Graag jullie advies. Onze zoon is bijna 8 maanden oud en weegt 9 kg. Hij past nog we in een maxicosi, maar wij overwegen om een kinderstoel aan te schaffen, omdat we op vakantie naar Italie gaan. We gaan wel overnachten en voldoende stoppen, maar het leek ons voor hem fijner dat hij vooruit kan kijken en dat zo'n kinderstoel misschien minder warm is dan een maxicosi. Wat denken jullie?
Marit zat al vlug in de kinderstoel...Ze vondt de cosi geen bal en schreeuwde de hele boel bij elkaar, omdat ze gewoon niets kon zien... Gewoon doen waar jij je prettig bij voeld!
Kan je zoon al zelfstandig zitten? Als je een autostoeltje neemt en je neemt er ook 1 van het merk maxi cosi dan kun je die ook in de loungestand zetten (zo noemen wij het) en dan zit hij op dezelfde manier als in een maxi alleen kijkt hij dan vooruit. Aan de andere kant zeggen ze dat het nekje bij een evetuele botsing beter beschermd is wanneer hij nog in de maxi cosi achterwaarts rijdt. Gewoon even bekijken waar jullie je het fijnste bij voelen. Groetjes Anita
Zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren is inderdaad het beste. Er zijn hiernaar diverse onderzoeken gedaan, maaaarr... als hij al goed zelfstandig kan zitten kan ik het me voorstellen dat hij gewoon lekker wil kunnen rondkijken op zo'n lange rit. Bovendien vind ik het zelf erg prettig dat ik maar achterom hoef te kijken en kan zien wat ze aan het doen is.
Achteruit zittend kun je toch ook prima rondkijken? Dat lijkt me geen argument. Mijn zus en ik zaten vroeger op lange ritten zo vaak op de knieen op de achterbank (toen men nog niet eens gordels droeg achterin) juist om naar achteren te kunnen kijken. Er bestaan knuffelbeesten met een spiegel op de buik (ben de naam even kwijt) die je kunt ophangen achter/boven de maxicosi zodat je daarin via de binnenspiegel je kind kunt zien - tegelijkertijd heeft je kind daarmee veel meer uitzicht (omdat de spiegel bol is). Misschien is dat een idee?
Vandaar (ook) mijn opmerking over die spiegel En hij/zij ziet natuurlijk sowieso al wel wát - lucht, gebouwen, bomen...
wij hebben al vrij snel een gewoon autostoeltje gekocht. als je een groep 0 koopt,kunnen ze ook gewoon achteruit zitten. dit kan je tot 13 kilo zo doen,en daarna zet je hem vooruit,dit is tot 18 kilo. ben erg blij met een gewoon autostoeltje. ze zitten er gewoon lekkerder in. hij kan onderuit,dus ook als ze slapen is het heel fijn. die speigeltjes waar keiko het over heeft vindt ik persoonlijk gewoon geld trekkerij. is van het zelfde spul waar die spiegels voor aan een speelkleed van zijn. van een soort plastic dus. wel veilig natuurlijk,maar je ziet er niet echt veel door. neem je kleintje gewoon een keertje mee naar een babyzaak,en zet hem dan gewoon ff in zo'n 0 groeps stoeltje. kan je zelf zien of het je bevalt. suc6 ermee
oja dévana zit trouwens gewoon vooruit hoor. maar ge 0 groep stoeltjes kunnen dus alle 2 de kanten op bevestigd worden.
Hier een dame van bijna 10 maanden en 10 kilo. Ik heb haar toen ze 9 maanden was in de autostoel gezet in de ligstand. Ze wilde hier niet in slapen, zag veel te veel. Dus hier staat de maxi cosi weer in de auto en ze past er nog net aan in. Is toch wel fijn als je dagjes weg gaat in de vakantie dat ze kan slapen.
Meid, gewoon doen waar JIJ je goed bij voelt ! Als hij al zelf kan zitten en al 9 kg is dan is het toch geen probleem ! Ze zijn ervoor gemaakt ! Waarom zou het minder veilig zijn? Anders worden ze niet gemaakt zeg ik altijd maar ! Nou, succes, en ga maar eens een leuke autostoel uitzoeken haha Bij babypark is de Priori 99 euro dus ik ga 'm v.d week ook halen -X-
Hmm nee, deze zijn gewoon van (bol) spiegelglas. Beeb kan d'r niet aankomen, hoeft dus niet onbreekbaar te zijn. Ze zijn in eerste instantie bedoeld voor de ouder achter het stuur, zodat die tijdens het rijden een oogje in het zeil kan houden achterin. Gewoon een goede spiegel dus. Heb ze gezien op de negenmaandenbeurs, Luca ofzoiets heten ze.
Poeh - beetje naief? Ze maken ze niet uit liefde voor je kindje hoor, maar enkel en alleen omdat ze (zoveel mogelijk!) geld willen verdienen. Moet je eens kijken wat een gevaarlijke troep er verkocht wordt.
Oh ja, het 'keurmerk' zit er zomaar op en er worden zomaar onderzoeken naar gedaan, maar ja, jij bent slimmer dan de mensen die ze maken en ze onderzoeken voor ze de winkel in gaan ! En wil je voortaan niet zo minderwaardig doen aub... Thanks
Kan inderdaad ook anders gezegd worden, maar Keiko heeft een punt, een keurmerk staat voor de minimale veiligheidseisen en er wordt inderdaad genoeg verkocht wat niet best uit de test komt bij bijv. de ANWB. Maar goed, om op de vraag van de TS terug te komen, ik zou je kindje zolang het kan gewoon in de maxicosi laten, achterstevoren vervoeren is gewoon het veiligst voor zo'n babynekje bij een aanrijding en dan kies ik toch veiligheid boven plezier.
Mijn reactie was niet slim of minderwaardig(?) bedoeld, maar als je daar zo gevoelig voor bent, geef dan zelf wel het goede voorbeeld eh :x Zoals gezegd, een keurmerk staat voor de minimale veiligheidseisen. Zoals die NU gelden. Binnenkort kijken we daar met opstaande nekharen op terug. Je zet je baby toch ook niet in de allereerste maxicosi, die toentertijd wel veilig werd verklaard.