hoi iedereen,mijn ventje is nu een weekje oud en slaapt dus bijna de hele dag! wegens ruimte gebrek (we moeten nog verhuizen) slaapt hij bij ons in de kamer,wat prima gaat! alleen vraag ik me af ,hij slaapt altijd in zijn bedje,ook overdag met de gordijnen open,maar is het niet zielig om hem constant in de slaapkamer te houden? als ik hem in de woonkamer leg word hij vaak wakker en gaat hij huilen.. hoe doen jullie dat overdag? leggen jullie hem gewoon in zijn kamertje? snachts gaat trouwens prima,om 6 uur sochtends ongeveer word hij wakker voor zn flesje en mag hij op zn matrasje tussen ons in! (onder zn eigen dekentje)
Het is niet zielig als je zoontje in de slaapkamer slaapt. Het leven van zulke jonge baby´s bestaat uit drinken, even kroelen en dan weer slapen en verder niks. Bram slaapt altijd in zijn bed, hij heeft tot 4,5 maanden bij ons op de slaapkamer geslapen. Hier komt hij ´s morgens vroeg na zijn 1e fles ook lekker tussen ons in!
Thijmen slaapt bij ons ook gewoon in zijn eigen bedje. In de box werkt niet omdat hij te veel reageert op prikkels. Ons ritueel is en flesje, kroelen, even zelf vermaken in de box en daarna naar zijn bed. Werkt prima en valt dan vanzelf in slaap. Als jouw kleine te veel wakker schrikt dan zou ik hem gewoon in zijn bedje leggen. Aan een huilende en prikkelbare baby heb je niet veel
Noortje heeft de eerste week bij ons op de kamer geslapen in de wagenbak. De eerste dagen continu omdat ik toen bedlegerig was. Toen ik eenmaal naar beneden kon, mocht Noortje overdag in de box slapen. Na 1 week sliep Noortje overdag in de box, gezellig bij mama beneden en 's nachts in haar eigen bedje (ledikant) op haar kamer. Gaat prima!
Hoi, mijn zoontje van bijna 6 weken slaapt ook graag in de box. Ik hoor van iedereen dat dat eigenlijk niet goed is, maar als hij het er goed op doet is het dan zo erg? Zijn ritme nu: smorgens 7 uur voeding, dan weer naar bed tot ongeveer half 10. Dan eruit en mee naar beneden, box. 11 uur voeding -> box, 15.00 uur voeding -> box, 19.00 uur voeding en dan naar bed. Dan 11 uur voeding en weer naar bed. Vaak komt hij snachts nog een keer, varierend tussen 3.5 uur en 5 uur na laatste voeding. En dan smorgens rond 7 weer. Soms komt ie snachts 2 keer, hopelijk wordt dat wel minder de komende weken
Het is absoluut niet zielig hoor! Als hij beter slaapt in zijn bedje zou ik dat gewoon doen. Als hij wakker is kun je hem toch gezellig bij je nemen.
Esmee slaapt ook overdag gewoon in haar eigen bedje. ik wil het niet in de box hebben liggen slapen, je gaat er toch steeds dan aan zitten (tenminste ik wel) en daar word ze dan erg onrustig van
Angelina slaapt het grootste deel van de dag gewoon in haar bedje en de nacht uiteraard ook. Overdag heb ik haar meestal wel een paar uurtjes beneden bij me, ofwel in de box ofwel in de kinderwagen. Maar het grootste deel van de dag toch echt in haar ledikantje, die momenteel nog in onze slaapkamer staat.
Wij hebben Daan ook altijd boven in zijn eigen kamertje laten slapen. Hoe ouder ze worden hoe langer en vaker ze benden komen. IN hun eigen bedje is het lekker prikkelvrij en kan je kindje lekker en rustig slapen. Hoe moeilijk het ook is (vond ik ontiegelijk moeilijk)