Net voor het eerst de puckababy aangeprobeerd maar ik vind het verschrikkelijk !! Dat even terzijde maar hij kan z'n armpjes wel op z'n borst leggen dus dat ziet er super zielig uit.. Hij probeert telkens z'n armpjes eruit te wurmen.. Hij ligt nu wel, ingebakerd en wel, tevreden te drinken.. Hoort dit dat z'n armpjes nog voorlangs kunnen ?? En evt tegen stribbelen, moeten we daar even doorheen?? Ik vind het zielig !!!
Ja ze kunnen hun armpjes nog wel bewegen alleen die snelle schrikbewegingen waardoor ze zichzelf vaak wakker slaan kunnen ze niet meer maken. Het is even wennen voor je kindje, hij moet de rust er nog in vinden. De Puckababy is wat minder extreem dan echt inbakeren dat ze hun armpjes helemaal niet meer kunnen bewegen.
De meeste kindjes hebben wel een paar dagen nodig om te wennen. Komt vanzelf wel goed. Dat touwtje dit ik alleen dicht om hem eventueel in een kikkerhouding te doen als hij veel last had van krampjes. Verder niet. Ik weet eigenlijk niet of het 'moet'.
In het begin deed ik onderaan de touwtjes ook vast. Ik deed het net als een veter bij een schoen gewoon strikken. JJ moest hier ook erg aan wennen, maar hij sliep hierdoor heerlijk en maakte zichzelf niet iedere x wakker met zijn handjes. Ik heb de puckababy tot 6 maand gebruikt.
De touwtjes dienen er alleen voor als de zak aan nog wat lang is aan de onderkant om de zak te verkleinen. Onderkant omvouwen en dan eventueel strikken.
ik "strikte" ook alleen de onderkant toen hij nog veel te lang was, ik zou dat ook wel doen, anders kunnen ze ook de armen boven hun hoofd leggen en trekken ze de zak over het gezicht, heeft Danique ook een keer gedaan.(opzicht geen probleem hoor, want het is dun katoen) Ze moeten wel even een paar dagen wennen aan de "beperkte vrijheid" maar hier ook veel plezier van gehad! succes!
Ik kan hem maar 2cm omslaan dus heeft niet echt zin... Z'n vingertjes piepen uit zn kraagje,... Naja maar even aankijken..
Milan heeft een keertje zijn hele arm eruit weten te wurmen.. Moet zeggen dat dat naar een week niet meer gebeurde.. Was een kwestie van gewenning...
Onze dame heeft er 4 dagen tegen liggen "vechten" toen gaf ze het op. Nu gaat ze met een grote glimlach in haar rupsen pakje. Nog steeds heeft ze haar handjes een beetje naast haar hoofdje. Voornamelijk haar rechterhandje, want dan kan ze er op liggen sabbelen. Met drinken heb ik haar er altijd uit. Ze hebben nog best wat "vrijdheid" maar geen ongecontroleerde maaiende armpjes meer die overal heen vliegen.
Hier strikte ik hem in het begin wel dicht, zodat ze geen stof over hun gezichtje kunnen trekken. Straks wordt je kindje groter en hoef je hem niet meer te strikken! Succes!
Ik was heel blij met de PIEP. Hij leek zo klein, maar ze heeft er echt nog tot vorige week in geslapen. Toen ging het ECHT niet meer, vooral niet in de lengte. Dat strikken is een beetje gedoe. Denk niet te snel dat je een grotere maat nodig hebt. Renske is een heel grote baby, maar de MINI (de 2e maat) is echt ruim. Die is ook heel anders, daar kan je een slaapzakje van maken, en hij is lang niet zo strak. Echt bakeren is nog altijd een stuk strakker! Wel merk ik dat ik nu Renske in de MINI ligt, niet meer tot halfvijf slaapt (23-4:30 waren de voedingsmomenten). Nu weer 03:00 helaas... maar dat leert me dus wel dat het bakeren de hongerprikkel onderdrukt, wat ik niet per se een goed iets vind.
dat touwtje aan de onderkant moet bij finn echt dicht, want anders zag hij daar nog mogelijkheid om los te komen en gaf hij zich dus niet over....(overigens niet de puckababy maar pacco, want hij gaf zich niet zomaar gewonnen!)