Misschien een heel dom vraagje hoor maar ik zit er nu wel behoorlijk mee. Een week geleden had ik hondenpoep onder mijn slippers. Zag het later pas, het was ook niet veel ofzo. Maar ik had met deze slippers wel door het hele huis gelopen. Nou dat werd dus gelijk het hele huis stofzuigen en dweilen met chloor. Nu een week later, helemaal vergeten dat ik poep onder mijn slippers had en weer met deze slippees door het hele huis gelopen Poep was er nog maar een klein beetje en al helemaal opgedroogd. Moet ik nou weer van gelemaal boven naar beneden stofzuigen en dweilen. Ik heb daar zo geen zin in. Maar aan de andere kant ben ik nu ook zwanger en moet ik wel extra op mijn hygiene letten he. Wat zouden jullie doen?
Even de hygiene daargelaten, zou jij het lekker vinden om met die poep onder je slippers te blijven lopen? (ook al is het nu opgedroogd) en daarmee ook door je hele huis te gaan?
ahh hahah en je vriend/man even lief aankijken ? en tja ik denk dat je het toch maar beter even kunt doen nog onder het mom van dan hoeft het morgen niet en vergeet je slippers niet deze keer haha succses
Ja hoor, zou weer net zo hysterisch als ik de eerste keer zou doen door het hele huis gaan. Ben redelijk neurotisch wat dat soort dingen betreft.
Ik ook Reintje, zo ben ik ook. Maar het is nog erger. Dochtertje stond net te springen op de bank. Poepbacterien zitten nu ook op de bank. Dat wordt dus ook nog eens de bankhoezen in de wasmachine gooien. Overal waar zij is geweest, en ze klimt echt overal op, moet een doekje overheen. DIt wordt dus een vreselijke zaterdagavond voor me en ik was nog van plan om een spannende horrorfilm te kijken. Eerst nog wschten tot de kleintjes slapen want ik hoor ze nog praten boven Nooo why meeee :x
Nee, voor een heel klein beetje volledig opgedroogde poep zou ik echt niet mijn hele huis weer gaan dweilen.
Net alsof chloorbleekmiddel zo goed voor je is tijdens de zwangerschap. Dweilen met vloeibare zeep is net zo effectief en bacteriedodend hoor. Bankhoezen zou ik, indien mogelijk, gewoon strijken (met stoom). Doodt misschien nog wel meer bacteriën dan met wassen en veel makkelijker.
Ow ja hier zou ook de dweil er weer doorheen gaan. Maar is dat zoveel extra werk dan...neem aan dat je wel regelmatig dweilt?
ik snap het niet helemaal.. je gaat normaal gesproken ook gewoon met je slippers door het huis toch? maar omdat er nu nog een beetje zichtbare hondenpoep op zat moet je het huis weer dweilen? denk je dat buitenschoenen normaal gesproken wel schoon zijn? t enige verschil is dat je nu de poep echt ziet..
Ja het zijn 3 verdiepingen. Ik dweil eigenlijk alleen beneden omdat we hier af en toe met schoenen lopen. Dat doe ik tweemaal per week maar nu moet ik drie verdiepingen dweilen en zo had ik mijn zaterdagavond niet gepland
Met diezelfde slippers loop je ook over de straat waar opgedroogde kwakjes, speeksel, bloed, mensen-, honden- en kattenplasjes, en noem het allemaal maar op liggen. Dan mag je dus in mijn ogen na ieder bezoek buiten je huis grondig reinigen. Overigens is chloor een bleekmiddel en niet iets tegen bacteriën is mij altijd verteld. Zou me er dus niet zo druk over maken. Bacteriën klepper je altijd naar binnen. Hondenpoep onder je schoenen of niet.
Ik zou het nu niet meer doen, dat zeg ik eerlijk.. Voordat ik dweil, stofzuig ik ook altijd eerst omdat het er anders niet uitziet. Bank zou ik even afdoen met een hygienisch doekje, de rest zou ik morgen doen. Ik vind het wel best. Zeker als het maar een beetje opgedroogd is.
Ik ga ook eerst stofzuigen hoor. Dat is idd helemaal goor allemaal rotzooi, haartjes geplakt aan de dweil bleeeh. Het is stil boven. Ik ga maar aan de slag
Gevalletje smetvrees!! Overdrijf niet zo zou ik zeggen. Overal zijn bacterien en die loop je ook naar binnen zonder dat er poep onder je schoenen zit. Maar goed als jij bang bent dat je vreselijke ziektes zou kunnen krijgen van slippers met een spoortje opgedroogde hondenpoep dan ga je op je vrije zaterdagavond dweilen en je bankhoezen wassen.
Normaal zou ik het vast ook niet doen maar altijd als ik zwanger ben, heb ik wel een beetje last van smetvrees.