Waar spaar jij voor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 21 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    #41 suus1983, 21 dec 2020
    Laatst bewerkt: 21 dec 2020
    Wij hebben geen specifiek doel. We proberen elke maand tussen de 10 en 20% te sparen. Deze maand ging even lekker hard met 50%. Maar de rest geef ik ook net zo lekker uit. We leven maar 1 keer.

Als ik alles al had qua geld en niet meer zou weten waarvoor te sparen zou ik (of in ons geval man) minder werken.

tatie vindt dit leuk.
  2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Wij hebben afgelopen zomer 4 iPads gedoneerd aan de ic in mijn zkh. Soort van anoniem, ik wilde er niets over zeggen in mijn eigen team, maar hier kan ik wel trots wezen op mijn man :cool:

We hebben ook waterpompen en weet ik nog wat meer.

Geld hebben is fijn, delen nog fijner :D

Neuzeke, Poolvos, Vaasje en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Powder brows kan ik je echt aanraden, ik ben 2 maanden geleden geweest.
    Lipfillers wil ik ook, maar heb flinke dierenarts rekeningen liggen voor mijn paard en ben nog niet klaar dus voorlopig even niet :roflmao:

Cindy1977 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Inrichting, voor onvoorziene omstandigheden, voor de kinderen, voor een vakantie wat verder weg, ..., genoeg om voor te sparen.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben meerdere spaardoelen:
    - we sparen elk jaar een bepaald bedrag voor vakanties.
    - we hebben bedrag gespaard om huis te bouwen in land van herkomst van man.
    - we hebben standaard een vast spaarbedrag voor grote uitgaves zoals nieuwe auto, wasmachine, nieuwe meubels ed.
    - we sparen voor de kinderen

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan heb jij toch net zo goed spaarpotjes ;)
    Wij hebben die van de Rabobank, zo aangemaakt en ik schuif weleens als ik ergens tekort kom maar het geeft een mooi overzicht zo :). Maar wij sparen het meeste in een grote pot. Voor het meeste sparen we niet specifiek maar dan bedenken we spontaan dat we iets willen en dan is er meestal gelukkig genoeg geld voor :)

Maar fijn toch als je genoeg geld hebt en je niet weet waarvoor je zou moeten sparen :)
    Maar wat ideetjes: kunstof kozijnen/deuren, nieuwe auto, nieuw luxe bed, zwembad in de tuin (geen idee hoe groot je tuin is, maar je hebt heel mooie houten opbouw baden), airco in huis, een verre vakantie, nieuwe auto.
    En anders gewoon lekker sparen, er komt vast wel weer iets waar het handig voor is :)

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik hou van spaarpotjes; heb er teveel :oops:

- nieuwe badkamer en wc in april
    - eigen bijdrage zorg (we hebben hem beiden op max staan
    - nieuwe fiets
    - auto/fiets onderhoud
    - vakanties
    - uitvaart
    - absolute reserve
    - voor de kinderen
    - extra inleggen hypotheek

8. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Spaar je al voor de kinderen? Hebben zij een spaarrekening op hun naam? Daar krijg je vaak nog wel rente op en het is een goed spaardoel lijkt me.

Ik heb aparte spaarpotjes voor dierenartskosten, vakantie, verhuizing en overig spaargeld. (Geen kinderen hier)

Als ik rijker zou zijn zou ik wel willen sparen voor een vakantiehuis.

9. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Wij hebben het lange tijd financieel heel zwaar gehad. Iedere cent moesten we omdraaien.
    Daardoor onze buffer moeten opmaken.

Nu hebben we het beter en kunnen we een redelijk bedrag sparen. Doel is om de rekening te zien groeien, wat zoooo lekker is om te zien na die narigheid!
    En we hebben toen kapotte dingen moeten vervangen voor goedkope spullen. Auto bijvoorbeeld. Zal vast geen jaren meer meegaan....

Maar voorlopig sparen we voor de buffer. Als je pech hebt, heb je hem hard nodig

10. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Dan spaar je toch voor iets wat onnodig is :roflmao: bv de nieuwste (ik noem maar wat) audi/Mercedes oid. Of je spaart voor een verre reis na corona, een luxe reis ergens :D. Ik kan genoeg bedenken, maar jouw luxe probleem heb ik niet :roflmao:. Of lekker nog meer uitgeven en niet sparen!

citroenrasp, Marsepein en Cindy1977 vinden dit leuk.
  11. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Dit hadden wij ook heel lang. De laatste tijd kunnen we eindelijk weer wat sparen. Hebben toen ook onze halfgare auto vervangen door een wat nieuwer model (nog steeds geen luxe auto hoor haha, maar toch veel beter dan wat we eerst hadden). Wel fijn dat het nu de goede kant op gaat bij jullie, het is zo moeilijk soms.

12. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Je kan sparen voor iets wat verder in de toekomst ligt. Dus zoals hierboven genoemd: een vakantiehuis, een verre reis, of bijv een aanbouw, of een aflossing op je hypotheek. Een boot, of iets anders groots. Goede doelen (doe je al, lees ik), of gewoon voor je oude dag.

Het is alleen zo zonde dat er zoveel naar de belasting gaat bij veel spaargeld :rolleyes:

Wij gebruiken ons spaargeld voor een aflossing op de hypotheek en de verbouwing van ons nieuwe huis. Verder maandelijks de standaard dingen, zoals geld naar de rekeningen van de kinderen en bijv. goede doelen.

13. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.525
    851
    113
    Ik heb helaas altijd wel wat om voor te sparen haha. Vloerisolatie, dingen voor in huis, de zolder verbouwen, vakanties... de lijst is never ending.

Misschien kun je kijken naar een deel beleggen, of the hypotheek extra aflossen. Verder inderdaad gewoon ook leuke dingen doen en kopen als je het goed kunt missen.

14. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Daar waar ik mn wenkbrauwen wil laten doen,gaan vaste klanten zometeen voor,als alles weer open is,en dan nog de mensen die al een eerste afspraak hadden staan,en dan gaan ze echt pas nieuwe afspraken aannemen.
    Derma instituut in Heerlen.
    Maar aan de andere kant, tegen die tijd kan ik en mn wenkbrauwen laten doen en tegelijk mn lippen hahaha

15. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik zou die "halfgare" auto ook graag willen vervangen, maar hij doet het nog..
    en hij rijdt eigenlijk heel fijn, dus sparen we nog even door. Maar ik kijk heel erg uit naar die "nieuwe" auto!

Het is (of was eigenlijk) zeker moeilijk. Die zorgen waren echt zwaar.. niet zozeer voor mezelf, maar steeds nee moeten zeggen tegen mn kids deed best pijn :(

Gelukkig is't nu beter! Laten we hopen dat we niet weer terug hoeven.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  16. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    We hebben eigenlijk voor alles berekend wanneer en hoeveel we dan nodig hebben. En daarvoor sparen we elke maand een vast bedrag. Als we eerder iets willen dan gaat het uit het ‘overblijf’ spaarpotje. Ik boek nooit iets over van het ene naar het andere doel nee. Omdat het eigenlijk altijd perfect uitkomt.

Feye en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb trouwens iets stoms waar ik zo graag voor zou sparen. Iedereen lacht me uit maar: een camperreis door de VS en Canada. Lijkt me ongelofelijk. Telkens denk ik; whatever.

Maar wat als ik er nou echt voor ga sparen? Oh my.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    ^^ edit ik ben al jaren uitgelachen hierom he. Omdat het geen nut had.

Maar nu denk ik. Why.
    Why not

19. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders misschien dan toch eens voor die waterontharder gaan?:p

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid