waar speelt jullie 8 jarige graag mee?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door missmariska01, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

Wij hebben een zoon van 8 jaar.
    Hij speelt graag met lego, auto's, playmobil.
    Knutselen vind hij niet meer zo leuk en hij zit erg graag aan de computer/ ipad.
    Waar spelen jullie 8 jarige graag mee? En hoeveel tijd mogen ze van jullie aan computer spelletjes besteden?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dochter mag 1 uur achter de pc of tablet per dag. In het weekend kan ze extra uur verdienen. Ze speelt vaak leerzame spelletjes die op de tablet staan of speelt op leerzame websites zoals gynzy, rekentijd etc. Ze is dol op tafeltjes etc doen op tijd.

Ze is net 7 maar zit wel in groep 4 niveau groep 5.

Verder houdt ze van strijkkralen, maxi loco, ze heeft nu ook bolletjes waarmee je wat maakt, water erop en dan heb je leuk figuurtje. Weet de naam er niet van.
    Het moet hier vooral moeilijk en uitdagend zijn.

3. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Buiten spelen met zijn vriendjes, Playmobil, Lego en vooral niet zijn Nerf vergeten.

4. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Hier spelen ze graag buiten zodra het weer het toelaat zitten ze in de tuin.
    Verder playmobil de auto' s knutselen en de oudste speelt graag jufje of danst in der kamer op der muziek.
    I pad mogen ze door de weeks een half uur meespelen als hun huiswerk af is.
    TV kijken mogen ze elke dag voor en na het eten als hun huiswerk gedaan is.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier is het enkel playmobil... En knuffels.
    Rollenspellen, rollenspellen en nog meer rollenspellen.

Tijdens het ontbijt speelt ze desnoods een rollenspel met 2 mandarijnen....

En verder is ze graag buiten: fietsen, skaten etc.
    Of ze leest een boek of luistert muziek.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lego is hier een grote favoriet! Verder word SET hier veel gespeeld ( logisch denkspel) em wordt er getekend, buiten gepeeld en speelt mijn bijna 8 jarige ook spelletjes zelf met zijn jongere broer zoals carcasonne junior, dolfje weerwolfje en triominos. Maar bouwen, bouwen, bouwen met lego blijft het grootste vermaak.
    De ipad vind hij ook leuk maar mag hij maar beperkt.

7. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Onze zoon van 8 is het liefst buiten. Met zijn skelter en kar.
    Binnen speelt hij met de playmobil, auto's en kapla.
    Hier zitten ze zelden achter de computer. Daar vragen ze niet om. Als zoon erom vraagt, doet hij rekenspelletjes of op de playstation een race spelletje van cars. Maar de playstation hebben we nog niet zolang en ik denk dat hij in de winter er wel meer mee speelt.
    En rummikub doen we ook veel samen. Of een megakleurplaat kleuren.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon is ook veel van de spelletjes. Inderdaad SET, of wormen, schaken, stratego, monopoly. Dat soort dingen. Daarnaast is hij weg van de Ipad, technisch lego, kapla, en lekker tekenen.
    Hij houdt ook gelukkig weer van lezen.
    autootjes zijn zijn ding juist niet.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste is bijna 8. Hij speelt het liefst met Lego. Ook houdt hij van lezen en verhalen schrijven.
    Buiten spelen vinden ze ook wel leuk, maar wij wonen niet in zo'n hele gezellige wijk, weinig kinderen en weinig te doen, dus helaas doet hij dat niet zo vaak als ik wel zou willen. Ik heb ook niet altijd tijd om mee te gaan naar een speeltuin of zo.

Computeren, tv etc. hebben wij niet echt vaste tijden voor. Vaak mag de tv wel even aan direct na schooltijd en zit hij te computeren als ik aan het koken ben.

10. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Buiten spelen (fietsen spacescooter speeltuin met zijn nerf en raceauto)
    Binnen LEGO, knutselen en tekenen en vliegtuigen vouwen en de iPad spelletjes spelen. maar hier heb ik een systeem voor.....de twee oudsten mogen 3 x 30 min in de week (leveren kaartje in) en op is op...voor een leerzaam spelletje squla ambrasoft hoeven ze geen kaartje in te leveren

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    (Stief)dochter knutselt graag , speelt met de LEGO , doet een spelletje op de Wii of iPad. Of ze "helpt" mij met het huishouden , dat vind ze prachtig haha.

Op de iPad speelt ze veel rekentuin , dat is via school en vind ze geweldig.

Oh en tegenwoordig luistert ze ook graag muziek , zet dan de iPad met muziek op haar bureau en gaat tekenen , knutselen , loomen etc...

12. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Kinderen voor kinderen luisteren op de computer.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook een enorme muziekliefhebber.
    Ze heeft een tablet met spotify en een oaar boxjes op d'r kamer en kan dus vrijwel alles luisteren wat ze kan verzinnen.
    Helemaal super :)

Deel Deze Pagina