waar sta jij meestal als je je kind ophaalt ?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door jmm, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier een klein schooltje. Kleuters hebben hun eigen in en uitgang. Ik ben meestal wel als eerste en ga gewoon ergens staan. Ik heb wel wat moeders die ik ken maar onze zoon zit er nog maar sinds september. Dus het contact komt vanzelf wel.

2. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    #22 jmm, 17 dec 2013
    Laatst bewerkt: 17 dec 2013
    Meestal zelfde plek, waar ik mijn dochter ophaal, en wie komt die komt.
    En heel soms loop ik wel eens naar een moeder (s ), maar ik heb daar eigenlijk geen zin in, dat geneuzel.

3. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Ojee ik heb daar echt schijt voor en nog ff moet ik daar ook aan geloven...

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik sta achteraf ik ken alle moeders verder wel. Maar ik heb geen zin in schoolpleinpolitiek en geroddel. Dus ik blijf gewoon achteraf wachten en als zoon naar buiten komt dan komt er 9 van de 10 keer een moeder achteraan voor het spelen haha

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik sta altijd op dezelfde plaats en dan praat ik gewoon met degenen die daar ook staan, dat zijn meestal dezelfde moeders/vaders. Ik merk dat eigenlijk iedereen wel zo'n beetje een eigen plek heeft, wat erg handig is, want is het echt heel druk bij ons op school (met 7 kleuterklassen).

6. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik sta op het schoolplein, in het zicht van de deur. Als het zo uitkomt praat ik weleens met iemand, maar liever niet....

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    in de klas :p Kindjes van de voorschool moeten in de klas zelf opgehaald worden.

8. tuc

tuc Niet meer actief

snap niet dat iedereen zo'n hekel aan het schoolplein heeft...die roddeltypes zoek ik gewoon niet op, er zijn genoeg gezellige moeders en vaders om mee te kletsen.

9. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Aan de zijkant van het plein, altijd op (ongeveer) dezelfde plek
    Meestal met dezelfde moeder en anders alleen
    Zoveel ouders ken ik nog niet

10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Soms in de auto.. Is bij school best lastig met de schoolbus dus dat doe ik alleen als ik voor mijn gevoel te laat ben ( meestal ben ik nog ruim op tijd haha) ik sta meestal wel op de zelfde plek .. Maar als zijn klas komt loop ik er toch wel heen.. Hun staan achteraan en de grote voor dus zien ze mij niet.. Hij is groep 3 en de hele middenbouw komt daar uit.. Elke klas 2 .. Dus 2x groep 3 enzo hier moeten ze ook echt zeggen dat ze papa of mama zien.. Komt iemand anders het kind halen moet je het ook echt door geven ..

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik sta op maandag en donderdag buiten het hek met de fiets, dan moeten we nl meteen door naar zwemles. En de andere dagen sta ik op het schoolplein bij het hek.

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik steek de straat over en loop naar binnen en ga naar de klas. Geen vaste plaats waar ik wacht dat is niet aan de orde.

13. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Bij het hek als er kinderen buiten spelen, en anders bij de deur van het klaslokaal.

14. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

In het zicht van de ingang/uitgang. En soms staan daar moeders en komen ze vanzelf een praatje maken.
    1 moeder is mijn buurvrouw en tevens beste vriendin dus daar loop ik regelmatig samen mee naar school.

15. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0

Geen hekel aan schoolplein, alleen aan dat geneuzel of soms dat bemoeien met je kind.

16. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Hier precies hetzelfde verhaal :) ik maak met veel aupairs en oppassers een praatje, meer dan met ouders want die ouders die er zijn geven vaak de indruk dat ze zich te goed voelen voor een au pair of oppas. Bij ons op het schoolplein zijn dat echt duidelijk twee 'kampen'.

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier heeft elke klas zijn eigen 'ophaal plekje'. Op schoolplein zijn voor de kleuterklassen verschillende vakken op de grond gekleurd. (elke groep heeft ook zijn eigen naam met die kleur + een dier) Leerkrachten gaan met hun groep naar hun eigen ophaal plek en daar kunnen de ouders hun kinderen ophalen. kinderen mogen pas mee als de leerkracht de ouder heeft gezien. kinderen mogen alleen met een ander mee(die geen ouder is) als het vantevoren is vermeld. anders krijgen ze t kind niet mee en willen ze eerst de ouders spreken

18. baby angie

baby angie Actief lid

22 jun 2009
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij wachten binnen in de gang en als de deur dan open gaat en we de klas in gaan roept de leidster de naam van het kindje af

19. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    De kleuterklassen hebben hun eigen plekje, waar je als ouder moet staan. Ik sta eigenlijk altijd op vaste plek, anders zoekt mijn dochter zich verloren tussen al die moeders.

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik sta altijd buiten het schoolplein te wachten. Praat met moeders die daar ook staan. Heb echt zo hekel aan wachten op een schoolplein, sommige moeders doen net alsof het de catwalk is ofzo, de ene moet er nog beter uit zien dan de andere. Bah.

Dus ik wacht heerlijk relaxed buiten met moeders die er precies zo over denken :D

Deel Deze Pagina