Hallo moeders, Ben toch wel benieuwd of jullie tips hebben of het zelfde meemaken. Mijn kleine vent eet thuis slecht. Na een paar happen brood schud hij al met zijn hoofd en ik krijg het er met geen mogelijkheid in. Ditzelfde is met zijn avondeten (en dan wel midden in de nacht komen voor een fles). Maarrrrrr....... bij de oppas (gastouder) eet hij hartstikke goed en alles op Ik moet zeggen dat het wel frustrerend begint te worden. Ik dring ook verder niet aan en wordt ook niet boos. Dit heeft totaal geen zin. Ik eet met ventje gewoon aan tafel. Wat de oppas ook doet Hebben jullie misschien een gouden tip voor mij? Bedankt alvast.
Onze oudste deed dat ook. Thuis megaslecht eten, maar bij de gastouder at ze veel beter. Hier heeft dat wel duidelijk oorzaak gehad in de oorproblemen: bij de gastouder at ze altijd samen met andere kinderen, (een enkele keer niet en dan at ze daar dus ook slecht, tot mijn grote opluchting ). Ik heb van eten nooit een strijd gemaakt. Had toch geen zin. We aten gewoon op bepaalde tijden en hoeveel ze dan at, moest ze zelf maar weten. Inmiddels is de dame een redelijke eter, dus er is hoop
Heel vaak oorontsteking, waardoor ze moeite had met kauwen, (was waarschijnlijk pijnlijk door de oorklachten). Met voldoende afleiding kon die pijn naar de achtergrond verdwijnen, en dan at ze dus wel. Heb om die reden ook een tijd voor de TV gegeten met haar, trouwens.