ik gebruik al vanaf 3 dg na de bevalling always maandverband en me liezen jeuken en doen pijn van de irritatie. ik was al naar 2 wk niet meer aan het vloeien maar ik denk dat doordat ikmet de pil ben begonne het weer een beetje op gang is gekomen en ja dus weer maandverband. vanaf wanneer mag je tampons gebruiken weet iemand dit?
hoi, ik gebruik zelf nog het kraamverband, maar goed de bevalling is nog niet zo lang geleden. maar ik vind het zoooooo superirritant. hier was de boel ook aardig geirriteerd, en ik kreeg dan ook van de kraam het advies om tijdens het slapen geen kraamverband te gebruiken, ook geen onderbroek aan te doen, maar dan wel op een matje te gaan liggen. hierdoor kon de boel zeg maar ff luchten en het matje ving het vloeien op. het heeft hier goed geholpen! misschien dat het jouw ook helpt, ik vond het zelf wel een vies idee in het begin, maar 's morgens weer fris onder de douche en klaar! ik had toevallig alle matjes van het kraampakket nog ivm ziekenhuisbevalling, maar je zou ook een handdoek kunnen gebruiken. succes, joyce
Volgens mij mag het na 6 weken, maar zeker weet ik het niet. Ik heb 8 weken vol gevloeid. pfff was het maandverband ook echt zat. Zou het ff bij de vk navragen als je voor nacontrole moet.
ik dacht klaar te zijn met vloeien maar het is weer begonne. ik ga het vanavond zeker proberen met een matje onder me bips en dus geen maandverband me liezen doen echt pijn. van de vk mocht ik ook nog geen maandverband gebruiken en moet wachten op me eerste volgende menstruatie pff hopen dat die lang wegblijft
ik krijg vaak uitslag van always misschien moet je gewoon een andere maand verband proberen. tampons gebruikte ik pas bij mijn tweede menstruatie weer.
Ik heb wel lang gevloeid na de bevalling (6 weken) maar het was niet veel. Ik heb mijn schoonmoeder er in de kraamweek op uit gestuurd om van dat goedkope maandverband te halen, waar geen plastic in zit. (of heel weinig) In kraam verband zit volgens mij ook weinig tot geen plastic, en dat soort maandverband heb je ook in "normaal" formaat... Als er maar niet zo'n plastic achtig laagje overheen zit, want dat gaat zitten broeien, en met ev hechtingen is dat niet zo'n goed idee. Ik weet alleen het merk niet meer...
Was het niet Kotex waar geen plastic laagje onder zit? Wellicht helpt dat...? En eventueel ook wat losser ondergoed; een broekje met pijpjes knelt soms ook wat minder in je liezen. Sterkte!
@joyce: supertip, ik heb het hele kraampakket ook nog staan. Hier inmiddels namelijk ook echt een gevoelige onderkant door het maandverband. Ik heb er normaal als ik ongesteld ben al last van, maar nu is het verschrikkelijk. Ik zal het vanavond ook even laten luchten haha.
ik hoop dat de tip jullie helpt, bij mij heeft het wel geholpen gelukkig want ik werd gek van de jeuk! o enne ik had wel bij het bed een kraamverband en een onderbroek liggen, want als je 's morgens opstaat nadat je uren plat gelegen hebt, ach jullie raden het zelf wel! succes! enne laat maar waaien he, raam open, dekens van je lijf, hahahaha! liefs joyce
Ja al wat leeft moet lucht hebben dus idd lekker met je blote onderkant op bed liggen. En zoals al gezegd een ander merk maandverband proberen, ik had ook helemaal geirriteerde en kapotte liezen van de Always...
Erg he dat broeierige mvb,BHA. Ik ben in de zomer bevallen dus ik weet er alles vanaf. Was blij dat ik de tampoony's weer voor de dag kon halen
Ook Etos heeft van hun eigenmerk "ouderwets" maandverband want door het plastic gaat het broeien.........
Ik heb bij de kruitvat van dat maandverband van 20 voor 45 cent ofzo gehaald. Gaat goed, met always heb ik altijd al dat het na een week gaat irriteren, maar dit gaat prima .
Misschien een hele stomme vraag, maar als er geen plastic inzit, gaat het dan niet heel erg doorlekken? Heb nu ter voorbereiding kotex nacht gekocht, maar vraag het me toch af.... Groetjes Rosa
Nee, wat we hier bedoelen is van dat maandverband waar geen plastic bovenlaagje op zit, maar waar dat gewoon van dat zachte spul is. Dat plastic is juist wat er zo gaat broeien. Onderop zit het zowiezo, om het doorlekken tegen te gaan. Maar als het goed is heb je daar weinig last van.. Ik niet in elk geval.