Waar speelt jouw driejarige graag mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door GewoonLinda, 28 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Mijn jongste speelde toen hij 3 was boven alles graag met zijn dinosaurussen (nog steeds overigens). Daarnaast ook met:
    Duplo
    Puzzelen
    Knippen
    Kleien
    Keukentje/winkeltje/werkbankspul
    Kroko loco
    Kralen rijgen
    Voetbal
    Zandbak/water

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Hier is ze heel erg van de rollenspellen; het liefst met papa of mama samen met het poppenhuis spelen maar alleen vermsskt ze zich ook zo een uur.

Verder vind ze verstoppertje met dora leuk, kleuren/verven/knutselen, buiten spelen. Maar wel bijna alles samen met mij.

3. susy26

susy26 Niet meer actief

Zn Thomas treintjes, moet overal mee naartoe , en voornamelijk Thomas, hihi...V-tech auto's, kleuren, duplo.

4. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier speelt ze urenlang met haar diertjes. Ze heeft er denk ik een stuk of 15 en ze doet er vanalles mee :)

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    Thomas trein, kleuren,stempelen,duplo, knuffels

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik moet zeggen tis echt vind ik de ene kan het sneller zelf spelen als de ander,

Hier heeft ze mickey mouse clubhuis, boot autotjes en minnie huis, met minnie mickey donald katrien etc en absoluut favoriet

Verder zou ik deels het speelgoed opruimen tijdelijk, teveel keuze kan ook tot moeilijk zelf spelen leiden en, hoe meer tv en digitale spelletjes hoe minder ze zich zelf kunnen vermaken, teminste dat is hier de ervaring. Tv staat meer uit en ze krijgt meer zelf vermaak

7. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Mijn dochter is wel echt een speelkind, met fases is de ene keer de klei een hit, de andere keer de Duplo.
    Momenteel heeft ze d'r Little People weer tevoorschijn gehaald. Daar is ze uren zoet mee. Verder is ze gek op alles wat maar op een prinses lijkt en baby's / poppen.

8. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    onze zoon van 3 heeft ook van die fases waarin 1 soort speelgoed ineens (weer) fantastisch is. Over het algemeen speelt hij het meest met:

*playmobile
    *tekenen/kleuren
    *puzzels (nog wel van die houten insteekpuzzels)
    *zandbak
    *kookgerei
    *houten treinbaan
    *klei (maakt niet veel zelf, drukt vooral figuurtjes in de klei)
    *duplo, alleen als papa mee bouwt

Deel Deze Pagina