toe. Sinds gisteren pakt ze om de 3-4 uur, dus dat geeft een hoop meer rust. Het grappige is dat ik eerst geprobeerd heb er meer tussen te laten zitten, haar langer te laten slapen, enz, maar toen ik er van de week maar helemaal aan toegegeven heb, werd het allemaal veel relaxter en nu is ze ook ineens uit de sprong!
Hoi, ik hoop dat het een sprong is onze kinderen zijn wel ongeveer even oud, dus het kan, laat dat het zijn hoe zag de sprong eruit?
Hoi, klopt, Thirza was 2 weken te laat, dus klinkt dan ook wel weer logisch dat we het hier net gehad hebben en jij er nog middenin zit.... Hier was het: slechter slapen, slechter en vaker drinken, jengelig en hangerig, verlatingsangst (brullen als ik haar bij de gastouder achterliet, maar ook bij opa en oma: ze zag mij niet meer en het huis van opa en oma is dan toch vreemde omgeving. Ook brullen dus). Zolang ze bij mij was, was het goed. Sliep ze beter, was ze vrolijk. Zodra ik uit beeld was, was het drama Kijk eens op oeiikgroei.nl voor de lol, Kun je ook zien wat de sprong inhoudt en welke spelletjes je aan kunt bieden,
Sorry ik bedoelde in mijn vorige post op verzoek voeden EN loslaten. Dus wel op verzoek voeden en verder niet te veel druk maken. Daar ben ik heel erg voor. Binnen no time zit er vanzelf een schema in.
Mijn zoontje is ook ongeveer van dezelfde leeftijd. Ik probeer hem ook om de 4uur te voeden maar dat wil niet altijd. Meestal sochtends de eerste voeding tussen 5 en 6uur, daarna slapen tot 8uur en is hij klaar wakker, dat betekend dus dat ik zeker nog 2,5uur met hem moet spelen. Nou geloof daar zijn ze nog veel te klein voor, dus geef ik hem vaak de fles om 900uur en daarna lekker in bed.... Ik ben echt niet van de regel, maar de regel komt vanzelf als je er niet al teveel aan denkt. Succes....
ik probeerde mijn kleintje ook in een regelmaat te 'proppen' maar doordat ze snachts kij goed slaapt van 19/20 uur tot de volgende morgen 8 uur slaapt ze overdag kleine slaapjes. vooral die van de ochtend. is ze vaak na een uur weer wakker, soms wil ze wel nog ff inslapen maar haalt nooit 2/3 uur slapen tot de volgende voeding. Dan haar ik haar maar uit bed, meestal is dat zo'n half uur voor de volgende voeding en speelt ze heerlijk in de box. ook best toch? dan maar niet Wakker worden/verschonen/voeden/knuffelen/spelen en bij moeheid naar bed... dan maar ff anders want het werkt gewoon bij haar echt niet. moet ik haar elke keer maar zolang in bed houden, werkt toch niet joh..