Ik wacht in de buurt van het hek, zodat mijn kinderen mij kunnen zien, ze moeten namelijk de juf laten weten dat ze mij zien voor ze weg mogen. Vanaf groep 4 hoeft dat niet meer, die ouders staan vaak verder naar achteren. Ik maak zo nu en dan een praatje met andere moeders, maar ik heb vaak gewoon helemaal geen zin om te praten en dan ga ik bewust tussen wat moeders staan bij het hek die daar ook nooit zo'n behoefte aan hebben. Bij ons op school maar weinig tot geen au pairs, het is ook absoluut geen catwalk, meer ouders en opa's en oma's, gastouders en mensen van kinderopvangorganisaties die staan te wachten.
Ik haal eigenlijk alleen op woensdag op (maandag is mijn vriend en andere dagen is bso). Dan maak ik meestal een praatje met ouders uit de klas van Thijmen, vind ik ook wel gezellig Ik sta verder niet op een vaste plek oid. Gewoon zoals het uitkomt.
Owww, ik vind het schoolplein echt zo verschrikkelijk Voel me echt weer helemaal brugpieper. Er heerst echt een sociale rangorde waarbinnen ik me nog echt zoekende voel. Ga soms echt met lood in mijn schoenen...
Ik herken dat allemaal gelukkig niet van ons schoolplein. Is gewoon een groep mensen die op hun kind staan te wachten. Verder zie ik het niet, maar dat ben ik misschien
Ik weiger ook mee te doen aan rangordes. Na 2,5 jaar schoolplein weet ik ook wel wie ik wel en niet aardig vind.. Dus geen sociale issues. En vlakbij de deur staan kan niet meer sinds groep 3. Ipv op het schoolplein Komen ze nu bij de stoep naar buiten. Met nog 3 andere klassen groep 3 en 4 dus de meesten worden nog afgehaald. Kan er dus wel staan... Maar het is me toch net ff te knus
Achter het hek... kleine dorpsschool en groep 1/2 komt vrijwel altijd als eerst naar buiten, gevold door 3/4. De kleuterklassen worden sowieso begeleidt door de juf tot aan het hek. Wie zijn ouders/ ophalers niet ziet moet wachten achter het hek. Ik ga in principe staan waar er plek is,.. maar merk wel dat ik een enkeling liever mijdt. Puur om het feit dat deze totaal mijn types niet zijn. ( praten over hoe heerlijk de ramen weer gewassen zijn met ammoniak.. daar heb ik dus geen zin in. ) Andere bekenden waarmee ik meer een klik voel. Gewoon kletsen over de kinderen of het werkveld ( allen in de zorg ) gaat me een stuk gemakkelijker af.
Wij mogen de kleuters gewoon binnen ophalen. Voor de klas dus. Juf ziet ouder en roept kind uit de klas. Erg prettig. En ik maak soms wel, soms niet een praatje, met verschillende ouders. Op het schoolplein zie ik idd wel van die vaste groepjes en dat blijft dan heel lang staan kleppen. Zo ben ik sowieso niet. Gewoon kind ophalen, evt afspraakjes regelen en dan weer naar huis..! Rangorde herken ik niet zo, eerlijk gezegd. Hoe bedoel je dat?
Bij de bushalte...samen met 2 andere ouders dus valt niet veel te kiezen zou niet aardig zijn om ergens anders te gaan staan en niets te zeggen he Ach, voorheen werd ze thuis af geleverd! Dus is dit al een vooruitgang in ontmoeten van andere ouders. Hoe het met ons boyke zal gaan geen idee, nog ff 2 jaar wachten
Achter de rode streep bij de kleuteruitgang op school . Ik ga gewoon ergens staan, liefst vlakbij de deur omdat ze alle 3 tegelijk naar buiten komen.
Gewoon bij het hek. Ik ga staan bij wie er is Geen vast persoon ofzo. Wij hebben maar 60 kids op school dus zo'n 35 paar ouders, dus ons kent ons
Hier precies zo! Ik ga op de dagen dat ik hem zelf kan ophalen op dezelfde plek staan en daar staan altijd zo'n beetje dezelfde moeders / nannys etc Als ik geen zin heb in small talk kom ik pas op het laatste moment de auto uit
hier rond het hek van de kleuters, wij staan altijd ergens bij de bank. Dat weet Colin en hij ziet ons dan ook direct. Kleuters mogen hier ook niet mee als de ouders niet gezien worden door juf.
Hier ook geen rangorde hoor, we zijn toch allemaal gelijk? Het ligt eraan wat mijn zoontje wilt, soms rent ie naar de glijbaan en daar help ik hem dan, soms wilt ie dat niet en ga ik bij een moeder van een vriendinnetje staan. Beetje koetjes en kalfjes-praat, meer niet.
voor de mensen die zo'n hekel hebben aan de anderen op het schoolplein; heb je dan wel de juiste school gekozen? ik vind het echt niet erg om daar te staan, maak soms wel, soms geen praatje, sta ongeveer op dezelfde plek, maar dat kan ook wel eens anders zijn als het zo uitkomt. De meeste ouders of oppasopa's/oma's of nanny's vind ik prima om af en toe een praatje mee te houden.
zie ik volgende maand wel weer waar ik dan sta. Alles is weer nieuw van af volgende maand. Zit 9 jaar tussen negen jaar geleden dat zoon voor het eerst naar de basisschool zit onder tussen lees ik hier vaak dat er veel veranderd is ben benieuwd? Stond meestal schuin vlak bij de voordeur. Met wachten.
Sinds een paar dagen mag ik ook op het schoolplein staan wachten.. Ik snap nu wat sommige bedoelen.. Maar ik sta bij het speelhuisje waar me zoontje dan in speelt.. in het zicht van de deur. Zodra me dochter naar buiten komt gaan we ook gelijk door naar huis.